Gå til innhold

Komfyren min


Gjest Gjest_Linda_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*

Min Elextrolux komfyr lever sitt eget liv... eller det er stekeovnen som lever sitt eget liv.

Kokeplatene fungerer som de skal, men stekeovnen blir glo varm, grill elementene er ild røde etter ti min, selv om jeg ikke velger grader.

Kan ikke steke kaker/brød ell lignende. De blir svidd med en gang..¨

Så jeg må enten får reperasjon på den eller kjøpe meg en ny.

Jeg ringte elextrolux og de sa de tar1000 kr bare for å komme, så kommer delene i tillegg.

Komfyren er ca 4 år gammel, men kjøpte den av han jeg kjøpet leilgheten av så jeg har ikke kvittering (med tanke på reklamasjon)

Hva hadde dere gjort? kjøpt ny (må opp i hvertfall 4000 kr)

eller fått reprasjon på den jeg har?

Har ikke så alt for mye penger så har egentlig ikke råd til en ny en.. men i lengden kan det kanskje lønne seg??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg ville kjøpt ny. Som du selv sier koster det 1000 kroner timen å reparere den, og du vet ikke hvor mange timer som går med. Heller ikke hva delene som er ødelagt koster. Det kan fort hende at en reparasjon blir dyrere enn en ny ovn. Eller at konklusjonen blir,etter noen timers arbeid, at den ikke kan repareres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt først han du kjøpte leiligheten av og spør hvor komfyren ble kjøpt. Så går du til butikken og forklarer saken og ser om du kommer noen vei. Du stiller vel ikke så sterkt uten kvittering, men det finnes faktisk butikker som yter service, og de fleste har registre over salg tilbake i tid. Jeg har to ganger hatt saker og ting til rep hos Elkjøp uten kvittering, de har søkt på navn og funnet kjøpsdato...

Om du ikke kommer noen vei så har du i alle fall prøvd? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...