Gjest Jazzy Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Hver dag, etter at jeg har spist lunsj, blir jeg trøtt, slapp og frossen. Hva kan dette komme av? Er det flere som opplever dette? Opplever ikke dette etter frokost/middag/kvelds/mellommåltider. Bare lunsj. Spiser sunt, og får i meg nok mat, så det er ikke matmangel eller feilernæring som er årsaken. Spiser heller ikke det samme hver dag.
yoga Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Hver dag, etter at jeg har spist lunsj, blir jeg trøtt, slapp og frossen. Hva kan dette komme av? Er det flere som opplever dette? Opplever ikke dette etter frokost/middag/kvelds/mellommåltider. Bare lunsj. Spiser sunt, og får i meg nok mat, så det er ikke matmangel eller feilernæring som er årsaken. Spiser heller ikke det samme hver dag. Dette hørtes kjent ut. Det det mest sannsynlig kommer av, er at etter du har spist går mye av mer av energien i kroppen til fordøyelsesorganene, og "jobber med" maten der. Dvs. at den energien som normalt sett opprettholder temp. og liknende, gjør en litt annen prioritering i en liten periode. Trøttheten og slappheten kommer mest sannsynlig fra forandringer i blodsukkeret. Men hvorfor du ikke merker noe etter de andre måltidene, kan jeg ikke svare på. Er det lunsjen din som er det største måltidet i løpet av dagen kanskje? Håper dette ga noe mening
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Slapp blir jeg aldri, men jeg blir alltid iskald etter lunsjpauser på jobb. Dette gjelder både når jeg jobbet i en glovarm butikk og når jeg nå jobber på et 'mellomvarmt' kontor. Pauserommene befinner seg i samme etasje uten lufting. Når jeg går ut etter pausen får jeg alltid frysninger som varer i rundt et kvarter. Pussig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå