Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest uflaksa
Skrevet

ååå, er det mulig å ha sånn uflaks???

Skal begynnei drømmejobben 1. juli. Også er jeg nå blitt sykemeldt for minst 6 uker... Passer mildt sagt dårlig, og er så redd for hva de kommer til å tro om meg...

Må ringe den nye sjefen i dag, gruer meg sånn...

Altså vet de ikke kan si noe, alikevel så er det superkleint da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En jeg kjenner havnet i en ulykke bare et par uker før han skulle starte i ny jobb. Ble sykemeldt i fire måneder, og måtte begynne i halv sykemelding i nyjobben når disse fire månedene var gått.

Men sjefen viste stor forståelse, så det gikk kjempegreit. Om du ringer og forteller hvor lei deg du er for at du har blitt sykemeldt, så vil de fleste gode sjefer skjønne deg og synes at det er synd for din del. Men at de gleder seg til du er frisk igjen.

Jeg vet at det er en privatsak hvorfor man er sykemeldt, men i noen tilfeller er sykdommen av en sånn art at det er naturlig og ikke for privat å snakke om det. Hvis det er sånn i ditt tilfelle kan du kanskje forklare sjefen hvorfor du er borte? Det kan føles greit for din del å få forklart seg. :)

Skrevet

Ja, tryna på sykkel og har brukket beinet, flere ribbein, kragebeinet og nesa. Og jobben innebærer endel reising og bilkjøring så har ikke sjans.

Må ringe de nå, gruer meg sånn. Og høres jo helt neddopa ut i tillegg. Men er jo ikke noen grunn til å være "flau" over hvorfor jeg er syk, så må bare si det.

Håper jo at jeg kan komme meg såpass at jeg kan sitte inne på kontoret og lese meg opp og sette meg inn i produktene før det har gått 6 uker da. blæ

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, tryna på sykkel og har brukket beinet, flere ribbein, kragebeinet og nesa. Og jobben innebærer endel reising og bilkjøring så har ikke sjans.

Oj, i den tilstanden er det liksom ikke tvil om du faktisk kan gå på jobb heller da, ikke type "litt syk" liksom...

Hvis ikke den nye sjefen forstår det, så er h*n rimelig kald. Kjedelig for bedriften selvfølgelig, men ingenting verken du eller bedriften kan gjøre noe med.

God bedring, og lykke til i ny jobb når tiden er inne for det :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

God bedring! Det der tror jeg sjefen din vil forstå. Du har jo vært skikkelig uheldig. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det positive i denne elendigheten er at sykemeldingen din gjelder noe av det enkleste en sjef kan forstå hindre deg i arbeidet. Hadde det gjeld migrene, sykt barn eller noe psykisk ser jeg for meg at det er lettere å bli litt gretten til den nye arbeidstakeren so ikke kunne begynne helt ennå allikevel, men beinbrudd er så rett-frem og 'akseptert' at sjefen din antakeligvis synes synd på deg og gleder seg til du blir klar til å jobbe.

Jeg tror i hvert fall ikke at noen tenker vonde tanker om deg fordi du har hatt et sykkeluhell. :)

Skrevet

Hei.

Snakket med henne i går, hun virket mer bekymret for meg en for at jeg ikke kan begynne i jobben som planlagt, så det er jo bra.

Sa også at jeg skal jo bare sitte hjemme i sommer uten å røre meg, så jeg kan mer en gjerne begynne å lese meg opp på produktet. Det tror jeg hun synes var veldig hyggelig, og lovet å komme innom med litt infomasjon og sånn. Og at jeg gjerne vil få pc min slik at jeg kan sette meg inn i datasystemet og sånn. Tror hun synes det var hyggelig. Og jeg sa at jeg fortsatt håpet jeg var i form til å være med på deler av ett kurs som er i august.

Så gikk heldivis bra, håper bare mine nye kollegaer ser på det på samme måte også... Men var kiipt å ringe, var dødsnervøs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...