Gjest utlogget Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har et problem og jeg synes det er veldig pinlig. Jeg sliter veldig med bremsespor nemlig.. Ikke bare når jeg har på meg stringtruser, men også ved vanlige truser. Jeg tørker meg ordentlig når jeg har vært på do, og til tross for at det ikke er mer avføring på papiret siste gang skjer det nesten bestandig at jeg får littegrann i trusa. Synes det er kjempeflaut, for jeg vet jo aldri om det er trygt å ta av meg trusa uten å gjemme den når jeg skal ha sex etc. Jeg vet ikke helt om det er noen som kan hjelpe meg, men er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet??
Gjest magetrøbbel? ikke nå lenger! Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg hadde det sånn før! Men så begynte jeg å spise mer fiber og mer salt, så forsvant problemet! lykke til!
FruLuna Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Har ikke hatt samme problemet selv, men hva hvis du kjøper sånne Asan initmservietter og vasker deg etter at du har vært på do? Evt. med klut og såpevann hvis du har det tilgjengelig?
Gjest bente85 Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har et problem og jeg synes det er veldig pinlig. Jeg sliter veldig med bremsespor nemlig.. Ikke bare når jeg har på meg stringtruser, men også ved vanlige truser. Jeg tørker meg ordentlig når jeg har vært på do, og til tross for at det ikke er mer avføring på papiret siste gang skjer det nesten bestandig at jeg får littegrann i trusa. Synes det er kjempeflaut, for jeg vet jo aldri om det er trygt å ta av meg trusa uten å gjemme den når jeg skal ha sex etc. Jeg vet ikke helt om det er noen som kan hjelpe meg, men er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet?? Det som kan være veldig lurt, er at hver gang du har vært på do og gjort noe ekstra, ta og vask deg med en klut. Det er kjempelett å gjøre hvis du er hjemme, før du skal ut. Og hvis du skal ut, ta med deg en pakning med våtservietter i vesken. Så kan du bruke de når du skal vaske deg. Syns det selv er slitsomt når jeg er ute, og må på do og ikke har noe å vaske meg med. Det har jo hendt at jeg har brukt papir med vann på da men, det blir jo ikke helt det samme da men.
noctava Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 sliter du noe med magetrøbbel ellers da? for hvis du gjør det, kan du gå på apoteket å spørre om å få noe mageregulerende i såtilfelle.. jeg ser den at det er litt trøbblete å spørre apotekeren om råd mot bremsespor, jeg hadde slitt med det selv, men om du kan komme unna med det, så er det jo ingenting som er bedre enn det. Du kan jo også kanskje ta en uforpliktende tur innom apoteket å kikke på egenhånd og se om du finner noe relatert til ditt problem uten at du trenger å spørre om noe som helst
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 sliter du noe med magetrøbbel ellers da? for hvis du gjør det, kan du gå på apoteket å spørre om å få noe mageregulerende i såtilfelle.. jeg ser den at det er litt trøbblete å spørre apotekeren om råd mot bremsespor, jeg hadde slitt med det selv, men om du kan komme unna med det, så er det jo ingenting som er bedre enn det. Du kan jo også kanskje ta en uforpliktende tur innom apoteket å kikke på egenhånd og se om du finner noe relatert til ditt problem uten at du trenger å spørre om noe som helst Mange apotek har avlukker hvor man kan snakke om intime/pinlige ting. De er så proffe de som jobber der, de har hørt alt før.
Gjest utlogget*ts Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg skal prøve dette med våtservietter eller fuktig klut fremover, så får apoteket være siste løsning Jeg lurer bare på hvorfor jeg opplever dette, for jeg har ikke noe magetrøbbel ellers. Flaut er det hvertfall uansett, for jeg er jo voksen og vet hvordan man skal tørke seg etter endt ærend...
FruLuna Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Det kan jo være at du har slapp ringmuskel i endetarmsåpningen, og hvis du tror dette kan være årsaken til en slags lekkasje, bør du få legen til å sjekke det. Det kan skyldes mange ulike ting; nevrologiske årsaker, seksuell aktivitet, fødsel med revning, etc. Eller det kan være medfødt.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Sliter med det samme, men kun med stringtruse... Utrolig irriterende!! Jeg tørker meg godt - bruker utrolig lang tid på akkurat det og er supernøye. Men nei... Har hørt at man kan få "spor" i undertøyet på denne måten pga hemorroider, men vet ikke om det stemmer..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå