Gå til innhold

De håpefulle prøver

Boktyven

Anbefalte innlegg

Hei!

Her er mitt første forsøk på både dagbok og barn. Har aldri gjort dette før (skrive dagbok altså), men trenger å sette ned alle tankene mine ett sted.

Litt om oss: Jeg er snart 25 (i august) og han snart 27. Vi har vært sammen i over 8 år, samboere i 4 år og gift snart 1 år. Han er min beste venn og elsker og vi deler absolutt alt sammen.

Jeg er lærer på en barneskole og etter 2 år som vikar, fikk jeg fast jobb. Jeg elsker jobben min og synes selv jeg er heldig som kan jobbe med det jeg liker aller best. Han jobber på jernbanen, men er ikke alltid like fornøyd med jobben sin som det jeg er.

Vi er veldige praktiske av oss, og nå som vi føler vi har nogenlunde kontroll på ting og jeg har fått fast jobb, har vi bestemt oss for å prøve å bli gravide. Det er en skummel tanke, men jeg tror aldri man blir helt klare for det. Vi kan jo ikke vente for alltid heller! Det var jeg som ville vente, på fast jobb og jeg trengte litt tid til å bli klar.

Jeg sluttet på p-pilla for 3 måneder siden og tror nå at kroppen begynner å komme i balanse igjen. Jeg gikk på pilla i 9 år, jeg begynte pga kraftig blødning og smerter. Dette kjenner jeg nå, men får bare holde ut - forhåpentligvis vokser det snart en liten spire i magen min. Vi begynte å prøve med en gang, vi ventet ikke-mest fordi vi var veldig klare og litt utålmodige. Det har ikke skjedd noe enda, men det var vi forberedt på.

I dag kjøpte jeg folsyre og har begynt på det. Det er siste dagen med mensen i dag. Jeg er ikke kjent med så mange begreper enda, så vær tålmodig med meg. I forrige syklus trur jeg at jeg hadde eggløsing, men er ikke helt sikker. Så langt har jeg regnet ut at jeg har 25 dagers syklus.

Jeg har mange spørsmål og bekymringer. Det jeg tenker mest på er at jeg er litt overvektig så jeg er redd for at det kan ødelegge. Jeg prøver å si til meg selv at da har jeg "litt å gå på" og at jeg bare må være forsiktig med hva jeg spiser under svangerskapet slik at jeg ikke blir kjempestor. Jeg trener jevnlig og spiser stort sett sunn og god mat, men jeg skjeier veldig ut i helgene med brus og potetgull. Dette må jeg skjerpe meg på.

Dette ble langt, men første gangen må det jo komme litt informasjon. Håper på å komme med jevnlige oppdateringer, og at det er noen som er interesserte.

Klemmer til alle prøvere, lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morro! Mitt første besøk i dagboka mi!

Tusen takk, Mirabella76. Ser du har fått det til, gratulerer!

Nå skal jeg inn og bake sjokoladekake til mannen min som kommer hjem fra jobbreise i kveld. Gleder meg til å se han igjen. Han har bare vært borte siden søndag, men det har føltes som en evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro! Mitt første besøk i dagboka mi!

Tusen takk, Mirabella76. Ser du har fått det til, gratulerer!

Nå skal jeg inn og bake sjokoladekake til mannen min som kommer hjem fra jobbreise i kveld. Gleder meg til å se han igjen. Han har bare vært borte siden søndag, men det har føltes som en evighet!

Koseleg å vera den første til å skriva i dagboka di! :)

Tusen takk for gratulasjon! :klemmer: Ja, det var kjempeherlig når det endelig klaffa for oss. Eg hadde vore babysjuk i årevis allerede. Vart gravid 8 månader etter at me starta prøvinga, men det var vår 5. ordentlege prøveperiode. Håpar det klaffar fort for dåke!

Blir nok kjekt å få mannen heim frå jobbreise, tenker eg! :jepp: Og han blir nok glad for å bli varta opp med nybaka sjokoladekake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Må inn og hilse på det nye medlemmet i prøvergjengen, Boktyven (morsomt nick :fnise: ) Jeg sluttet også på pilla for tre måneder siden, men i motsetning til deg er syklusene mine fullstendig på bærtur. Første syklus ble på hele 57 dager, og det ser ikke ut til at denne syklusen blir kortere, så der er du virkelig heldig!

Lykke til med prøving, det blir nok spire i magen snart skal du se :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsninger Ilja**, Pusilus og AnneBerit!

Mannen blei glad for sjokoladekake ja! Det var godt å få han hjem. Vi snakka om prøvinga i går, men han er redd for at hvis vi snakker for mye om ting, så skjer det ikke. Vi vil ikke bli helt fanatiske så tidlig, må prøve å ha det morro og kose oss med prøvinga.

Det er godt å kunne si til noen at vi prøver, det er kun vi og ei venninne som veit det. Vil ikke si det til for mange i tilfelle det ikke går. Venninna mi er var i samme båt, men de fikk det til ganske fort!

Nicket mitt har jeg "stjelt" fra favorittboka mi, Boktyven. Leste den for flere måneder siden og synes den er så langt den beste boka jeg har lest. Jeg har lest mange, er glad i bøker, men synes det er altfor sjelden at jeg finner bøker jeg ikke klarer å legge fra meg. Så langt er favorittene mine: Boktyven, Vindens skygge, Drageløperen, Historikeren. Leser Tusen strålende soler nå, ser ikke ut til at den skal skuffe meg! Er det noen som har noen gode forslag så tar jeg i mot med takk!

Her er det bra vær, så jeg skal ut og kose meg i sola :)

Ha en fin dag alle sammen :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake prat :) Dette er boka for meg ja ;)

Lykke til med prøvinga, håper det går fort for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :):hallo: En ny bok ! Så kjekt !

Jeg er også ei sjokoladejente :fnise:

Masse lykke til med prøvingen !!! Håper dere slipper å vente så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Velkommen hit, og gratulerer med dagbok! :velkommen::klemmer:

Håper du har det bra! Lykke til med prøvinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit boktyven :)

Det er spennende å kunne fortelle om prøving til noe, endelig få det ut et sted! Jeg er så vidt i gang med prøvingen også. Slutta på pillen ved jule-tider etter mange år av samme grunn som deg. Men jeg merket fort at jeg ikke fikk i nærheten så vondt og store blødninger nå som for mange år siden da jeg startet på pillen.

Masse lykke til i alle fall :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange koselige hilsninger!

Jeg har det bra, har hatt en stille og rolig helg. Mannen min har jobba mye så jeg har stort sett vært aleine. Jeg har lest mye og vært hjemmom mamma og pappa en tur.

Sjokoladekaka er en stor hit, både hos mann og venninner. Bakte en kake til elevene mine før ferien, de var helt ville etter den! Men så tror jeg at du kan gi unger hva som helst, bare det er søtt og de vil elske det! *må huske å takke for oppskrifta* :sjokolade:

Har lært noen begreper: Vi er nå i PP3, EL ca 2-3 juli, IKM 23 juli. Trur dette er riktig, er fortsatt ny!

Klem til alle prøvere (og alle andre selvfølgelig) med ønske om en fortsatt god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Butterfly87!

Nå er det alt for lenge siden jeg har vært innom. Her skjer det lite i grunn. Jeg trives med ferie, og vi har masse prosjekter i gang for tiden - så det er hektisk her!

Har følt meg litt uggen i kroppen den siste uka, vært kvalm og en "rar" følelse i magen. Håper ikke jeg er for håpefull nå! Vi har hatt litt :sengekos: håper det klaffer denne gangen! Jeg skal ikke legge for mye inn i ting, men jeg tar meg stadig i å kjenne etter på kroppen, men siden jeg sluttet på pilla lærer jeg fortsatt å kjenne kroppen min. Det er rart hvor mye pilla "skjuler". Jeg er helt sikker på at jeg skal ikke gå tilbake til hormonprevensjon! Sex-lysten min er mye bedre, jeg føler meg mer glad og fornøyd og jeg kjenner kroppen min! Ulempen er kraftig mensblødning og smerter da..

Mannen min begynner å bli litt utålmodig han også! Det er koselig, han har ikke snakka så mye om hele denne greia, men i dag spørte han om vi hadde klart å så et lite frø!!

Nå blir det bare å vente til ca 23 juli, da forventer jeg å (ikke) få mensen :lete:

Nå er det på tide å køye snart,

snakkes :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! Lykke til med prøvingen, håper du får et kort opphold her! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:goodbye:

Hei på deg boktyven.

Går rundt å kjenner på kroppen jeg også.... mens smerter er noe jeg "kan", uten p-piller og p-ring er de ganske så fæle :sukk: Hadde nesten glemt hvor ille de kunne være mens jeg gikk på prevansjon, men fikk en god påminnelse for noen mnd siden :jepp:

Nå skal jeg ta med boken min ut i solen ;)

Nydelig vær

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssar fingrane for at det har klaffa for dåke denne gangen! :tommelopp: Blir spennande tider fram mot IKM. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig kan man egentlig teste? Jeg er så utålmodig!! Har kjent mye på kroppen i dag også, og den er ikke som den pleier.. Vel vel, vi får bare krysse fingrene. Nå er det egentlig litt kjipt å ha ferie uten mannen, jeg har alt for god tid til å tenke! Jeg klager ikke på ferien min, jeg trives og koser meg masse, men uten mannen min blir det stille.

En liten avsporing nå, har superlyst på en is! Koser meg med en is i tankene :sikle:

Har hatt mye tid til å tenke på jobben. Skal ha 1. klasse til høsten og jeg sprudler over av ideer og tanker allerede. Gleder meg veldig! Hilste på småtassene i våres og det blir et spennende år. Dette er første året med fast jobb, så jeg håper jeg får følge de i noen år oppover.

I morra skal jeg ringe ei venninne (som tilfeldigvis er gravid) og høre om jeg kan komme. Må prøve å tilbringe mye tid med venner nå, jeg veit hvor travelt til høsten. Jeg har planer om å holde en babyfest for henne, men det skal være en overraskelse så jeg må prate litt med mannen hennes først. Vi bor et stykke fra hverandre så jeg trenger litt hjelp fra noen av de lokale! Dette er min beste venninne, og vi sees ikke så ofte som vi begge ønsker. Det er trist for vi var som erteris på høgskolen og plutselig når vi begynte å jobbe gikk vi fra å se hverandre daglig til å møtes noen ganger i året. Men sånn er vel voksenlivet!

Jeg er ikke flink til å legge igjen tråder hos andre her med dagbøker, men jeg er innom og leser. Det er spennende å lese hvordan det går med dere andre! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den kom to ganger gitt! Nettet her er tregt i dag..

Endret av Boktyven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...