Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Hei. Tenker jeg får forklare situasjonen kort, for at dere skal forstå. Jeg er en meget sjalu person, og samboeren min er nå på ferie med noen venner. Dette skaper ekstreme problemer for meg, jeg gråter sammenhengende, er urolig, redd og vil egentlig bare grava meg ned. Finnes det noen Naturmidler, andre midler, piller, hva som helst. Det bør ikke være store saker, men noe som kan få meg til å roe meg ned? Alkohol er selvsagt utelukket. Jeg trenger ikke noen heftige midler, bare noe som kunne roet meg litt. Finnes dette å få tak i, uten resept? Mvh. Bekymret Sjel
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Niks, ingen piller uten resept. Lær deg å styre sjalusien.
Transmogrifier Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hva med å snakke med en psykolog om det her? Det kan jo ikke være spesielt bra å kjenne seg sånn hver gang samboeren er bortreist. Endret 25. juni 2008 av Transmogrifier
Gjest Gjest_jordbær_* Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Hei Jeg tror ikke det finnes noe medisin uten resept som er beroliggende mot ditt problem. Jeg kjenner meg GANSKE mye igjen i det du skriver. Og det var faktisk litt godt å lese at det finnes andre som er i samme situasjon som jeg var i. Jeg trodde jeg var gal.. var nesten sykelig sjalu. Jeg var sammen med en fyr i 6 år. Og det var ikke BARE jeg som var sjalu da, men det var stort sett bare jeg som "nekta" han å gjøre diverse ting som gjorde meg ekstremt sjalu eller bekymra. Det siste året vi var ilag så mista jeg faren min. Noe som var veldig tungt. Så da gikk jeg til psykolog en gang i uken. Vi pratet aller mest om min sjalusi og hannes oppførsel. Og hun mente at jeg hadde veldig dprlig selvbilde. Og det er noe som er vanlig på sjalue mennesker. At partneren skal finne noe som er bedre eller no.. Men det skal sies at jeg virkeliiiiig hadde grunn til å være sjalu og bekymra. Fordi han var utro med meg stadig vekk.. ikke bare seksuelt.. men dreiv å ringte, sendte/mottok bilder/nakenbilder fra diverse jenter. Han var utro de første 3 årene med eksen, som var naboen hans da. Så min sjalusi ble bare værre og værre. Hadde jo NULL tillit til han. Uten tillit så funker ikke et forhold. Er ikke meningen å skremme deg med at kjæresten din er utro eller noe altså Ville bare fortelle at du ikke er alene om å være plagsomt sjalu. Jeg tror dårlig selvtillit og null tillit til kjæresten er årsaken som oftest.. Det er nå snart 2 år siden jeg var i det 6 års lange forholdet. Og jeg har vært i 2 forhold etter det. Som har vart 6-7 mnd med hver av de. Men da var jeg ikke så sjalu. Laaaangt ifra. Det er litt bra å være sjalu.. man SKAL nesten være litt sjalu. Hvis ikke så er det liksom noe som er galt :gjeiper: Vet ikke om jeg kan komme med noen brukbare tips hva du kan gjøre mens kjæresten er borte fra deg og slikt. Og at du skal slippe å tenke og gruble hva han gjør.. hvem han ser på, hvem han hilser på, hvem han prater med, hvem han smiler til, hvem som prøver seg på han, hvem han sender melding til.. osv osv osv.. sånt blir man gaaal av:P hehe.. tro meg.. jeg veeet.. - Ta å finn på noe sprell med ei venninne eller to.. dra på shopping, dra på kafe, kino, kle dere ut eller smink dere og leeee og ta masse bilder med telefon(hehe) ett eller annet med litt futt i.. og le og vitse mye:) Så får du annet å tenke på. Tror ikke det hjelper så mye å sitte å se på tven eller en film. KLEM
LilleBille Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Bachs Rescue Remedy kan dempe stress og angst for noen http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=1604
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Humleekstrakt Kamilleekstrakt Valeria Melisseekstrakt Magnesium
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Humleekstrakt Kamilleekstrakt Valeria Melisseekstrakt Magnesium Og lavendelolje, utvortes. Ikke spesielt sterkt, men som tillegg kan det hjelpe.
Gjest Bond Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Valerina hjelper faktisk mot urofølelse og nervøsitet. Uten resept og finnesi helsekostbutikker, tror det koster rundt 130 kroner per pakke eller noe sånt. Men jeg ville legge til at tabletter og piller skulle være for engangstilfeller, ditt problem ser ut til å være litt mer enn det. Kanskje lurt å få snakket om dette med partneren din (eller eventuelt med psykolog) - det må være en eller annen grunn hvorfor du føler sånn og i stedet for å spise tabletter, skulle du kanskje løse problemet og forstå hva du kan gjøre for å ikke ha disse følelsene.
Gjest Gjestt Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Som tillegg: Stearinlys, god lukt, være varm, sjokolade, fin fim. (for å roe seg ned altså)
Gjest Gjest_Johannes_* Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Johannesurt er beroligende. Dersom du går på beroligende fra legen, altså på resept, får du beskjed om at Johannesurt ikke skal brukes sammen med dette. Johannesurt er bra:)
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Akk, kjenner til det... Og det er grusomt Men det som har hjulpet meg, er å gå ut med gode venner, finne på noe annet Hvis jeg sitter hjemme, blir det bare verre, og i tillegg til hvis jeg begynner med sms osv..har ødelagt et par forhold med det :-S
Gjest Gjest_jordbær_* Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Eller, problemet er jo med andre ord at du ikke har tillit til han. Og det vil neppe endre seg hvis ikke du finner ut hvorfor det er sånn og jobber med problemet. Men hvis der er slik at du ikke stoler på han pga han har gitt deg grunn til det.. så finnes det maaaaaange bedre fisk i havet:)) Jeg er ikke no ekspert eller psykolog eller noe.. men snakker av egen erfaring. Jeg vil råde deg til å: * Finne ut hvorfor du er sjalu og ikke stoler på han når han er borte * Jobbe med evt problem som dukker opp * Jobbe med deg selv * Bli gla i deg selv
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Johannesurt er beroligende. Dersom du går på beroligende fra legen, altså på resept, får du beskjed om at Johannesurt ikke skal brukes sammen med dette. Johannesurt er bra:) Og en liten haug andre medisiner, inkludert hormoprevensjon. Men johannesurt kan fungere fint det, men vær obs på at det krasjer med ekstremt mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå