Skusla Skrevet 21. mai 2003 #1 Skrevet 21. mai 2003 I dag, for ørtene gang ringte telefonen, mobilen min En ung mann spør presenterer seg å SPØR OM JEG HAR MOBIL. HALLLLOOO, ringte du ikke akkurat ett mobil nummer? Ok, skal selge meg mobilabbonement. Jeg sier nei, han blir sur Forrige gang, jeg sa nei, han fortsatte, jeg sa IKKE INTERESSERT, han fortsatte, jeg sa fra ENDA en gang, han ble sur. De ringer og ringer og ringer. Å jeg er så lei av det! Det er faktisk oftest mobilabbonement de vil selge, men av og til så er det organisasjoner som vil ha deg til å støtte ditt og datt. Man vil jo støtte noe, som går til ett godt formål, men man kan ikke støtte alt, og jeg gjør det IKKE over telefonen. Det gjør meg bare irritert. SÅ, hvordan får jeg slike til å SLUTTE å ringe? Er det noe jeg kan gjøre for å evt sperre telefonnummeret mitt for slikt? Det er plagsomt, for det skjer rimelig ofte.... Å at de blir SURE da, attpåtil-- *rister på hodet* Noen som har ett råd til en småirritert Skusla??????? :D
Barbie Skrevet 21. mai 2003 #2 Skrevet 21. mai 2003 Jeg skjønner hva du mener... Har det slik jeg også,men helst på privattelefonen.. De ringer nærmest til alle døgnets timer,og skal prakke på meg all verdens med dritt! Jeg har reservert meg for telefonsalg 2 ganger,uten at det hjelper.... :evil: Nå har jeg nesten sluttet å ta tlf når de ringer fra "privat nummer",det er den eneste løsningen for meg. Barbie
Tusenfryd Skrevet 22. mai 2003 #3 Skrevet 22. mai 2003 Det er mye verre når de sier at "hei, det er Tore - kan jeg få snakke med Frydemannen?" - også er det en selger - ikke presentere seg - og det beste, når de er avslørt, så nekter de for at de skal selge noe, bare "gi meg et tilbud"....
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2003 #4 Skrevet 22. mai 2003 Har du også hatt problemer med Tore? Jeg har att mange, lange samtaler med Tore på jobben jeg. Var overbevist om at han var en god og trofast kunde og snakket høflig med ham når sjefen ikke var tilgjengelig. Men Tore er selger han, og gir seg ALDRI!
Tusenfryd Skrevet 22. mai 2003 #5 Skrevet 22. mai 2003 Tore eller Per eller Lars eller hva som helst... Og alle damene selger naturting og heter May-Irene eller Rita...
Gjest ButtHead Skrevet 22. mai 2003 #6 Skrevet 22. mai 2003 Helt enig, det er sinnsykt irriterende. Det er nesten så jeg legger på noen ganger. Og alle disse spørreundersøkelsene de skal ha. "Det tar ikke lang tid sier de", men de gjør som oftest det alikevel :x
Padmee Skrevet 22. mai 2003 #7 Skrevet 22. mai 2003 Hvis dere går inn på siden til brønnøysundregisteret så kan dere reservere dere mot telefonsalg der. Hvis ikke de da slutter har dere lovlig grunn til å anmelde dem. Selv har jeg gjort dette, og de eneste som nå ringer er de som jeg støtter fast, når en er fast giver slipper organisasjonen å rette seg etter om du har sperret for telefonsalg eller ikke, også ringer norsk gallup. De er også nemlig unntatt fra sperreregelen. Det er også de selskapet som leverer tellerskrittene dine. Selv har jeg noen andre enn telenor, så da kan ikke telenor ringe selv om det er de som eiger linjen inn til huset. Organisasjoner som du er medlem i kan og ringe selv om en har reservert seg. Derfor er en ikke helt beskyttet mot telefonsalg selv om en har resevert seg, med mindre de har forrandret reglene siden jeg gjorde det.
Krommelure Skrevet 22. mai 2003 #8 Skrevet 22. mai 2003 Jeg sperret tlf etter en episode da jeg var høygravid, gretten og opphovnet. Tlf ringte tidlig om morgenen (kl 0830 :o ) Det var en kjerring som skulle "tigge" penger til et veldedig formål :evil: Forbanna som jeg ble så svarte jeg: "IKKE :fy: på denne tiden av døgnet for f***" Så klasket jeg på røret " Da jeg sto opp den dagen sperret jeg tlf. Det har funket bra. Men det er fremdeles en sjelden gang jeg får selger tlf. Samtlige blir avvist! Telefonselgere er en ond rase
Sandman Skrevet 22. mai 2003 #9 Skrevet 22. mai 2003 Råd mot innpåslitne telefonselgere: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem!;-D Husk at det er han/hun som har betalt samtalen...
Suzy Skrevet 22. mai 2003 #10 Skrevet 22. mai 2003 Herlig Sandman!!! Jeg pleier å bruke sukkersøt-metoden. Når de sier "Heeei, det er ...." så sier jeg "Heei, du skal sikkert selge meg noe og det er jeg ikke intressert i. Ha en fin dag!" og legger på. Null problem. Dessuten tar jeg ikke telefoner fra ukjent nummer. Suz
Englepusen Skrevet 22. mai 2003 #11 Skrevet 22. mai 2003 Her kan dere registrere dere mot reklame: https://www2.brreg.no/oppslag/reservasjon/index.jsp
MarianneE Skrevet 22. mai 2003 #12 Skrevet 22. mai 2003 Råd mot innpåslitne telefonselgere: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem!;-D Husk at det er han/hun som har betalt samtalen... Kjempe bra, Sandman!! Anbefaler samtlige og lese Pondus, der kan man få maaaange bra tips! Denne tok jeg: Selger: Hei, jeg ringer fra ......(husker ikke hvor) og har noen bra tilbud til deg! Jeg: Du,det passer litt dårlig akkurat nå, kan jeg heller få privat nummeret ditt og ringe deg tilbake i kveld? Da passer det sikkert litt bedere for meg! Selger: Nei, jeg kan nok ikke det. Jeg: Å....så jeg regner med at du heller ikke liker at fremmede ringer hjem til deg! Neivel.....da vet du kanskje hvordan jeg har det! Hadet!! Gud, som vi lo av det etterpå!!
Tusenfryd Skrevet 22. mai 2003 #13 Skrevet 22. mai 2003 Den siste der er en klassisk Seinfeld-episode. Råartig! Ellers lurer jeg på hvorfor man skal etterligne lyden av å trekke ned på do? Er det ikke bare å stønne "jeg sitter og driter, men bare snakk du" - og så trekke ned på ordentlig?
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2003 #14 Skrevet 22. mai 2003 Evt. legg ut om dine (oppdiktede) personlige problemer... Det gjelder bare å komme på disse tingene når man har selgeren på tråden da..
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2003 #15 Skrevet 22. mai 2003 Jeg har holdt på å irritere meg grønn over alle de KOSELIGE telefonselgerne som ringer og ringer - har nå registrert meg i Brønnøysundregisteret, at jeg ikke ønsker flere slike telefoner, og heller ikke reklame i posten. Men noen telefoner kommer jo likevel da! Senest i morges - HADDE SOVI TO TIMER ETTER JOBBEN, så ringte telefonen. :x Jeg ble så suuur at jeg ikke hadde huska å dra ut kontakta...Da ringte de fra Tele2, og jeg holdt akkurat på å si at jeg ikke hadde tid til denne samtalen, da hun i den andre enden takker meg for at jeg bruker Tele2 og håper jeg er fornøyd, og ønsker meg en god dag! Da kunne jeg ikke bare grynte tilbake og slenge på røret syns jeg...Men det var en innmari frekk måte å gjøre det på! Hun skulle bare spørre meg noen få spørsmål, og så ønsket hun meg igjen en god dag før hun la på. Tok vel et halvt minutt... :o Jeg er i utgangspunktet negativt stemt mot telefonselgere - de er som oftest sure og grinete når man ikke vil støtte/kjøpe. Syns det var positivt at denne Tele2-dama var så blid! - Men så er jeg jo allerede kunde der da...
Lillebi Skrevet 22. mai 2003 #16 Skrevet 22. mai 2003 Det er enda mer irriterende når de aldri ringer etter meg - men til stadighet ringer og spør etter en som tydeligvis har hatt det samme telefonnummeret sommeg lang tid tilbake! Er det mulig å reservere seg også på telefonnummeret? At de får slettet det fra sine lister... Og så er det de automatiske telefonundersøkelsene da... *rister på hodet*
Skusla Skrevet 22. mai 2003 Forfatter #17 Skrevet 22. mai 2003 NÅÅÅ har jeg registrert meg på den linken som ble lagt ut her... :D Så innen tre mnd er det aktivt sto der! Så om flere ringer, så skal jeg ta i bruk en av metodene til Sandman.... Spørs om jeg klarer å la være å le da... Irriterende skapninger de der ja.... :-? Så bli SUR DA GITT...
Molanya Skrevet 22. mai 2003 #18 Skrevet 22. mai 2003 "Hei! Molanya ... Flott dag, ikke sant? Du, det er Per som ringer skjønner'u ... Du, det jeg lurte på, var om du kunne tenke deg å ..." *klikk*
Gjest Vega Skrevet 22. mai 2003 #19 Skrevet 22. mai 2003 Gjør som bestemora mi på nitti. Legg av røret, så får de kakle videre til forbindelsen bryter...
Melian Skrevet 22. mai 2003 #20 Skrevet 22. mai 2003 Jeg synes Brønnysundregisteret absolutt ikke virker! Ble en liten nedgang første halvåret, så boom - i gang igjen. Når en får flere om dagen gidder jeg ikke å følge opp alle. Men jeg blir aller mest irritert over de som blir fornærmet og dritsur over at jeg ikke vil ta imot tilbudet, gi en donasjon osv F.eks. "Hva, vil du ikke ha billigere telefon?" og "Hva, vil du ikke støtte Foreningen for krybbedød?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå