Gå til innhold

Slapp og frossen etter lunsj

Fremhevede innlegg

Gjest Jazzy
Skrevet

Hver dag, etter at jeg har spist lunsj, blir jeg trøtt, slapp og frossen.

Hva kan dette komme av?

Er det flere som opplever dette?

Opplever ikke dette etter frokost/middag/kvelds/mellommåltider. Bare lunsj.

Spiser sunt, og får i meg nok mat, så det er ikke matmangel eller feilernæring som er årsaken. Spiser heller ikke det samme hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mest ut som det bare er psykisk.

Skrevet
Hver dag, etter at jeg har spist lunsj, blir jeg trøtt, slapp og frossen.

Hva kan dette komme av?

Er det flere som opplever dette?

Opplever ikke dette etter frokost/middag/kvelds/mellommåltider. Bare lunsj.

Spiser sunt, og får i meg nok mat, så det er ikke matmangel eller feilernæring som er årsaken. Spiser heller ikke det samme hver dag.

Dette hørtes kjent ut.

Det det mest sannsynlig kommer av, er at etter du har spist går mye av mer av energien i kroppen til fordøyelsesorganene, og "jobber med" maten der.

Dvs. at den energien som normalt sett opprettholder temp. og liknende, gjør en litt annen prioritering i en liten periode.

Trøttheten og slappheten kommer mest sannsynlig fra forandringer i blodsukkeret.

Men hvorfor du ikke merker noe etter de andre måltidene, kan jeg ikke svare på. Er det lunsjen din som er det største måltidet i løpet av dagen kanskje?

Håper dette ga noe mening :)

Gjest Gjest
Skrevet

Slapp blir jeg aldri, men jeg blir alltid iskald etter lunsjpauser på jobb. Dette gjelder både når jeg jobbet i en glovarm butikk og når jeg nå jobber på et 'mellomvarmt' kontor. Pauserommene befinner seg i samme etasje uten lufting. Når jeg går ut etter pausen får jeg alltid frysninger som varer i rundt et kvarter.

Pussig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...