Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Nå er jeg lei av at vi brenner oss på blandebatteriet i dusjen... Er det slik hos dere andre, er det vanlig at disse blir så varme at man brenner seg?
Gjest rorlegger Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 ...eldre batterier er ofte slik. Kjøp et nytt. ganske enkelt å skifte, men du har jo egentlig ikke "lov" å gjøre det selv. men ingen som merker det. en rørlegger/jeg ville tatt omtrent 2000 for jobben, så ikke verdt det ! Bare husk å skru av hovedbrytern på vannet Et godt isolert amatur koster fra 1000++
Gjest Rørekopp Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Kanskje varmtvannet går direkte fra bereder og ikke via blandekran? Ofte sitter det en ventil/kran på tanken som sørger for innblanding av en viss mengde kaldtvann. Sånt hindrer skolding etc, men gir jo ikke nærmest kokende vann i springen. Likevel tror jeg dette er mest vanlig (innblanding). Sjekk hvordan det ser ut på toppen av vv-bereder. I stedet for kanskje 70 grader vil du muligens få rundt 50. Svir ikke like mye.
Gjest Rørekopp Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Bare husk å skru av hovedbrytern på vannet Et godt isolert amatur koster fra 1000++ Rørlegger du liksom En rørlegger kaller vel ikke hovedkrana for hovedbryter?
Gjest Rorleggern Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 hehe.. gikk litt fort her.. driver faktisk med elektro utdanning nå. Alt-mulig-mann er godt betalt .. skal vel se om jeg får blitt snekker etter hvert også :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå