krisfo Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vil gjerne høre andres erfaringer ! Førs må jeg si at jeg er ganske ung . Har Diabetes type 1, og har hatt det siden jeg var 14mnd. (noe herk) Har stort sett alltid slitt med høy, og uregulert blodsukker. Og veldig umotivert til tider. Men for et års tid siden lysnet det meste, og jeg bestemte meg for og ta tak i sykdommen, fordi jeg vil ha et laang og godt liv! Så jeg bestemte meg for og prøve og legge om kosthold, spise regelmessig. Og være flink til og sette medisiner. Nå har jeg faktisk har fått dette på rett spor (selv om det kan bli bedre) er jeg veldig fornøyd. Men så har det bare bygd seg opp. Men halsbetennelser, bihulebetennelser, spiserørskatar, urinveisinfekjsoner, halsbrann, sure oppstøt, mye smerter i magen, allergier, elveblest, probelmer meg pust, høyt kolesterol, mye feber plager, (arvelig, er ikke overvektig eller spesielt usunn). JA, det har vært litt. Så fikk jeg henvisning til gastroskopi, som tok noen måneder og vente på. Der fikk jeg høre at jeg hadde spiserørskatar (igjen) Greit nokk, fikk en ny medisinkur. (Detter er da under en uke siden) Men de fant ikke ut noe om magesmertene.. Lørdag fikk jeg akutt forferdelig vonde magesmerter. Hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle dø (altså, det visste jeg jo jeg ikke skulle. Men det føltes slik) Jeg lå omtrent og skreik i smerte, ante ikke hva jeg skulle gjøre. Så dro nedover til legevakten. Der fant de ikke ut noe, så jeg ble sendt hjem. Greit nokk, de kunne jo ikke gjør noe så hvorfor sitte der.. Jeg hadde forferdelige smerter natten gjennom, men det ga seg litt på på morgenen og utpå dagen. Så jeg ble sittende inne på søndag, fordi jeg var redd for at jeg skulle få smerter. Mandag hadde jeg fått en time til ei som holdt på med "Alternativ behandlig" Jeg ville dra dit fordi jeg har hørt mye positivt. Feks en slekning som har slitt med slik brennende smerte i underlivet i 5 år. Vært til all slags leger, spesialister.. yo name it. Ingen har funnet ut noe som helst. Hun har hatt slike smerter at hun omtrent har tenkt på og ta sitt eget liv. Det sier sitt! Har flere i slekten som har prøvd dette, som har slitt med plager i mange herrens år. Som begynner og merke framgang etter noen behandliger. Så jeg dro til hun dama som jeg håpet kunne hjelpe meg.. Hun brukte et apperat med en slagt scanner. (vet ikke hvordan det skrives) Jeg satt der i en time, jeg fotalte henne ikke mye i forveien om plagene mine. Etter jeg var ferdig med dette sa hun at jeg hadde katar/betennelse i magen som tydligvis var ganske ille, og katar i spiserøret. Hun fortalte også at det var en blodåre i bronkien som var overbelastet. (Der har vi pusteproblemene jeg fikk astma medisin for) Hun fant også ut at jeg hadde sopp og parasitter. Alle har det i kroppen, men til en viss grad) Så der hadde vi grunnen til urinveisinfeksjoen. Imunforsvaret var heller ikke så mye og skryte av.. Det var litt skremmende og høre henne fortelle om alle plagenen mine. Selv om jeg visse at det var der, men ingen har på en måte funnet ut hva. Så nå håper jeg at dette er noe som vil hjelpe også meg. Ja, dyrt er det. Men er det ikke verd det ? Håper andre kan komme med erfaringer om alternativ behandlig. Jeg er ikke inntressert i og høre folks altfor negative holdninger til dette, hvis dere ikke har opplevd noe som gir dere en grunn til og uttale dere på en negativ måte. Beklager at dette ble litt langt og uproffisjonelt. Men håper det er leselig ! Edit: skrivefeil
AuroraStar Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Så slitsomt at du skal ha så mange plager! Håper virkelig du får hjelp med dette. I følge alternativ behandling, så er det vel sånn at når det er ubalanse i kroppen så kan det medføre mange forskjellige ubehag/lidelser. Jeg har i mange år vært plaget med infeksjoner i luftveiene og urinveisinfeksjoner. I tillegg hadde jeg smerter fra urinrøret i over ett år uten at noen fant noen årsak (var til og med hos spesialist i urinveissykdommer). Til slutt byttet jeg fastlege, og han sa jeg skulle ta ett gram c-vitamin morgen og kveld for å styrke immunforsvaret. Jeg var litt skeptisk, for jeg hadde hørt at så høye doser er skadelige over tid, men han insisterte på at det ikke var skadelig. Så da gjorde jeg som han sa, og det er jeg sjeleglad for. Smertene og urinveisinfeksjonene forsvant! Nå har jeg ikke hatt infeksjon eller vondt på tre år, og det er som et nytt liv. Jeg sliter fortsatt med luftveisinfeksjoner, og har prøvd akupunktur for dette. I begynnelsen syntes jeg det hadde en viss effekt, men etter å ha brukt det i over ett år, og fortsatt hadde infeksjon veldig ofte, ga jeg opp. Jeg tror det er viktig å ha et åpent sinn når man prøver alternativ behandling. Ofte kan noe virke selv om man ikke forstår hvordan, og er man veldig skeptisk tror jeg man kan blokke for hjelpen på en eller annen måte. Likevel ga ikke akupunktur meg noe hjelp, men jeg er åpen for å prøve andre alternative metoder som kanskje kan hjelpe. Som ungdom gikk jeg også til en healer. Hun kunne med en gang kjenne at det var noe mer galt i kroppen enn det jeg fortalte til henne, og hun hadde helt rett i det hun sa. Litt skummelt egentlig, men veldig fascinerende også. Man blir jo veldig nysgjerrig på evnene hennes og om det kan hjelpe. Uheldigvis hadde vi ikke råd til at jeg kunne fortsette hos henne, så vet ikke om hun kunne hjulpet meg. Blir jo veldig dyrt i lengden med alternativ behandling. Jeg vet om flere som har hatt god hjelp av alternativ behandling, særlig de som har oppsøkt et senter som tenker helhetlig og bruker forskjellige metoder. Nå har jeg skrevet langt jeg også. Blir spennende å høre hva slags erfaringer andre har. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Det er omtrent 50% som har god effekt av akupunkur. Det skader ikke å prøve, det verste som kan skje er at ingenting forandrer seg. Ellers ville jeg sloss med nebb og klør for å få en behandling som vil hjelpe, om fastlegen din ikke tar deg på alvor - så bytt!
krisfo Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2008 Så slitsomt at du skal ha så mange plager! Håper virkelig du får hjelp med dette. I følge alternativ behandling, så er det vel sånn at når det er ubalanse i kroppen så kan det medføre mange forskjellige ubehag/lidelser. Jeg har i mange år vært plaget med infeksjoner i luftveiene og urinveisinfeksjoner. I tillegg hadde jeg smerter fra urinrøret i over ett år uten at noen fant noen årsak (var til og med hos spesialist i urinveissykdommer). Til slutt byttet jeg fastlege, og han sa jeg skulle ta ett gram c-vitamin morgen og kveld for å styrke immunforsvaret. Jeg var litt skeptisk, for jeg hadde hørt at så høye doser er skadelige over tid, men han insisterte på at det ikke var skadelig. Så da gjorde jeg som han sa, og det er jeg sjeleglad for. Smertene og urinveisinfeksjonene forsvant! Nå har jeg ikke hatt infeksjon eller vondt på tre år, og det er som et nytt liv. Jeg sliter fortsatt med luftveisinfeksjoner, og har prøvd akupunktur for dette. I begynnelsen syntes jeg det hadde en viss effekt, men etter å ha brukt det i over ett år, og fortsatt hadde infeksjon veldig ofte, ga jeg opp. Jeg tror det er viktig å ha et åpent sinn når man prøver alternativ behandling. Ofte kan noe virke selv om man ikke forstår hvordan, og er man veldig skeptisk tror jeg man kan blokke for hjelpen på en eller annen måte. Likevel ga ikke akupunktur meg noe hjelp, men jeg er åpen for å prøve andre alternative metoder som kanskje kan hjelpe. Som ungdom gikk jeg også til en healer. Hun kunne med en gang kjenne at det var noe mer galt i kroppen enn det jeg fortalte til henne, og hun hadde helt rett i det hun sa. Litt skummelt egentlig, men veldig fascinerende også. Man blir jo veldig nysgjerrig på evnene hennes og om det kan hjelpe. Uheldigvis hadde vi ikke råd til at jeg kunne fortsette hos henne, så vet ikke om hun kunne hjulpet meg. Blir jo veldig dyrt i lengden med alternativ behandling. Jeg vet om flere som har hatt god hjelp av alternativ behandling, særlig de som har oppsøkt et senter som tenker helhetlig og bruker forskjellige metoder. Nå har jeg skrevet langt jeg også. Blir spennende å høre hva slags erfaringer andre har. Lykke til! Veldig glad for at du deler din erfaringer ! Ja, det blir slitsomt i lengden og vær syk og har plager, men prøver jo og tanke minst mulig på det hvis ikke smerten blir for høy. Det er veldig stor forskjell på fastleger egentlig. Det er kjempebra at du ble bedre! Min fastlege tror ikke på meg når jeg sier jeg plages.. Jeg føler meg i hvertfall ikke tatt på alvor. Kanskje fordi jeg er så ung, jeg vet ikke.. Men det er ikke noe god følelse og komme til legen med plager, og ikke bli undersøkt skikkelig. Fordi jeg ikke blir trodd. Derfor har jeg måttet prøve andre måter og få hjelp på. Så der dukket alternativ behandlig opp. Jeg har aldri prøvd akupunktur. men har prøvd soneterapi, og det var noe som ikke virket særlig på meg. Healer har jeg prøvd en gang, så det er vanskelig og si om det ville hjulpet i lengden. Men jeg følte ikke det var noe for meg. Så nå har jeg fått trua på alternativ behandlig. Jeg tror de bruker forskjellige metoder fra senter til senter. Andre er dyrere enn andre osv. Hun som min mor går til koster over 1000kr pr gang! Mamma har ikke så mye penger. Men nå begynner hun og bli desperat etter hjelp.. Så hun prøver og få ting til og gå opp! Så jeg håper detter er noe som vil funke for oss begge! AuroraStar: Håper du finner noe som kan hjelpe deg med luftveisinfeksjonene! Lykke til Håper flere vil dele sine erfaringer!
krisfo Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2008 Den behandlingen jeg går på heter "Kvante medisin". Det har jeg glemt og skrive!
Gjest magetrøblete Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Hei! Dette var meget interessant å lese. Jeg har selv kronisk betennelse i spiserøret og bruker medisiner mot dette. Likevel har jeg havnet på legevakten et par ganger, og har minst en gang i uka så vondt at jeg må krype i fosterstilling. Legene finner ikke noe annet, og det virker ikke som de tror kastaren kan være så "lammende." Har også mye luftveisplager og generell slapphet. Jeg er derfor hele tiden på utkikk etter noe som kan hjelpe meg med dette!!
krisfo Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 Hei! Dette var meget interessant å lese. Jeg har selv kronisk betennelse i spiserøret og bruker medisiner mot dette. Likevel har jeg havnet på legevakten et par ganger, og har minst en gang i uka så vondt at jeg må krype i fosterstilling. Legene finner ikke noe annet, og det virker ikke som de tror kastaren kan være så "lammende." Har også mye luftveisplager og generell slapphet. Jeg er derfor hele tiden på utkikk etter noe som kan hjelpe meg med dette!! Det der er utrolig likt med det jeg sliter med. (Er ikke så flink til og forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan) Jeg har altså vært til en behandling, så jeg har ikke merket noe bedring enda. Jeg kan forklare litt hvordan det er til min mor. Hun sliter med flere ting hun også, veldig mye med mage osv. Det hun har fått beskjed om er at magesekken lekker (tror jeg) og at det da kommer ut syre ikke kroppen, som kroppen ikke greier og balansere. Derfor greier hun heller ikke gå ned i vekt, og det hjelper ikke med medisiner fra lage osv. For hun er ikke spesifikk syk. Nå har hun netopp vært til alternativ behandlig igjen (hun betaler 1100 pr time, helt syke priser) Hun har da tatt en type test (vet ikke helt hvilken) Og der har de funnet ut hva hun er "allergisk" mot. Ikke allergi som kløe og slike ting, men hva magesekken ikke tåler. Det er alt fra melk, til annanas osvosv. For at hun skal bli bra må hun holde seg unna dette i et år, og også få spesielle medisiner (DYRT) Det vil si at da får magen tid til og bli bra, ettersom hun holder seg unna det den ikke tåler. Der jeg går er det billigere, 500pr time. (jeg skal dit en time hver 3 uke) Det er fortsatt dyrt selv om det er billigere enn der min mor går. De har heller ikke heelt de samme behandligs måtene, men generelt er det det samme. Hun brukte altså en sånn scanner for og få lest av ryggdaden min (kjenner ikke noe, så det er ikke vondt elns) På ryggraden er det punkter fra hele kroppen, og greier og lese av hvor ting i kroppen ikke er bra. Det er litt vanskelig og forklare alt ettersom jeg ikke husker alle forklaringene osv. Men jeg ville tatt kontakt med noen som holder på med en slik behandlings type, og snakke med de. Da får du høre litt mere om det! Jeg har ikke kommet noe særlig igang med behandligen enda, så jeg kan ikke direkte anbefale det personlig. Men har slekninger som har slitt i mange år som går samme plass som meg, og ser forbedringer. Men jeg vil anbefale deg og komme i kontakt med noen, og hvertfall få høre om det!
Gjest magetrøblete Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Det der er utrolig likt med det jeg sliter med. (Er ikke så flink til og forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan) Jeg har altså vært til en behandling, så jeg har ikke merket noe bedring enda. Jeg kan forklare litt hvordan det er til min mor. Hun sliter med flere ting hun også, veldig mye med mage osv. Det hun har fått beskjed om er at magesekken lekker (tror jeg) og at det da kommer ut syre ikke kroppen, som kroppen ikke greier og balansere. Derfor greier hun heller ikke gå ned i vekt, og det hjelper ikke med medisiner fra lage osv. For hun er ikke spesifikk syk. Nå har hun netopp vært til alternativ behandlig igjen (hun betaler 1100 pr time, helt syke priser) Hun har da tatt en type test (vet ikke helt hvilken) Og der har de funnet ut hva hun er "allergisk" mot. Ikke allergi som kløe og slike ting, men hva magesekken ikke tåler. Det er alt fra melk, til annanas osvosv. For at hun skal bli bra må hun holde seg unna dette i et år, og også få spesielle medisiner (DYRT) Det vil si at da får magen tid til og bli bra, ettersom hun holder seg unna det den ikke tåler. Der jeg går er det billigere, 500pr time. (jeg skal dit en time hver 3 uke) Det er fortsatt dyrt selv om det er billigere enn der min mor går. De har heller ikke heelt de samme behandligs måtene, men generelt er det det samme. Hun brukte altså en sånn scanner for og få lest av ryggdaden min (kjenner ikke noe, så det er ikke vondt elns) På ryggraden er det punkter fra hele kroppen, og greier og lese av hvor ting i kroppen ikke er bra. Det er litt vanskelig og forklare alt ettersom jeg ikke husker alle forklaringene osv. Men jeg ville tatt kontakt med noen som holder på med en slik behandlings type, og snakke med de. Da får du høre litt mere om det! Jeg har ikke kommet noe særlig igang med behandligen enda, så jeg kan ikke direkte anbefale det personlig. Men har slekninger som har slitt i mange år som går samme plass som meg, og ser forbedringer. Men jeg vil anbefale deg og komme i kontakt med noen, og hvertfall få høre om det! Hei igjen! Takk for svar! Jeg har også alltid hatt svært lett for å legge på meg... Vurderer alternativ behandling, men redd for å hive tid og penger ut av vinduet, og gjøre alt verre... Lykke til og gi gjerne tilbakemelding på resultatet!
krisfo Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2008 Hei igjen! Takk for svar! Jeg har også alltid hatt svært lett for å legge på meg... Vurderer alternativ behandling, men redd for å hive tid og penger ut av vinduet, og gjøre alt verre... Lykke til og gi gjerne tilbakemelding på resultatet! Jeg er nesten sikker på at ting hvertfall ikke blir verre Ja, det er dyrt. Så man må være innstilt på at man vil prøve! Så er det jo heller ingen garanti, men de ser uansett mere enn leger ser ! Undersøk litt rundt Den behandlingen min mor går på heter noe annet enn den jeg går på. Men det er så og si det samme
krisfo Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2008 Idag har jeg vært til behandling igjen Er ganske sliten form, og trøtt. Men ellers har jeg ikke blitt noe spesielt dårlig av behandlingen! Har altså behandling på en time, men det går også an og få behandling på 1 og en halv time pr gang. Men det har litt med på hva man trenger, og hva hun skal behandle. Neste gang skal jeg på behandling som varer i 1 og en halv time. Da skal hun jobbe med allergien min. Selv om jeg ikke sliter så my med allergi akkurat nå. Så hender det den dukker opp helt uten videre, og hovner opp veldig på deler av kroppen. Men hun for alikevell tid til og gi med behandling for andre plager Idag festet hun på meg noen reimer rundt legg/ankel og håndleddene, og hadde noe rundt hodet. Det så ut som noen helt vanlige gummibond. Kjenner apsolutt ikke noe av behandlingen. Hun spurte meg om jeg har slitt/sliter med ryggen, da ble jeg litt overrasket. Jeg hadde ikke fortalt noe om ryggen. Jeg har hatt litt vondt i ryggen de siste dagene, men det er vell mere på grunn av latskap, lite aktivitet og ligget litt for kjært. Spurt hvordan hun så det... Hun så det i underbavisstheten min elns. Jeg skjønte det ikke helt, så da blir det heller ikke så lett og forklare Bare spør hvis det er noe, så skal jeg svare så godt jeg kan etter min erfaring Gjerne del erfaringer !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå