Gå til innhold

Sminke hos frisøren


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Til dere som skal sminkes av frisøren: tar dere med egen sminke eller har frisøren alt? Evt. hva tar dere med selv?

Pleier frisørene å ha ordentlig utvalg av farger, ordentlige pensler og koster o.s.v.?

Skal sminke meg hos en ganske fancy frisør i Oslo sentrum, men jeg glemte å spørre om dette da jeg booket henne inn, og nå er hun på ferie frem til uken jeg skal på prøvetimen... De andre som var der kunne ikke helt svare på hva hun hadde av forskjellige ting siden det bare er hun som gjør make-up der.

Foundation f.eks. ville jeg jo tro at er lurt å ha med selv? En må jo ha en som passer hudtypen, ikke bare hudfargen?

Og mascara og leppestift er vel mest hygienisk å ha med selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisøren min hadde alt hun trengte og mer til. Det eneste jeg hadde med meg selv var leppestift og mascara. Grunnen til det var at jeg ville være sikker på at både leppestift og mascara skulle holde hele dagen, og jeg hadde med meg merker jeg hadde prøvd ut på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ting&tang selv ser jeg ikke problemet? Er vel bare å ta det med da, og så spørre om hun trenger det?

Hvis du ikke har selv, så er jeg sikker på at hun kan gi deg tips om hva du kan kjøpe når du kommer der på prøvetimen hvis hun ikke har. Men jeg har aldri hørt om en make-up'er i en brudesalong som ikke har sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stjernefisken: jeg har selvsagt sminke selv, men ikke nødvendigvis de fargene jeg vil ha til kjolen min på denne dagen. Og jeg lurer da på om jeg må bruke masse penger på å kjøpe inn farger som passer til kjolen for denne ene dagen, eller om jeg ikke trenger...

Og den foundationen jeg bruker vanligvis er kanskje mer transparent enn den jeg trenger på bryllupsdagen, men jeg synes det er litt bortkastet å kjøpe en ny til 500,- som jeg vet at jeg ikke kommer til å bruke etterpå fordi jeg liker den jeg bruker til daglig... Det var poenget mitt :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finner dere ut av på prøvetimen du skal ha hos frisøren. Snakk med henne om dette, eventuelt ring henne så får du klarlagt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dette finner dere ut av på prøvetimen du skal ha hos frisøren. Snakk med henne om dette' date=' eventuelt ring henne så får du klarlagt dette.[/quote']

Men det er jo litt sen å finne ut dette på prøvetimen, da skal jeg jo sminkes! Og står hun der uten riktige farger, så får vi jo ikke det riktige inntrykket av hvordan det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke ta en telefon til henne da?

Vi avgjorde iallfall dette med sminken på min prøvetimen, for da blir man som regel ikke sminket sååå grundig allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men prøvetimen er da bare en prøvetime?!?

Frisøren skal ikke gjøre alt "perfekt" på min prøvetime, vi skal mest prate om ting og titte på ideer og prøve ut litt. Hun er da tross alt utdannet innen dette, og så lenge vi får hatt en lang og god samtale samt tittet på ideer og prøvd ut noe er jeg ikke redd for resultatet på den store dagen selv om vi ikke gjør alt "perfekt" på prøvetimen.

Tjorven: Gjest sier jo at frisøren er på ferie helt fram til prøvetimen.. Ikke så lett å ringe henne da skulle man tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan du ikke ta en telefon til henne da?

Vi avgjorde iallfall dette med sminken på min prøvetimen, for da blir man som regel ikke sminket sååå grundig allikevel.

Problemet var at hun er på ferie... tror ikke jeg ringer henne privat, nei :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops' date=' fikk ikke med meg det jeg. Men hvis hun jobber på et sted hvor det er flere frisører, kan du jo snakke med en av dem da?[/quote']

Tulle-Tjorven!

Nå må du leses HELE denne tråden sammenhengende tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg foundation og leppestift (denne trenger du jo også resten av dagen) - og frisøren som sminket meg hadde STORT utvalg av farger ellers. Ikke bruk masse penger på sminke før du har vært på prøvetimen, sannsynligvis har de alt de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ops, fikk ikke med meg det jeg. Men hvis hun jobber på et sted hvor det er flere frisører, kan du jo snakke med en av dem da?

Snille deg, jeg tror du må lese HELE innlegget mitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Men prøvetimen er da bare en prøvetime?!?

Frisøren skal ikke gjøre alt "perfekt" på min prøvetime, vi skal mest prate om ting og titte på ideer og prøve ut litt. Hun er da tross alt utdannet innen dette, og så lenge vi får hatt en lang og god samtale samt tittet på ideer og prøvd ut noe er jeg ikke redd for resultatet på den store dagen selv om vi ikke gjør alt "perfekt" på prøvetimen.

Tjorven: Gjest sier jo at frisøren er på ferie helt fram til prøvetimen.. Ikke så lett å ringe henne da skulle man tro..

Min frisør skal legge sminken ordentlig på prøvetimen, ikke bare tegne og forklare - heldigvis! Vil gjerne ha litt kontroll på hvor flink hun er og hvordan jeg blir seende ut på bryllupsdagen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille deg, jeg tror du må lese HELE innlegget mitt! :ler:

Skal virkelig slutte å gi gode råd i full fart når jeg bare skum-leser innlegg jeg! Beklager! :oops: Trekker meg stille tilbake! :ler:

Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kjøpt inn noe før prøvetimen, eventuelt leppestif/mascara, så finner dere ut av det på prøvetimen. Det er jo det prøvetimen er til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren jeg skal bruke sa at dersom jeg og min forlover tok med oss sminke skulle de alltids greie å sminke oss. Det er en liten frisørsalong og lenge mellom hvergang de pynter brud.

Dette holdt ikke mente vi å tok kontakt med en dame som selger Oriflame, og i tillegg har flere sminkekurs bak seg. Hadde prøvetime hos henne i forrige uke, hvor vi fant ut farger og litt hvor lang tid vi kommer til å bruke. Hun anbefalte oss å kjøpe oss egen leppestift (pga hygiene) mens resten kunne vi låne. Siden både jeg og forloveren min hadde gått tom for mye av sminken vi har kjøpte vi allikevel litt fra henne (øyenskygge, mascara o.l.)

Både jeg og forloveren min kjenner sminkøren litt fra før og siden vi kjøpte litt sminke av henne kommer hun ikke til å ta seg så veldig mye betalt for sminkingen på bryllupsdagen.

Siden dette er den viktigste dagen i mitt liv ønsker jeg at jeg også skal være fint sminket, og dermed ville vi ikke stole på frisøren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Tjorven: :ler: . Men takk for rådet jeg fikk da du endelig leste innlegget mitt da! :wink: Ja, jeg får vel vente til prøvetimen da, og kanskje ha med meg noe foundation, leppestift og forskjellig i veska når jeg kommer dit.

Men det jeg lurte på var jo egentlig hvor stort utvalg av farger o.s.v. det er vanig at frisørene har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Frisøren jeg skal bruke sa at dersom jeg og min forlover tok med oss sminke skulle de alltids greie å sminke oss. Det er en liten frisørsalong og lenge mellom hvergang de pynter brud.

Trodde de virkelig at dere ville sminkes der da? Det hørtes jo kjempeskummelt ut! :o Er de helt utrente så kan man jo heller la en venninne gjøre det gratis med minst like godt resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: :ler: . Men takk for rådet jeg fikk da du endelig leste innlegget mitt da! :wink: Ja, jeg får vel vente til prøvetimen da, og kanskje ha med meg noe foundation, leppestift og forskjellig i veska når jeg kommer dit.

Men det jeg lurte på var jo egentlig hvor stort utvalg av farger o.s.v. det er vanig at frisørene har?

Huff, det der var skikkelig flaut. Pleier ikke å lese så fort at jeg ikke frå med meg noen ting altså!! :oops:

Men frisørene pleier å ha massevis av utvalg altså. Frisøren jeg går til har iallfall proffe sminkekofferter med alle mulige farger, så du trenger nok ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de virkelig at dere ville sminkes der da? Det hørtes jo kjempeskummelt ut! :o Er de helt utrente så kan man jo heller la en venninne gjøre det gratis med minst like godt resultat...

Da er vi iallefall enige. Vi hadde helt sikkert fått like bra resultat om jeg og forloveren hadde hjulpet hverandre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...