Gå til innhold

Noen tidlige spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg får vel begynne med innrømmelsen at jeg faktisk ikke skal gifte meg, han har ikke fridd ennå... Men vi har da snakket litt om både ekteskap og bryllup, så det blir forhåpentligvis ikke så fryktelig lenge til. Jeg har smugkikket en del på sidene her en stund, syns det er så moro med bryllup :)

Dessuten er jeg en person som er glad i å planlegge.... Jeg har faktisk funnet drømmekjolen, men den er gått ut av produksjon, Maggie Sottero Chanel, du ser denher

Blir nok vanskelig å få tak i, så hva syns dere om kopien?

Vi har som sagt diskutert litt bryllup, jeg har veldig lyst på vinterbryllup i desember med jula som tema. Samboer mener da at vi bør gjøre det på fjellet siden vi bor på vestlandet og vinterværet her ikke er spesielt stemningsfullt. Hva syns dere om at alle gjestene da må kjøre 4-5 timer opp på fjellet og betale overnatting selv? Vi kommer isåfall til å leie storhytte eller gjestegård, men det blir fort noen hundrelapper pr pers siden vi ikke har råd til å spandere dette på gjestene.

Er det forresten andre enn meg som planlegger uten å være forlovet?

Hilsen meg som er (bittelitt) giftesyk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flotte kjoler. :)

I og med at det er lang kjørevei ville jeg hatt alt på fjellet, og gjerne sørget for at gjestene kunne komme dagen/kvelden før, slik at de slipper å stresse samme dagen..

Ofte er det tilreisende i bryllup som betaler egen overnatting. Kan dere få til en fin avtale hvor gjestene får en god pris for begge nettene, er nok det det beste. Er jo litt kjedelig om man må kjøre maaange timer for så å betale i dyre dommer for to overnattinger.

Skrevet

Ja, "planen" er et helgebryllup, altså fra fredag til søndag, gjerne kombinert med skitur eller tur i alpintbakken (har sett på Hovden og Hemsedal). Når det gjelder pris på overnatting, disse stor-hyttene leier du hele hytta for en stor sum, så det blir jo egentlig opp til oss hvor mye gjestene skal betale selv. Hvor mye er for mye for to overnattinger?

Skrevet

Der tror jeg rett og slett du bør se an gjestene litt og egen økonomi.

Hvis dere har oversikt over antall gjester, hvor mye det koster å leie hytte, så kan du dele og se hvor mye det blir pr. pers. først. Jeg kunne fint lagt ut litt selv, men husk at en skal kjøre, kjøpe gave, kanskje klær for anledningen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...