Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg bryr meg fint lite om hvordan folk kler seg i det hele tatt. Det er deres sak..

Ikke bruk så mye energi på det. Selvfølgelig er det litt irriterende i blant, men ikke noe stort å henge seg opp i.

Det blir det samme som å snakke om hvorfor burka-damene går med burka om sommeren. Det er også deres sak. Kjenner en og hun går med det fordi hun synes det er fint og pga. religionen.

I tråden om han som er så lei av stygge jenter med store solbriller og korte shorts, fant jeg dette innlegget fra mona angelica, og det slo meg;

Hva er det som gjør at vi blir irriterte på hvordan andre mennesker kler seg og ser ut?

Og hvem tror vi egentlig at vi er når vi faktisk tillater oss å irritere oss over andres klesstil sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tnita
Skrevet

Det som irriterer meg:

* Folk som kler seg i ekte pels

* Lange udelikate puppesprekker på utstilling (dyp dyp utringning), tighte topper som viser alt flesk og vinger som buler ut. Spesielt fælt på damer i 50-åra med masse rynkete, slapp solskadet hud.

Altså ikke så mye som irriterer. Jeg syns det er flott at folk kler seg forskjellig!

Skrevet
Det som irriterer meg:

* Folk som kler seg i ekte pels

* Lange udelikate puppesprekker på utstilling (dyp dyp utringning), tighte topper som viser alt flesk og vinger som buler ut. Spesielt fælt på damer i 50-åra med masse rynkete, slapp solskadet hud.

Altså ikke så mye som irriterer. Jeg syns det er flott at folk kler seg forskjellig!

Det med pelsen skjønner jeg, det er jo en reell grunn med bakgrunn i dyrs lidelser.

Men hvorfor i all verden virker det irriterende på deg med lange, udelikate puppesprekker som du kaller dem? Og tighte topper osv...

Jo, jeg også tenker sånn, men hvorfor? Hva har jeg med det å gjøre, hvorvidt andre mennesker vil sette pupper og flesk på display?

Estetisk vakkert er det selvfølgelig ikke, men allikevel er det ingen grunn til å irritere seg over det vel?

Gjest Lillebøll
Skrevet

Fordi vi mennesker liker grunnleggende de estetisk pene tingene/menneskene?

Av samme grunn som vi foretrekker pene mennesker (å se på) liker vi vel at de kler seg pent. Det roter ikke til sanseinntrykkene våre.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi folk burde ha decency nok til å skjønne at det er uanstendig å gå rundt som en slask.

Gjest Glør
Skrevet
Fordi vi mennesker liker grunnleggende de estetisk pene tingene/menneskene?

Men blir man irritert i samme grad over en stygg person?

Og i forhold til hva man synes er stygt skjønner jeg ikke at folk ikke skjønner at det er subjektivt. De som blotter puppene synes vel de verdt og vise frem, og synes sikkert noe du gjør er stygt.

Har ofte merket at folk blir irritert over andres klesstil, og synes det er ganske intolerant. Merker selv at mange irriterer seg oer meg og typen, fordi vi skiller oss ut stilmessig.

Gjest StockDama
Skrevet

Kan ikke påstå jeg noen gang har blitt irritert over andres klesstil, men har selvfølgelig satt spørsmålstegn med hvorfor de vil gå slik. Men det har sikkert de gjort med min stil også, så er egentlig noe big fuzz.

Gjest Oxford
Skrevet (endret)

fvfv

Endret av Oxford
Skrevet

Jeg har det ikke i meg å bli irritert over at folk er annerledes. Men jeg kan synes det er svært udelikat å se på folk som ser møkkete ut dvs. fett hår osv, og når folk bruker klær som er 5 nr. for små, men da bare snur jeg meg, blir ikke irritert.

Skrevet

Fordi vi har helt klart for mye fritid og vi (jeg) liker å kommentere alt. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg bryr meg så mye, men det gir god grunn for verbal diaré som vi (jeg) lider av.

Men egentlig, jeg irriterer meg ikke om det, men jeg kan godt legge merke til det og diskutere det. Men det har lite med irritasjon å gjøre.

Skrevet
Fordi folk burde ha decency nok til å skjønne at det er uanstendig å gå rundt som en slask.

Uanstendig? Says who?

Så hvis du møtte meg i butikken og jeg gikk i slitne joggebukser, diger t-skjorte, flip-flops og uvasket hår så ville du blitt irritert... til tross for det er absolutely non of your business hva jeg går ut i...?

Kanskje jeg holder på å male den dagen, jobbe i hagen, skriver siste kapittelet i en bok og bare måtte ha et par liter melk eller et brød. Måtte jeg da ha pyntet meg før jeg gikk i butikken for å skåne din estetiske sans?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må si jeg ikke forstår at folk _irriterer_ seg over andres klesstil. Det hender jeg legger merke til noen iøyenfallende valg, men det går virkelig ikke utover humøret mitt om noen kler seg lite flatterende. Pels kan jeg forsåvidt være enig i.

På den annen side er jeg vokst opp i en bydel hvor større deler (enda mye større i dag pga utviklingen i området) av befolkningen var ganske uflidd både fysisk og bekledningsmessig, og da kunne jeg reagere litt på generell basis... mye fordi jeg ble lei av å bli satt i bås når jeg møtte folk fra andre steder og måtte forsvare at jeg faktisk hadde en fin oppvekst og ikke kom til å verken tømme medisinskapet eller rappe sølvtøyet - og fordi det er litt kjipt med alle de menneskene som passer så godt til folks fordommer om stedet :sjenert:

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Jeg blir ikke irritert. Men det hender jeg må skjule et smil :)

Skrevet

Må ærlig talt si at jeg ikke klarer å irritere meg over hva andre har på seg eller hvordan de ser ut...kanskje jeg bare er lite oppmerksom på andre? :fnise:

Det hender selvfølgelig at jeg registrerer at andre har på seg noe som jeg ikke ville valgt og dermed har en annen stil enn meg, men klarer ikke å hisse meg nevneverdig opp over det nei :)

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

bryr meg fint lite om hva andre drar på seg, ar vel andre ting som opptar meg.

Men min ganske så store venninne gjør ikke annet enn å kommentere hav andre har på seg, og åssn de ser ut.

Tror det kommer av at hun selv er så misfornøyd meg sin egen kropp at hun hele tiden må rakke ned på andre som hun synes kler seg dårlig, og som hun mener er litt småfet.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er folk som er misfornøyde og usikre på seg selv som tror de hevder seg ved å kritisere og fordømme andre mennesker..

Skrevet
Uanstendig? Says who?

Så hvis du møtte meg i butikken og jeg gikk i slitne joggebukser, diger t-skjorte, flip-flops og uvasket hår så ville du blitt irritert... til tross for det er absolutely non of your business hva jeg går ut i...?

Kanskje jeg holder på å male den dagen, jobbe i hagen, skriver siste kapittelet i en bok og bare måtte ha et par liter melk eller et brød. Måtte jeg da ha pyntet meg før jeg gikk i butikken for å skåne din estetiske sans?

Ja, visst faen kan du se å pynte deg litt. Det skulle bare mangle når du går i butikken, hvis du ikke kan det, så får du vente til du er ferdig med å male- kan ikke tenke meg at du lider hungersnød av den grunn. Dessuter er du for gammal til å gå i t-skjorte- tenk deg om kjerring!! :kjempesinna:

Skrevet

Oooops, var jeg ikke logget ut allikevel? :rodme:

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg irriterer meg over hva folk går med. Forbauset og lattermild kanskje, men ikke direkte irritert.

Skrevet
Ja, visst faen kan du se å pynte deg litt. Det skulle bare mangle når du går i butikken, hvis du ikke kan det, så får du vente til du er ferdig med å male- kan ikke tenke meg at du lider hungersnød av den grunn. Dessuter er du for gammal til å gå i t-skjorte- tenk deg om kjerring!! :kjempesinna:

:hakeslepp: Er det aldersgrense på T-skjorter? Til og med pappa går i T-skjorter.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...