Gå til innhold

Min prøvetid:)


Butterfly87

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Tenkte lage meg en prøvedagbok, syntes det var greit lese om andre, så hvorfor ikke lage en egen?

Er ei jente på 21 år, har samboer på 25, vi har vært sammen i fire år, eier leilighet,har stasjonsvogn å hund,bare en ting som mangler,hehe:)

Hører støtt og stadig at jeg er aalt for ung til og ta stilling til barn, og at jeg må leve livet først, men folk er vel forskjellig, og jeg tenker at å få barn,det er livet:)

har hatt diabetes siden jeg var tre, og det gjør at jeg trenger hjelp til og få graviditeten til:)

har så langt hatt menstrasjon 5 ganger siden jeg var 16 (syklus,hva er det), så kan vel ikke akkurat si at å bli gravid virker særlig lett!

Har nå begynt på metformin som skal få igang systemet, og det er vel så langt vi er kommet i behandlinga.

Har gått på den kun en uke, å er glad om jeg overlever en til,hehe!:)

Kan se for meg hvordan en graviditet er nå, har vært så kvalm å kasta opp så mye, at jeg gruer meg til dagen starter:P

men man må bare bite tenna sammen, og holde ut, kan jo komme noe riktig godt ut av det:)

Forhåpentlig vis skal dette gi meg menstrasjon,en syklus og forhåpentligvis EL.

Så når menstrasjon endelig kommer en dag,må d vel hardkjøres på EL tester:)

er det ingen aktivitet blir vel Pergotime neste skritt:)

Satser på det beste,og at det skal gå fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: :velkommen: :velkommen:

morsomt med nye ansikter! :) Lykke til:) :duskedame:

Tusen takk:) skjønner jo allerede at man blir rimelig hekta,hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite og si om dagen i dag egentli:)

Har funnet ut at dette Metformin oppleggeter jo PREVANSJONSMIDDEL, er jo så kvalm, lite lyst å prøve meg i senga, hehe!:P

Er i dag på Metformindag nr 9, så ikke kommet så godt i gang, øket dosen en gang, og det merkes GODT! Men hjelper nok ikke syte over kvalme, blir nok ikke bedre av den grunn!

Så får vi håpe at mensen dukker opp, og at det i d hele tatt er EL på gang etterpå:)

Vi får nok fantastiske barn, som må gjennom alt for og få de,hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit

hihi!! :)

må bare si det! :) det var en vanvittig nydelig hund du har på avatern din! :) jeg og kjære har snakket om å kjøpe oss hund vi også! :) og da skal det være en schäfer:) men ettersom at jeg nesten er alergisk mot ALT så drøyr vi litt.. :P

og foresten synes jeg ikke at du er for ung til å ta stilling til det med barn! :) som du sier! :) folk er forskjellige og har forskjellige behov! :)

Endret av AnneBerit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi!! :)

må bare si det! :) det var en vanvittig nydelig hund du har på avatern din! :) jeg og kjære har snakket om å kjøpe oss hund vi også! :) og da skal det være en schäfer:) men ettersom at jeg nesten er alergisk mot ALT så drøyr vi litt.. :P

og foresten synes jeg ikke at du er for ung til å ta stilling til det med barn! :) som du sier! :) folk er forskjellige og har forskjellige behov! :)

Hehe.tuusen takk:) han e min lille gullklomp:) schæfer er jo bare verdens fineste hund:) Mamma og pappa har oppdrett,så har vel fått rasen inn med morsmelka, men nydelig er dem:)

han er en fin,bortskjemt STOR gutt, men værdens beste:)

Hehe, men finnes jo allergiker hunder da, schæfer e vel ikke så allergiker veldig, røyter jo som ett uvær, men mange andre fine hunder:)

Tusen takk, syntes heller ikke jeg er for ung,folk er forskjellig,sånn er det bare:) Skal nok gå seg til med oss alle trur jeg:)

Men helt klart,har mange venninner på 21 som overhode ikke er moden til og ta seg av ett barn, men samtidig vet man jo om 16 åringer som klarer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit
Hehe.tuusen takk:) han e min lille gullklomp:) schæfer er jo bare verdens fineste hund:) Mamma og pappa har oppdrett,så har vel fått rasen inn med morsmelka, men nydelig er dem:)

han er en fin,bortskjemt STOR gutt, men værdens beste:)

Hehe, men finnes jo allergiker hunder da, schæfer e vel ikke så allergiker veldig, røyter jo som ett uvær, men mange andre fine hunder:)

Tusen takk, syntes heller ikke jeg er for ung,folk er forskjellig,sånn er det bare:) Skal nok gå seg til med oss alle trur jeg:)

Men helt klart,har mange venninner på 21 som overhode ikke er moden til og ta seg av ett barn, men samtidig vet man jo om 16 åringer som klarer det:)

Ja, til og med 14 åringer klarer det..!! så hvorfor ikke vi??! :)

det med hund ja.. samboer vil ikke ha annet en Schæfer! :) han rett og slett elsker dem(det gjør jeg også da)! :rødme: Og helst vil han at de skal være så mørke som mulig.. :) han har vokst opp med to schæfere! og som sagt vil han ikke ha noen annen rase.. :fnise: han vil ha en slik hund som klarer å gå i litt snø og som man kan se over snøkanten.... :fnise: han kaller små hunder for "under snø hunder" litt slemt gjort, men slik er det hær i huset....

egentlig så skal det gå bra også.. bare jeg lærer meg å ta medisinen min..... er litt dårlig på den der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til og med 14 åringer klarer det..!! så hvorfor ikke vi??! :)

det med hund ja.. samboer vil ikke ha annet en Schæfer! :) han rett og slett elsker dem(det gjør jeg også da)! :rødme: Og helst vil han at de skal være så mørke som mulig.. :) han har vokst opp med to schæfere! og som sagt vil han ikke ha noen annen rase.. :fnise: han vil ha en slik hund som klarer å gå i litt snø og som man kan se over snøkanten.... :fnise: han kaller små hunder for "under snø hunder" litt slemt gjort, men slik er det hær i huset....

egentlig så skal det gå bra også.. bare jeg lærer meg å ta medisinen min..... er litt dårlig på den der...

Selvfølgelig klarer vi det;) å det blir nok noen fantastiske resultat når de kommer;)

Hehe, er så enig med din samboer!! finnes kun EN hund,hehe:)

Vi har heldigvis mørke,og røde fine schæfer`e.

veldig bra pigmenter,sånn d skal være i mitt hode og,hehe:)

Ja, en hund skal kunne trekke deg på ski, og ikke grine på nesen når det er litt ruskevær, skal det være slik,kan man jo heller få en katt:) hehe=)

liker at det er litt trykk i hunden! "Under snøhudner" er ikke hunder,hehe:)

syntes det er en smak kar du har:)

Ja, bare hiv på med medisiner, er virkelig verd det:) men bruker en del medisiner selv, MARERITT og huske på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit
Selvfølgelig klarer vi det;) å det blir nok noen fantastiske resultat når de kommer;)

Hehe, er så enig med din samboer!! finnes kun EN hund,hehe:)

Vi har heldigvis mørke,og røde fine schæfer`e.

veldig bra pigmenter,sånn d skal være i mitt hode og,hehe:)

Ja, en hund skal kunne trekke deg på ski, og ikke grine på nesen når det er litt ruskevær, skal det være slik,kan man jo heller få en katt:) hehe=)

liker at det er litt trykk i hunden! "Under snøhudner" er ikke hunder,hehe:)

syntes det er en smak kar du har:)

Ja, bare hiv på med medisiner, er virkelig verd det:) men bruker en del medisiner selv, MARERITT og huske på!

hehe.. :) sitter stadig vekk på finn.no å ser etter hunder.. kjenner ingen som driver med avl i nærheten, så Trondheim/melhus blir det nærmeste.. jeg også synes hunden skal være godt pigmentert.. :) hører flere sier at de blir ikke like fort "grå" når de bli eldre.. :) nei, tror nokk vi må diskutere saken litt mer igjen :) men det blir sikkert ikke noe før etter at vi har kommet hjem fra vår "lille" ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen::velkommen: Koselig at du opprettet ei dagbok :)

Blir spennende å følge med på hva som skjer fremover. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. :) sitter stadig vekk på finn.no å ser etter hunder.. kjenner ingen som driver med avl i nærheten, så Trondheim/melhus blir det nærmeste.. jeg også synes hunden skal være godt pigmentert.. :) hører flere sier at de blir ikke like fort "grå" når de bli eldre.. :) nei, tror nokk vi må diskutere saken litt mer igjen :) men det blir sikkert ikke noe før etter at vi har kommet hjem fra vår "lille" ferie :)

Tr.heim har jo en del oppdrettere, men er ikke så stort problem og få sendt valper heller:) men er helt klart en fordel og kunne besøke oppdretteren, for da får man jo magefølelsen på at dette føles rett:)

Lurt og vente til etter ferien, man blir jo utrulig bunnet med hund, men absolutt verdt det:)

Schæfervalper er jo til og spise opp:) Foreldrene mine har fem valper på 6 uker nå, kunne tatt de alle sammen!!:) de er såå nydlige:)

Nei,de blir ikke så fort grå når de er godt pigmentert,men når de blir det,så vises det godt, siden de generelt er så mørke:)

men når man blir gammel,er det lov bli gråhåret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen::velkommen: Koselig at du opprettet ei dagbok :)

Blir spennende å følge med på hva som skjer fremover. Masse lykke til :)

Tusen takk:) og samme til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneBerit
Tr.heim har jo en del oppdrettere, men er ikke så stort problem og få sendt valper heller:) men er helt klart en fordel og kunne besøke oppdretteren, for da får man jo magefølelsen på at dette føles rett:)

Lurt og vente til etter ferien, man blir jo utrulig bunnet med hund, men absolutt verdt det:)

Schæfervalper er jo til og spise opp:) Foreldrene mine har fem valper på 6 uker nå, kunne tatt de alle sammen!!:) de er såå nydlige:)

Nei,de blir ikke så fort grå når de er godt pigmentert,men når de blir det,så vises det godt, siden de generelt er så mørke:)

men når man blir gammel,er det lov bli gråhåret:)

Er helt enig med deg at valpene er til å spise opp! :) men det har jeg ikke tenkt å gjøre da.. :gjeiper:

var egentlig ikke så veldig interesert i hund før kjære viste meg bilder av hundene de hadde.. :) de var veeeldig mørke! :) mye sort på de! :) men etter at jeg så valpene med de vanvittig søøøte hengeørene sine!!! har aldri smeltet så mye for noe før! så søte og nydelige!! :) siden det så har det ikke vært noen annen rase enn Schæfer som er aktuell hær i huset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag,nye muligheter:)

Har kanskje fått min første menstrasjon på 1 og ett halvt år!!

Er ikke helt sikker, siden jeg ikke er "erfaren" på området, og trudde liksom det skulle renne masse blod :sjenert:

Gjør ikke akkurat det, men er jo blod, så satser på det beste:)

Og har definitivt menssmerter, noe jeg egentli kunne klart meg helt fint uten, angrer nesten på tabelettene,hehe :ler:

Ble i allefall så revet med at jeg bestilte eggløsningstester og temperaturmåler med to desimaler for og være på den sikkre siden.

Men har jo da ingen aning på syklus, så vanskelig kanskje finne ut at EL nå rundt første menstrasjon, så har ikke de største forhåpningene, finner jeg ut at jeg har EL er det seier nok for meg i første omgang:)

Så får vi bare :sengekos: i vei etter hvert, :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du blir raskt hekta på KG ja :fnise:

Trist du er så kvalm da :sukk: ikke det kjekkeste å :humpe: da :ler:

Litt må man tåle da:) Kan jo komme noe godt ut av det da:)

Sa til han en kveld, at jeg bare ligger her,gjør det du må, da sa han det kom til å bli kjedeli lage baby! Men klarte jo ikke noe, da hadde jeg kasta opp :ler:

Han er heldigvis en tålmodig mann :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit
Litt må man tåle da:) Kan jo komme noe godt ut av det da:)

Sa til han en kveld, at jeg bare ligger her,gjør det du må, da sa han det kom til å bli kjedeli lage baby! Men klarte jo ikke noe, da hadde jeg kasta opp :ler:

Han er heldigvis en tålmodig mann :love:

Hadde jeg sagt noe slik hær, så tror jeg neppe at det ville ha blitt noe baby.. :( for hær kan det av og til virke litt som at det er bare fra den ene siden det ønskes.. :( men det er jo ikke det at kjære har lagt seg på magen da.. :gjepiper: så noe lyst man han jo ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sagt noe slik hær, så tror jeg neppe at det ville ha blitt noe baby.. :( for hær kan det av og til virke litt som at det er bare fra den ene siden det ønskes.. :( men det er jo ikke det at kjære har lagt seg på magen da.. :gjepiper: så noe lyst man han jo ha! :)

Kanskje han er litt "redd"?

Min sambo sa han kanskje ikke fikk til "jobben" sin fordi han var litt redd for det og få baby, var jo så stort ansvar.og det var jo ikke sikkert vi klarte det..

Men vi ble enig om at alle tenker nok slik og at vi kom til og klare oss superbra,hehe:)

Han er nok bare redd den årlige gutte turen til England å hans kjære Liverpoolkamp skulle fordufte i ammetåke og barnegråt, :ler:

Må vel prøve gi litt mer av meg selv, så han ikke kjeder seg ihjel under prøvinga, da gidder han vel ikke mer :sengekos:

Har jo lokka med hvor mye vi må ha oss,væær dag i perioder,:hihi:

Nei den dagen han legger seg på magen,da må du vise hjem som er sjefen i huset,hehe:)

Har dere noen fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit
Kanskje han er litt "redd"?

Min sambo sa han kanskje ikke fikk til "jobben" sin fordi han var litt redd for det og få baby, var jo så stort ansvar.og det var jo ikke sikkert vi klarte det..

Men vi ble enig om at alle tenker nok slik og at vi kom til og klare oss superbra,hehe:)

Han er nok bare redd den årlige gutte turen til England å hans kjære Liverpoolkamp skulle fordufte i ammetåke og barnegråt, :ler:

Må vel prøve gi litt mer av meg selv, så han ikke kjeder seg ihjel under prøvinga, da gidder han vel ikke mer :sengekos:

Har jo lokka med hvor mye vi må ha oss,væær dag i perioder,:hihi:

Nei den dagen han legger seg på magen,da må du vise hjem som er sjefen i huset,hehe:)

Har dere noen fra før?

Nei.. det blir vår første :) når det blir at h*n kommer da.. :) men det kan jo enda ta litt tid.. :) for alt vi vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...