Gå til innhold

Digital dekoder fra Canal Digital


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har fått digital dekoder fra Canal Digital. Det står anbefalt å sette den på standby når man ikke ser på tv. Men hvordan får man den fra standby til på? Det er bare én av/på knapp på den, og om man trykker på den når den står i standby så slår hele driten seg av, og bruker en evighet på å slå seg på igjen. Om jeg trykker på opp-en-kanal-knappen så slår bare tv seg på, men dekoderen står fremdeles i standby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trykk på "Av" knappen på fjernkontrollen. Det er standby.

I det minste i følge manualen for en av dekoderne som Canal Digital leverer.

Manualen fant jeg på nettsiden til Canal Digital.

Fulgte ikke manualen med dekoderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Trykk på "Av" knappen på fjernkontrollen. Det er standby.

I det minste i følge manualen for en av dekoderne som Canal Digital leverer.

Manualen fant jeg på nettsiden til Canal Digital.

Fulgte ikke manualen med dekoderen?

Ja, akkurat det vet jeg jo, det står i startinnlegget... Problemet er å få den -vekk fra- standby igjen uten å slå den av. Det står det ingenting om i manualen, nemlig. Og om man trykker på av/på knappen når den står i standby slår man den av, ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, fantastisk, nå følte jeg meg litt mindre dum!

Dette har jeg også lurt på, nemlig. I det siste har jeg bare slutta å sette den i standby, og jeg er normalt ganske nøye på sånt. Det er såå irriterende når den er så treg!

Noen som har vidundertipset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma1_*

henger meg på denne... Utrolig irriterende at det ikke er en "på"knapp---- Jeg har brukt å slått den helt av for å få den på igjen..

Forøvrig har vi hatt masse problemer med at vi mister signalet, og da står det "Finner ikke starttransponder, kontakt kundeservice" Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har jeg sendt en epost til kundeservice på Canal Digital og spurt. Så gjenstår det å se om de gidder å svare denne gangen, i motsetning til hva de pleier...

Jeg fikk forøvrig en Takk for at du sendte oss en post, Trude, melding tilbake. Vi er på fornavn med hverandre, ser dere. Så kameratslig og koselelig er det å være kunde hos CD. Vi er nesten som en stor familie. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lurt på det samme og har en del ganger latt være å sette den på standby.

Får håpe du får svar innen rimelig tid. Da jeg for en tid tilbake sendte mail til Canal-Digital tok det nesten to uker før jeg fikk svar tilbake. At de faktisk ikke svarte på det jeg spurte om, men tydeligvis la inn et standardsvar, gjorde ikke saken bedre. Jeg har heldigvis mye bedre erfaring når jeg har kontaktet de på telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fungus

Sende mail til Canal Digital er poengløst. Jeg prøvde en stund før jul., sendte en mail, ventet 1 uke., sendte en sint mail, ventet 1 uke, sendte en forbannet mail, ventet 1 uke., ringte dem., og fikk til svar at det var samme folka som svarte telefon, som svarte på mailer, men de hadde så mye telefoner at de ikke rakk å svare på mail., .., så på den tiden hadde de 2-3 mnd behandlingstid på mailer...

Jeg har selv den digitale tunern fra CD, med harddisk, (ikke HD), og må nå bare innrømme at "hunden spiste bruksanvisningen",. så jeg har vel ikke slått den av utenom når vi reiser vekk over flere dager. Har nå stått på her i flere måneder nå, og har ikke hatt noen problemer., og får jeg noen problem, så skal jeg nå jaggu passe på å si til CD kundeserver når jeg RINGER dem, at jeg har slått den av hver natt :D

Takk for tipset, hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann

Mye bedre å ringe til Canal Digital fremfor å sende e-post, der var de i hvert fall raske med å ta telefonen iflg. min egen erfaring.

Hadde en PVR dekoder som tok kvelden, etter kort feilsøking på telefon var de raske med å tilby ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hopp, dette er egentlig et ganske morsomt spørsmål;

Ettersom dere har fått den på så må det jo være en påknapp;-)

problemet til dekoderen er ikke at det ikke er en på knapp, men at det ikke er en AV knapp;

Når den er på kan du sette den i stand-by; når du trykker en gang til settes den på igjen;

Årsaken til forvirringen er at det ser ut som de første ti sekundene som om den har skrudd seg av, før den skrur seg på igjen ;-) Prøv med litt tålmodighet neste gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...