Gå til innhold

Akvarium


eximus

Anbefalte innlegg

Nå har fiskene mine formert seg så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av alle!!

Har annonsert og spurt på dyrebutikker men ingen er interessert.

Hva gjør dere andre som har akvarium? Jeg er jammen litt fortvilet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvor har du annonsert?

www.akvaforum.no og www.nettakvariet.no er fine plasser for sånt.

Gi bort om det er fullt.

Fisk ala guppy, platy osv yngler jo helt villt!

Ikke bruk fødekasse ol. "survival of the fittest" - you know ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linda_*

Kjøp en rovfisk.

Vi fikk samme problemet, hele karet var fullt av yngel(det så ut som en stor myggsverm), vi satt oppi 2 schalarer og de tømte karet for småfisk på to uker....

Det finnes sikkert rovfisker som ikke er fullt så gode jegere, slik at de bare holder bestanden nede og ikke utrydder den..

Dyrebutikken bør ha råd å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fjerne gjemmestedene og la foreldrene spise de svakeste. Du kan også fange de og avlive ved å kaste de oppi en kjele med fosskokende vann hvis det er småfisk, selv om det absolutt ikke er den mest ideelle løsningen. Mange på fiskeforum vil sikkert ha de som mat til fiskene sine eller som nytt blod til oppdrettet sitt hvis du har vært sykdomfri hele tiden. Spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kjøp en rovfisk. ...vi satt oppi 2 schalarer og de tømte karet for småfisk

Skalare er en stor fisk! Før man anbefaler kjøp av denne, bør man kanskje spørre TS hvor stort kar den skal gå i?

Du kan fjerne gjemmestedene og la foreldrene spise de svakeste. Du kan også fange de og avlive ved å kaste de oppi en kjele med fosskokende vann hvis det er småfisk, selv om det absolutt ikke er den mest ideelle løsningen. Mange på fiskeforum vil sikkert ha de som mat til fiskene sine eller som nytt blod til oppdrettet sitt hvis du har vært sykdomfri hele tiden. Spør :)

*Fjerne gjemmesteder eller avlive humant (som NovaFlare sier) er en utvei.

*Andre som vil ha dem som mat...... vel - levendefor er vel ikke helt lovlig buisness...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...