Gjest utlogget Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg vet at jeg duger til noe, at jeg er flink og har gode resultater i det jeg gjør. Likevel hater jeg meg selv. Mye er basert på kroppen, at jeg er så misfornøyd med utseende. Jeg har 15 kg for mye, stygg hud, flatt hår, store stygge føtter og hender osv osv. Jeg liker heller ikke personligheten min, siden jeg er for tilbaketrukken i enkelte situasjoner. Jeg vet at jeg er morsom sammen med folk jeg er trygg på . Det trenger ikke bety at jeg kjenner dem godt, kan godt vise fram hele personligheten min til noen jeg møter for første gang bare ting "passer". I situasjoner der andre er veldig dominerende trekker jeg meg så lett tilbake, og det ender med at jeg sjelden blir godt kjent med nye folk. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv, jeg blir bare deprimert av å tenke på hvor misfornøyd jeg er. Hvordan kan det være sånn når jeg vet at jeg har så mye bra? Hvis jeg skulle nevne de tre tingene som kunne fått opp selvtilliten måtte det være å ha en kropp jeg er fornøyd med(ikke modellkropp, men like den), penger til å oppdatere klær, hår, hud osv og (minst) en person som kunne bekrefte at jeg er noe. Vet ikke helt hva jeg ville, kanskje bare få ut det jeg tenker og høre om andre har hatt det sånn?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Det der var creepy... Kunne vært jeg som skrev det der... hver eneste detalj av det.... Sorry, ingen gode råd. Da hadde jeg vel hatt det bedre selv.
sebra Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 jeg har lest at trening er veldig bra for psyken og ikke minst selvtilliten når man ser resultater, så kanskje du burde begynne å trene?
Gjest utlogget Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Tusen takk for svar, begge to. Gjest, selv om det er en liten trøst ser vi iallefall at vi er flere. Det er nok mange som skjuler slike følelser som vi har, jeg roper de iallefall ikke ut til mange. Trening hjelper nok ja. Jeg har egentlig trent mange ganger i uken, og de siste ukene har det blitt null. Kanskje er dette noe av grunnen til at jeg har det psykisk vanskeligere akkurat nå også, og jeg er driver og funderer på hvordan jeg skal klare å komme igang igjen. Var egentlig plana å fortsette med fire treninger hver uke, men det ble bom stopp etter at jeg reiste nordover etter eksamen. Vær og andre forhold har gjort det verre, noe som også forverrer humør og kroppen som skulle blitt finere blir styggere. Å følge rådet ditt er nok helt nødvendig som en del av det å få det bedre med meg selv..
Gjest ja! Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Det er mange som sliter med selvbildet,selv om det kanskje ikke gjør problemet noe bedre.. Tipset om trening er et du burde følge! Selv hamlet jeg på egenhånd opp med en spiseforstyrrelse ene og alene ved å begynne å trene. Aldri vært overvektig, men fikk av diverse årsaker en spiseforstyrrelse (xkjæresten bla.) Men nå er det ute av mitt liv, og jeg er ekstremt fornøyd med kroppen min. Trener masse, er sterk, fit og sprek og GLAD! Og så har jeg verdens beste kjæreste Som jeg selv mener jeg catcha fordi jeg har det bra med meg selv. Bare en historie, trening er en vidundermedisin! Gå deg glad! Mener å huske trening stimulerer så kroppen for endormorfiner som er en slags lykke"pille" ..arrester meg om jeg tar feil altså
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå