Gå til innhold

smale lystette rullegardiner


Toblerone

Anbefalte innlegg

Hvor får man kjøpt smale lystett rullegardiner?

Vi trenger til vinduer med innvendig karmmål på 85 og 44,5 cm. Og aller helst lyse (hvite?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har hvit rullegardin fra Ikea, den er lystett. Det som er veldig greit med den, er at du bare klipper/sager den til i akkurat den bredden du vil ha ;)

Jeg har også den - kjempelett å tilpasse størrelsen. Det eneste jeg ikke liker med den er at den har en bitteliten prikk som ikke er lystett, hadde blitt gal hvis den hang på soverommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også den - kjempelett å tilpasse størrelsen. Det eneste jeg ikke liker med den er at den har en bitteliten prikk som ikke er lystett, hadde blitt gal hvis den hang på soverommet!

hva mener du med en prikk....?

Vet noen hvor man finner lystette rullgardiner som man kan sage av og tilpasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet ikke om hvor man finner rullegardiner, men kan anbefale en annen løsning som er svært mye enklere for sånne som meg som ikke liker å skru eller sage. :)

Jeg kjøpte noen meter goretex-stoff i svart (finnes i andre farger). Det er tynt og lett, og samtidig så godt som lystett. Jeg målte opp størrelsen på vinduet, laget et lite hakk i stoffet med saks og så bare rev jeg kjapt og greit til firkanter som passet til vinduet. Stoffet rakner ikke, så man trenger ikke sy. Så spikret jeg en liten bildestift i de to øvre hjørnene av vindusramma, klipte små hull i stoffet og hengte det opp. Vips, så var rommet mørklagt som om det var midt på vinteren! :)

Kjekk løsning når man leier leilighet og ikke kan skru fast alt mulig rart. Og veldig enkel å ta bort og pakke vekk i ei skuff dersom man vil det. Tar lite plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også den - kjempelett å tilpasse størrelsen. Det eneste jeg ikke liker med den er at den har en bitteliten prikk som ikke er lystett, hadde blitt gal hvis den hang på soverommet!

Jeg har også en slik prikk på min, men hvis den irriterer deg slik må den da kunne dekkes med noe. Hva med blanko f.eks.? Eller en bit elektrikertape på baksiden? Men hullet er jo ikke større en en halv millimeter i diameter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har også en slik prikk på min, men hvis den irriterer deg slik må den da kunne dekkes med noe. Hva med blanko f.eks.? Eller en bit elektrikertape på baksiden? Men hullet er jo ikke større en en halv millimeter i diameter...

Jeg trodde bare det var min det var noe galt med, jeg! Har alle sånne rullgardiner det? Hadde nok satt på en teip-bit hvis den var på rommet vårt, men den er på et av barnas rom, og hun ser ikke ut til å være spesiellt irritert av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest AnonymBruker

Jeg vet ikke om hvor man finner rullegardiner, men kan anbefale en annen løsning som er svært mye enklere for sånne som meg som ikke liker å skru eller sage. :)

Jeg kjøpte noen meter goretex-stoff i svart (finnes i andre farger). Det er tynt og lett, og samtidig så godt som lystett. Jeg målte opp størrelsen på vinduet, laget et lite hakk i stoffet med saks og så bare rev jeg kjapt og greit til firkanter som passet til vinduet. Stoffet rakner ikke, så man trenger ikke sy. Så spikret jeg en liten bildestift i de to øvre hjørnene av vindusramma, klipte små hull i stoffet og hengte det opp. Vips, så var rommet mørklagt som om det var midt på vinteren! :)

Kjekk løsning når man leier leilighet og ikke kan skru fast alt mulig rart. Og veldig enkel å ta bort og pakke vekk i ei skuff dersom man vil det. Tar lite plass.

Det hørtes pent ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...