Gå til innhold

Eu s forbrukerråd vil påby bakovervent sikring


Tule

Anbefalte innlegg

hei

det var frame pa kveldsnytt na, jeg syns det er mye som tyder pa at dette kan vere riktig, det var frame om vor stor forskjel det er pa fromovervent og bakovervent sikring og mange var ike klar over det, mange barn kan kanskje redes av dete og kanske unga alvorlige skader, :) jeg syns det er bra noen komentarer

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

det var frame pa kveldsnytt na, jeg syns det er mye som tyder pa at dette kan vere riktig, det var frame om vor stor forskjel det er pa fromovervent og bakovervent sikring og mange var ike klar over det, mange barn kan kanskje redes av dete og kanske unga alvorlige skader, :) jeg syns det er bra noen komentarer

hilsen

Jeg tror dette er lurt, ettersom det er det eneste som vil stoppe produsentene og utstyrsbutikkene i å "pushe" de fremovervendte setene.

Det er veldig mange foreldre som ikke vet hvor stor forskjell det utgjør at barna sitter bakovervendt. De stoler på at når noe er godkjent, så er det bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er lurt, ettersom det er det eneste som vil stoppe produsentene og utstyrsbutikkene i å "pushe" de fremovervendte setene.

Det er veldig mange foreldre som ikke vet hvor stor forskjell det utgjør at barna sitter bakovervendt. De stoler på at når noe er godkjent, så er det bra nok.

hei

det er et poeng jeg ike hade tenkt på, i tileg lages det jo seter fortsat i gruppe null + som kan setes forovervent, i tileg ble det sakt at nar di nye godkjeningsreglene vile komme og det er en stun siden sa ville ikke seter som ike kune setes bakovervent i dene grupen bli godkjent men jeg syns ike det har skjed noe enda

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok mange foreldre som kommer til å bryte den "loven", da mange barn blir bilsyke av å måtte sitte bakovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok mange foreldre som kommer til å bryte den "loven", da mange barn blir bilsyke av å måtte sitte bakovervendt.

hei

det spors, det gar uanset sikert an og fa dispensasjon for kortere turer eller sa fins det medisiner mot det, elers gjelder dete ike sa mange barn, og mange barn siter best bakovervent ogsa da har di stote til beina, det er mange myter runt dete, men i sverige vertfal sa sitter 90% av barna uner fire år bakovervent sa da gar det an og fa til her ogsa, her er det na uner halparten

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal folk måtte kjøpe større og mer forunrensende biler, da, eller skal foreldrene måtte kappe av seg beina for å få plass? Med to barn i bakovervendt barnesete skal du ha rimelig stor bil for å finne en god og dermed forsvarlig sittestilling til en normaltlang mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke tilfelle at så mange barn blir bilsyke av å sitte bakovervendt. Barn under to år har ikke nok utvilklet balansesystem til at det skal ha noe å si, i de fleste tilfeller. Unntak finnes nok. Om ett barn er vant til å sitte bakover, er det ikke no stort problem.

Min sønn kaster opp i bilen. Men høyst sannsynlig ville han gjort det om han satt forover også.

Og ang størrelse på bil, det er faktisk bare å kjøpe ett sete som tar mindre plass. Jeg har aldri hatt problemer med plassen. Ok, jeg kan ikke ligge der foran,men har det helt fint, og vi har en "normal" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal folk måtte kjøpe større og mer forunrensende biler, da, eller skal foreldrene måtte kappe av seg beina for å få plass? Med to barn i bakovervendt barnesete skal du ha rimelig stor bil for å finne en god og dermed forsvarlig sittestilling til en normaltlang mann...

hei

jeg sier som supadura, du ma og huske pa at bade sma og store melomklase biler i dag har sa god avstand melom akslene at det ike er noe problem, det blir da snak om og kjope en nyere og kanskje mindre forurensende bil eler kjope en lit eldre og store en om en ike har god rad

Når man får til dete i sverige må det vere flaut og mene at det skal vere sa vanskelig her, men ja det er jo viktigere at di voksne siter bra i bilen en at barna har det sikert

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilfelle at så mange barn blir bilsyke av å sitte bakovervendt. Barn under to år har ikke nok utvilklet balansesystem til at det skal ha noe å si, i de fleste tilfeller. Unntak finnes nok. Om ett barn er vant til å sitte bakover, er det ikke no stort problem.

Min sønn kaster opp i bilen. Men høyst sannsynlig ville han gjort det om han satt forover også.

Og ang størrelse på bil, det er faktisk bare å kjøpe ett sete som tar mindre plass. Jeg har aldri hatt problemer med plassen. Ok, jeg kan ikke ligge der foran,men har det helt fint, og vi har en "normal" bil.

hei

endelig noen som skriver noe fornuftig her, bare sa syn at ike ale vil ta det in :)

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det kommer en slik regel... Men da må det skje en del ting i Europa.. Har en del familie i Nederland, og der får man jo ikke kjøpt bakovervendte seter bortsett fra den baby stolen som man løfter ut og inn av bilen... Så der sitter de fremover vendt fra de er ca 1 år....

Men bra de tar opp sånt på nyhetene flere ganger, da dette er veldig viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...