Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Når en kvinne barberer seg der nede, kanskje ikke alt men en del, tar det bare en dag før det blir "grovt" å føle på. Hår vokser så fort ut, akkurat som skjeggstubber. Hva tenker menn om det - ekkelt? Hva er alternativet? Hva er best?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Voksing er tingen! Å når man har gjort dette noen ganger er det ikke særlig smertefult heller. Problemet er vel egentlig bare at man må "spare" på stubbene så lenge før man kan vokse. Så jeg vokser nok ikke så ofte som jeg burde gjøre. Barbering HVER dag er heller et dårlig alternativ for meg, i det det blir så mye røde nupper og sår av det når huden der nede er så pass ømfintlig som den er. Derfor bareberer jeg rundt hver tredje dag, og samboeren synes det er helt greit.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Du mener slike Veet-streeps man får kjøpt i butikkene der en kan velge mellom "til ansikt" eller "til kroppen"?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Nei, for all del!! Ikke wet-stripene som man varmer i hendene. Det er smertefult! Hold deg borte fra dem, vertfall i begynnelsen før du er blitt litt "herdet". Du må kjøpe varmvoks, som du varmer i microen og påfører med en spatel som følger med. Jeg tror dette er mindre smertefult i det voksen får bedre tak i hårene, samtidig som huden blir litt bedøvet av varmen. Bruk god tid i begynnelsen. Lykke til
Gjest Elfrida Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Jeg tror samboeren min bryr seg laangt mindre om mine 'skjeggstubber' enn meg. Men han syns det er stas at det er glatt innimellom. Man kan ikke barbere seg ustanselig heller. Og voks er ikke for alle.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Samme her. Samboer bryr seg langt mindre om stubbene enn det jeg gjør
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Enig med Elfrida, tror det er meg som er mest opptatt av stubbene..hehe
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Du må kjøpe varmvoks, som du varmer i microen og påfører med en spatel som følger med. Lykke til Takk, men hvor kjøper man det, hva heter det, og hvis man ikke har microbølgeovn?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Du kan kjøpe det på parfymeri, H&M, større dageligvarekjeder, cubus... De aller fleste steder tror jeg. Koster vel rett over hundrelappen om jeg ikke husker feil. Hvis du ikke har micro så kan du legge "voks- boksen" i en gryte med kokende vann. Dersom det blir for varmt må du vente til den kjølner litt. Men det følger en god bruksanvisning med, dersom du følger denne helt til punkt og prikke skal det gå veldig fint skal du se
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Oi, beklager, glemte å si hva det heter.. "Veet" varmvoks. Finnes nok noen andre typer også, men det er normalt den som er i de fleste forretninger.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Takk, men hvor kjøper man det, hva heter det, og hvis man ikke har microbølgeovn? Veet har f.eks Har du ikke micro kan du koke opp litt vann og sette boksen oppi der. Det står forklaring på boksen.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Vil bare komme med et varsko ang. varmvoks. Det er ikke for alle! Er du ikke vant med å bruke voks, bør du gå til en salong et par ganger til du føler at du kanskje kan få dreisen på det selv. De fleste har kraftige hårrøtter ved underlivet og huden er også vanskeligere å holde stram ved voksing. Den første gangen kan man derfor få seg en aldri så liten overraskelse. Enkelte kan blø fra hårsekkene, og det ser ikke særlig pent ut. Det er ikke farlig, men som sagt ikke særlig sexy. Grunnen til at det kan lønne seg og få gjort dette hos en profesjonell de første gangene er mest for smertens sin del. Enkelte kan også kløne litt og skade seg, brenne seg på for varm voks, eller få sår hud. Ingen av delene er særlig godt "der nede". En annen grunn er at når du har gjort dette et par ganger vil hårrøttene slippe hårene mye lettere, slik at det er mindre smertefullt og også lettere å få fjernet det håret man ønsker. For all del, dersom du tror du klarer det selv, prøv, men vær forsiktig. Dersom du varmer voks i microbølgeovn, pass på å røre godt i boksen slik at varmen fordeler seg jevnt. Siste råd er å peele forsiktig, særlig bikinikant så slipper du inngrodde hår og røde prikker. Syntetiske "peeling-hansker" som du får kjøpt på f.eks. H&M passer godt til dette. De er ikke for grove, og kan vaskes i vaskemaskin. Når det gjelder kroppspeeling generelt er syntetiske hansker, votter eller lignende å anbefale fremfor de som er laget av naturmateriale. Disse blir bakteriebomber! Korallsvamper er big NO NO! Noen synes det kan være pinlig å gå til en salong for å fjernet hår, men for oss som gjør dette daglig er det ikke stort annerledes enn voksing av legger. Lykke til.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Jeg synes ikke det er så fint med stubber. Det er en av grunnene til at jeg foretrekker at hun bare trimmer istedenfor å barbere.
Gjest Christopher Skrevet 1. juli 2008 #14 Skrevet 1. juli 2008 Nå må dere snart slutte med dette komiske barberingshysteriet, jenter! Trist at jenter aldri ser ut til å få lagt denne totale glattbarberings moten bak seg. Når skal de lære at det er mye vakrere og sexy med barbert utenfor truse/bikinilinje, og en lengde-kontrollert trekant?
Gjest glamourgirl Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 Vil bare komme med et varsko ang. varmvoks. Det er ikke for alle! Er du ikke vant med å bruke voks, bør du gå til en salong et par ganger til du føler at du kanskje kan få dreisen på det selv. De fleste har kraftige hårrøtter ved underlivet og huden er også vanskeligere å holde stram ved voksing. Den første gangen kan man derfor få seg en aldri så liten overraskelse. Enkelte kan blø fra hårsekkene, og det ser ikke særlig pent ut. Det er ikke farlig, men som sagt ikke særlig sexy. Grunnen til at det kan lønne seg og få gjort dette hos en profesjonell de første gangene er mest for smertens sin del. Enkelte kan også kløne litt og skade seg, brenne seg på for varm voks, eller få sår hud. Ingen av delene er særlig godt "der nede". En annen grunn er at når du har gjort dette et par ganger vil hårrøttene slippe hårene mye lettere, slik at det er mindre smertefullt og også lettere å få fjernet det håret man ønsker. For all del, dersom du tror du klarer det selv, prøv, men vær forsiktig. Dersom du varmer voks i microbølgeovn, pass på å røre godt i boksen slik at varmen fordeler seg jevnt. Siste råd er å peele forsiktig, særlig bikinikant så slipper du inngrodde hår og røde prikker. Syntetiske "peeling-hansker" som du får kjøpt på f.eks. H&M passer godt til dette. De er ikke for grove, og kan vaskes i vaskemaskin. Når det gjelder kroppspeeling generelt er syntetiske hansker, votter eller lignende å anbefale fremfor de som er laget av naturmateriale. Disse blir bakteriebomber! Korallsvamper er big NO NO! Noen synes det kan være pinlig å gå til en salong for å fjernet hår, men for oss som gjør dette daglig er det ikke stort annerledes enn voksing av legger. Lykke til. Strålende innlegg!
Gjest glamourgirl Skrevet 1. juli 2008 #16 Skrevet 1. juli 2008 Nå må dere snart slutte med dette komiske barberingshysteriet, jenter! Trist at jenter aldri ser ut til å få lagt denne totale glattbarberings moten bak seg. Når skal de lære at det er mye vakrere og sexy med barbert utenfor truse/bikinilinje, og en lengde-kontrollert trekant? Hvem har sagt at det er snakk om glattbarbering??? Man får stubber av å bare barbere bikinilinja også...
Finger Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Hei! Her er hva DENNE mannen tenker om "barberstubber" der nede: Gjør ikke en døyt for min del! Synes det aller meste er helt greit, bare vi ikke snakker urskog og kjempemasse. Synes likevel kanskje at det beste er rimelig "velfrisert i kantene" og heller litt mer som viser lenger oppe. Helt glattbarbert synes jeg ikke var helt det samme må jeg si, slik min forrige partner foretrakk det. Når det gjelder voksing og annen "tortur" så må de som føler for slikt gjerne holde på med det for min del, men jeg hadde aldri gjort det på meg sjøl, og hadde heller aldri kommet til å krevet at min samboer eller kjæreste skulle gjøre noe slikt! Men smaken er naturligvis som baken... tenkte bare jeg skulle lufte min mening om emnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå