Gjest Frk Åberg Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 I et svakt øyeblikk gikk jeg med på å ha et par sanger i et hefte, slik at man kan trå til med en allsang under middagen om praten går trått. Siden jeg ikke har funnet noen passende sang (som de fleste kan, som ikke har trist tekst, som har en fin melodi eller som på andre måter passer som allsang), håpte jeg at jeg slapp unna denne allsyngingen som ofte blir en pinlig affære. Han kommanderte meg så til å legge inn et innlegg her, for å se om noen har gode forslag. Så? Noen som kan hjelpe?
Transmogrifier Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Spør de som på død og liv ville synge. Eller si du har ombestemt deg. Eller så kan du kanskje bruke Seal- wedding day
Gjest nextlife Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 - eller du kan si til din tilkommende at de på KG er helt enig med deg, synging under bryllupsmiddagen er verre enn at praten går trått
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Synging er for min del det kjedeligste som fins, jeg sitter bare uansett og ser på teksten, er ikke på nippet til å mime engang Bortsett fra det så har de sangene jeg har sett i brullyps rett og slett vært om paret o.l. og som er lagd selv. Veldig sjelden jeg har opplevd at man synger vanlige sanger.
Solstrålejenta Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Blir det opp til meg skal det ikke finnes noe sanghefte under min bryllupsmiddag! Men jeg har registert at det gjerne ikke er brudeparet selv som setter sammen dette heftet, men toastmaster som tar imot bidrag fra ivrige og sangglade familiemedlemmer som har det superartig med å komponere "den rosa sangen"...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Mannen min er ikke tilhenger av synging ved bordene, så vi kuttet det ned til det ytterste.. En "velkommen" sang, en "takk for maten" og til slutt en "kaffevise". That's it! Og det var mer enn nok! Vi slapp unna uten "ekstranummer" som gjestene hadde laget
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Etter å ha bladd igjennom fire sangbøker uten hell, og ingen gode forslag her etter at tråden har ligget ute flere timer, har min tilkommende nå kapitulert. Jeg noterer meg denne lille seieren. Så blir det bare allsang om noen av gjestene lager sang. Jeg er ikke glad i sanger som heter "Takk for maten" o.l, og der satte jeg foten ned. Jeg er forresten veldig glad i å synge, men jeg syns sjelden allsang i slike sammenhenger blir særlig vellykket under middager, hvertfall ikke med mindre man har noen som akkopagnerer, og det gidder jeg ikke å gjøre den dagen. Endret 22. juni 2008 av Frk Åberg
Frøken eple Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Synging er for min del det kjedeligste som fins, jeg sitter bare uansett og ser på teksten, er ikke på nippet til å mime engang He, he, jeg også. Dessuten føler jeg ofte jeg blir avbrutt i samtalen jeg har med de rundt meg når vi skal synge en eller annen teit sang
Amadea Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Jeg synes det er litt hyggelig med allsang jeg da. Ser dere har ombestemt dere, men tenkte jeg skulle svare i tilfelle det var noen flere som lette etter svar. Jeg synes det er fint at sangen er på norsk, i hvert fall så lenge begge familiene er norske. Det er masse norsk visesang som er flott å bruke til et slikt formål, for eksempel av Alf Pröysen. Vi skal kanskje bruke (Det er snakk om et norsk-spansk bryllup) Men tror ikke vi skal ha den akkurat under middagen, men litt senere.
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Jeg synes det er litt hyggelig med allsang jeg da. Ser dere har ombestemt dere, men tenkte jeg skulle svare i tilfelle det var noen flere som lette etter svar. Jeg synes det er fint at sangen er på norsk, i hvert fall så lenge begge familiene er norske. Det er masse norsk visesang som er flott å bruke til et slikt formål, for eksempel av Alf Pröysen. Vi skal kanskje bruke (Det er snakk om et norsk-spansk bryllup) Men tror ikke vi skal ha den akkurat under middagen, men litt senere. HAHAHA.. jepp.. klassisk allsangmeteriale...
Amadea Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Okei, jeg skjönner at du reagerer på den linken altså. Vil bare presisere at man ikke trenger å vaere hverken operasanger eller musicalstjerne for å synge den. Hvis du trykker på linkene på siden ser du flere som har sunget den. Og den er ikke vanskelig. Dessuten har vi gode sangere i familien Linket til den versjonen fordi det er litt mere engelsk på den enn de andre.
Chimamanda Skrevet 23. juni 2008 #14 Skrevet 23. juni 2008 - eller du kan si til din tilkommende at de på KG er helt enig med deg, synging under bryllupsmiddagen er verre enn at praten går trått Jeg maa si meg enig. Kommer nok til aa si nei takk til allsanger komponert av gjester ogsaa. Er det frekt tro? Aldri helt skjoent poenget med disse sangene..
Amadea Skrevet 23. juni 2008 #15 Skrevet 23. juni 2008 Jeg maa si meg enig. Kommer nok til aa si nei takk til allsanger komponert av gjester ogsaa. Er det frekt tro? Aldri helt skjoent poenget med disse sangene.. Dere burde si i fra på forhånd tror jeg hvis dere har gjester som er troendes til å komponere sanger. Litt kjedelig hvis de har strevd med å lage en sang til dere også vil dere ikke at den skal synges.
Chimamanda Skrevet 23. juni 2008 #16 Skrevet 23. juni 2008 (endret) Dere burde si i fra på forhånd tror jeg hvis dere har gjester som er troendes til å komponere sanger. Litt kjedelig hvis de har strevd med å lage en sang til dere også vil dere ikke at den skal synges. Joda, det hadde vi jo tenkt til da Bare lurte paa om det er saann at det forventes i bryllup, og at kanskje bestemoedre o.l blir skuffet.. Endret 23. juni 2008 av Chimamanda
Amadea Skrevet 23. juni 2008 #17 Skrevet 23. juni 2008 Joda, det hadde vi jo tenkt til da Bare lurte paa om det er saann at det forventes i bryllup, og at kanskje bestemoedre o.l blir skuffet.. Tja, det kan jo hende, men det er så mange forventninger en "skal" leve opp til og så mange som har meninger om så mangt at man kan ikke oppfylle alles önsker. Gjör det slik som dere vil, allsang er tross alt ikke det viktigste i et bryllup
Chimamanda Skrevet 23. juni 2008 #18 Skrevet 23. juni 2008 Tja, det kan jo hende, men det er så mange forventninger en "skal" leve opp til og så mange som har meninger om så mangt at man kan ikke oppfylle alles önsker. Gjör det slik som dere vil, allsang er tross alt ikke det viktigste i et bryllup Nei det er sant
Blid Skrevet 25. juni 2008 #19 Skrevet 25. juni 2008 Jeg syns sanger er kjempekoselig, så mulig jeg er helt rar. Har til og med laget en til min kjære, tilkommende mann. Av den enkle grunn at jeg ikke kommer til å klare å holde tale uten å sippe så sinnsykt mye at ingen hører hva jeg sier. Jeg syns det er fint at man kan fortelle den andre parten hva den har betydd for en. Men det er np hva jeg syns da...
augustjenta Skrevet 25. juni 2008 #20 Skrevet 25. juni 2008 Jeg syns sanger er kjempekoselig, så mulig jeg er helt rar. Har til og med laget en til min kjære, tilkommende mann. Av den enkle grunn at jeg ikke kommer til å klare å holde tale uten å sippe så sinnsykt mye at ingen hører hva jeg sier. Jeg syns det er fint at man kan fortelle den andre parten hva den har betydd for en. Men det er np hva jeg syns da... Jeg å liker faktisk sanger i bursdager, brylluo o.l. Helt greit syns jeg for de som ikke "klarer" å holde en tale, å i stede ha en sang hvor man får "sagt" det man ønsker å si. Jeg å kommer til å lage en sang til min kjære, kommer ikke til å klare å holde en tale. Syns faktisk det ville vært rart jeg å vært i et bryllup hor det ikke var sanger. men men... vi er alle forskjellige ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå