Gå til innhold

Flukten fra virkeligheten


Atanone

Anbefalte innlegg

Nå har jeg snoket rundt her inne som gjest over veldig lang tid, så nå har jeg til slutt fått registrert meg.. Og som dere ser har jeg også opprettet en dagbok :)

Jeg ser på en dagbok som en grei liten sak, hvor kan lufte ut frustrasjoner og gleder i livet...

Hvis livet er en dans på roser, er det roser med mange tusen torner på!

Dette har jeg erfart mange ganger alt i mitt ikke så alt for lange liv, men den siste tiden har det vært ekstra tungt...

For en måneds tid siden begynnte marerittet mitt, jeg ble slappere og slappere, og følte meg til slutt helt tom for energi... Men kom meg igjennom dagene og var på jobb, men til slutt holdt ikke det stort lenger...

Etter en dag eller to på jobben var jeg helt utkjørt og klarte ikke å holde på verken mat eller drikke, uansett hva jeg fikk i meg kom det opp igjen... Men allerede på turen hjem begynte jeg og merke forskjell, og etter en dag hjemme kunne jeg spise og drikke som normalt igjen... Så prøvde meg tilbake på jobb igjen, siden jeg følte meg bra... Men etter en eller to dager på jobb så var jeg like dårlig igjen...

Her var det jo noe som virkelig ikke stemte!!!!

Etter mye frem og tilbake hos legen, og jeg var også innom sykehuset, men de kunne ikke skjønne hva som feilte meg... Til slutt tok jeg mot til meg og fortalte litt om jobb situasjonen min, og da var de ikke lenger i tvil! Det ble sykemelding tvert, og anbefaling av bytting av jobb...

Vil ikke, og jeg trenger heller ikke å gå så veldig inn på alt, men det er ikke alle arbeidsplasser som er helt optimale eller helt som de burde være... Noen er regelrett snudd helt på hodet, og ingenting er som det burde være!

Men den lille kjernen jeg jobber sammen med, inne i "vår lille verden", synes jeg det er helt toppers! Men det er så mange faktorer rundt, som ødelegger meg fullstendig :tristbla:

Nå har jeg vært sykemeldt i 3 uker, og har vært i topp form og kommet meg skikkelig! Men uten ny jobb og uten mer sykemelding, så har jeg vært tilbake på jobb i dag... Ikke full dag, men så absolutt tøft nok lell!

Jeg har tenkt, grublet og gruet meg så fælt de siste dagene, så har ikke sovet stort i løpet av helgen eller i natt... Og det første som skjedde når jeg kom hjem i dag, var at jeg knakk fullstendig sammen... Hikstet, gråt og tårene trillet :gråte: Og grunnen, jo det er fordi jeg gruer meg så sinnsykt mye til enda en dag på jobb igjen i morgen!

Hadde det ikke vært for kjæresten min og hunden vår som støtter meg, stiller opp og er der for meg hele veien, hadde jeg nok bukket under for lenge siden.. Men jeg har dere to som står ved min side, og dere trøster meg så godt dere kan!

Dere betyr alt for meg og jeg elsker dere så utrolig høyt :love:

- Atanone -

Endret av Atanone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i dag begynnte ikke så bra, uvel og kvalm så ringte legen med engang de åpnet.. Jeg tuslet av gårde etterhvert til timen min, og kom hjem igjen med en utvidet sykemelding!

Greit det, da ikke presse meg igjennom hele dager hvor jeg sitter på jobb med klump i magen, kvalm og oppkast...

Men så fikk jeg en veldig glad telefon, jeg var på intervju på en annen jobb for noen uker siden... Jeg kan ikke fortsette der jeg er nå, så har tittet litt rundt.. Men det er bare denne ene som har fristet!

Og nå kom endelig svaret!!! Og jeg fikk jobben!!!!!! :juhu:

Jeg er så glad, jeg har 1 måneds oppsigelse der jeg er nå, men det skal jeg klare å komme meg igjennom :)

*sveve rundt på en rosa sky* :duskedame:

- Atanone -

Endret av Atanone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke:

Og :velkommen: som registrert bruker og som dagbokskriver :) Var trist å lese det første innlegget ditt. Har en venninne som hadde det akkurat som du, og hun endte opp som uføre tilslutt. Dette var i en tid med høy arbeidsledighet da, og veldig lite hjelp å få.

Så leste jeg det neste innlegget ditt og ble så :juhu: glad på dine vegne.

GRATULERER så masse med ny jobb :)

:klem: fra Ulva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og :velkommen: som dagbokskriver.

Ble så glad da jeg så at det hadde ordet seg med jobb :hoppe:

Gratulerer så mye :) Håper oppsigelsestiden vil gå fort.

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Nå nærmer denne dagen seg snart over også, fått gjort litt forskjellig i dag :)

Sto opp når klokken ringte(kan da ikke sove bort hele dagen selv om ikke er på jobb!), kom meg i :dusje: før det var ut på tur og trene litt med lille jenta vår :hund:

Begynner å bli moro igjen det også, etter en del problemer med adferden hennes mot andre hunder(ble angrepet av en rottis 2ganger i løpet av en uke, så ikke så veldig glad i andre hunder lenger) har det ikke alltid vært så moro, men nå går det endelig fremover.. Så nå kan nesten :trene: som normalt igjen :)

Så bare det i vei til byen på møte med nåværende arbeidsgiver og for å levere oppsigelse.. Hun forstår veldig godt at jeg slutter, og ønsket meg masse lykke til videre! :)

Etter møtet ble jeg tuslende rundt i byen i en times tid til sambo var ferdig på jobb, så han plukket meg opp før vi dro hjem.

Ellers har dagen gått med til litt tv-titting, skravling, middag(enkelt og greit, bestilte bare pizza i dag ;) ) og nå fant sambo X-Box'n så da satte jeg med litt med dataen før jeg finner boka mi.. Ringenes Herre for 3. gang(eller 2. gang på norsk, sist leste jeg den på engelsk), men er ett par bøker jeg kan lese om og om igjen uten å bli lei.. Det er Ringenes Herre bøkene og serien om Jordens Barn...

Nå er det heller ikke mange dagene igjen til ferien, så i morgen blir det full husvask og fredagen skal vi til svigermor å levere lille jenta vår.. Så hun skal være på setra i 2 uker mens vi skal på biltur rundt i Sør-Norge :)

Det var det fra meg i dag, nå skal dataen min får ta kvelden! :sove:

Fikk forresten en telefon fra den nye arbeidsplassen, 18. august blir første arbeidsdag der :) Gleder meg VELDIG!!!

- Atanone -

Endret av Atanone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...