Gå til innhold

Busker til balkong?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ønsker å lage litt hage på balkongen og vil gjerne ha en busk eller to med litt størrelse, men jeg er redd for å kjøpe noe som ikke tåler å bo i potte. Helst bør de også tåle å stå ute om vinteren.

Noen som har noen gode tips? (Bortsett fra Thuja, har dårlig erfaring med de i potte). Liker best planter som ser litt moderne/orientalske ut. Er ikke spesielt glad i rosebusker og slikt.. Har kikket på bambus men de tåler kanskje ikke å bo i potte eller ute om vinteren? Bor sør i Vestfold.

Glad om noen har noen tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Evine
Skrevet

Jeg har hage - men velger buksbom som grønne planter i krukkene mine .. De kan du få i flere varianter - jeg syne de oppstammede er flotte og passer veldig godt til moderne hager ..

Buksbom holder seg grønne vinteren gjennom ..

Skrevet

"De fleste" busker tåler vel å stå i potte, spørsmålet er bare hvor stor potta må være ;) Men jeg har ikke så mye personlig erfaring, vi har inneveranda... Men her kan du lese, så blir du kanskje litt klokere. Er du skikkelig entusiast kan du også skaffe deg boka "Frodige krukker og potter" av Eyvind Thorsen.

Og husk å skaffe potter som tåler frost, for hvis ikke knuser potta av seg selv når vinteren kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...