Gå til innhold

Tannlegepris for ny tann

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må antageligvis trekke et av de største tennene ( ikke visdomstann ). Tanna er rotfylt.

Lurte da på hva et nytt tann koster....så jeg ikke får sjokk hos tannlegen.

Og noen som har gjort dette? Hvordan er det egentlig å få nytt tann? Prosessen osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du mener med "ny tann".

Et implantat, som sannsynligvis er den mest skånsomme og varige erstatningen, koster vanligvis mellom 20 og 25 000 kr, men gjøres også vanligvis hos spesialister, ofte både hos kirurg og protetiker, eller "vanlige" tannleger med spesialkompetanse.

Gjest Gjest
Skrevet
Det kommer helt an på hva du mener med "ny tann".

Et implantat, som sannsynligvis er den mest skånsomme og varige erstatningen, koster vanligvis mellom 20 og 25 000 kr, men gjøres også vanligvis hos spesialister, ofte både hos kirurg og protetiker, eller "vanlige" tannleger med spesialkompetanse.

Åh herregud, det var dyrt.

Hvilke andre alternativ har man? Gjerne mye billigere

Skrevet

Den billigste løsningen om tannen må trekkes er å erstatte den med en løs tann, dvs en protese. Dette er ikke alltid mulig.

Det mest vanlige alternativet er en bro, og denne vil variere i pris, men du må kanskje over 10.000 der og...

Gjest Gjest
Skrevet
Den billigste løsningen om tannen må trekkes er å erstatte den med en løs tann, dvs en protese. Dette er ikke alltid mulig.

Det mest vanlige alternativet er en bro, og denne vil variere i pris, men du må kanskje over 10.000 der og...

Der gikk skattepengene :(

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg måtte nettopp erstatte en av de tennene som ligger mellom hjørnetanna og første jeksel. Fikk en ny tann i porselen som ble satt på en stift.

Trengte 3 besøk hos tannlegen.

Ett for å fjerne den gamle tannen. Fikk en midlertidig stift og tann etter det. Neste besøk ble det satt inn en permanent stift og tatt avstøpning av over/underkjeven. Deretter måtte jeg vente i ca 2 uker mens den nye tannen ble laget hos spesialist. Var deretter innom en siste gang og satte den permanente tannen på plass.

Hele herligheten kostet meg ca 7000,-

Gjest ny gjest
Skrevet
Jeg måtte nettopp erstatte en av de tennene som ligger mellom hjørnetanna og første jeksel. Fikk en ny tann i porselen som ble satt på en stift.

Ett for å fjerne den gamle tannen. Fikk en midlertidig stift og tann etter det. Neste besøk ble det satt inn en permanent stift og tatt avstøpning av over/underkjeven. Deretter måtte jeg vente i ca 2 uker mens den nye tannen ble laget hos spesialist. Var deretter innom en siste gang og satte den permanente tannen på plass.

Hvor var dette? Høres billigere ut enn der jeg har vært og sjekket.

Skrevet

Regner da med at roten står igjen og at du har en stift i roten? Ellers var dette EKSTREMT og uvanlig billig.

Gjest Gjest
Skrevet

Tannlegen holder til i Stavanger.

Om roten står igjen er jeg rett og slett ikke sikker på. Tannen var opprinnelig rotfylt men jobben var ikke gjort skikkelig, så hele greia datt ut. (Lang historie. Har skiftet tannlege etter flere dyrkjøpte erfaringer hos en som var mer opptatt av penger enn pasientenes ve og vel.)

Gjest en mager trøst
Skrevet
Der gikk skattepengene :(

Tror muligvis du kan føre utgiftene opp som særfradrag på neste likning.

?

• 1 år senere...
Gjest Birgitte
Skrevet

Søstra mi knakk en tann idag som virkelig har oppløst seg over tid. Men, dette syntes jeg var fryktelig dyrt, jeg HÅPET at prisen skulle ligge på rundt 5000 kr..! huff og huff.. men, tenner er nie av det viktigste vi må ta vare på, så det er faktisk bare å punge ut med alt man har.. Her må hun faktisk LÅNE penger av våre foreldre.. Skulle ikke vært lov, sier nå jeg! Fryktelig dyrt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...