Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Er i midten av 30's i ny jobb i ny by (vel 6 mnd). Tror jeg trives men er ikke helt sikker...har verken mann eller barn. Hvordan finner en ut av om en trives og når vet en det?! Kjenner nesten ingen i byen og alle på jobb har familie/barn. Bedriften jeg jobber i har muligheter for jobber i andre byer i Norge og i andre land. Ikke for alle men mange kan få den sjansen. Innspill/erfaringer fra andre her i samme situasjon?
Sekretæren Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Er i midten av 30's i ny jobb i ny by (vel 6 mnd). Tror jeg trives men er ikke helt sikker...har verken mann eller barn. Hvordan finner en ut av om en trives og når vet en det?! Kjenner nesten ingen i byen og alle på jobb har familie/barn. Bedriften jeg jobber i har muligheter for jobber i andre byer i Norge og i andre land. Ikke for alle men mange kan få den sjansen. Innspill/erfaringer fra andre her i samme situasjon? Bruker den tiden som trengs. Er vel egentlig ikke noe godt svar på slikt. Jeg har flyttet litt rundt, nå bor jeg i Bergen, og jeg kjente ingen da jeg kom. Jeg var riktignok student, og det er lettere tross alt. De sosiale tilbudene er mer tydeligere. Men det tok tid for meg å "sortere den nye tilværelsen" for å si det sånn. Så det er tid det går på. Har jeg erfart hvertfall. Men man må bruke den tiden.
BayliZ Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Er på en måte i samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg har mann og barn. Og det blir ikke alltid enklere av den grunn, for etter arbeid, henter jeg barn, drar hjem og lager middag, leker i en time deretter er det å begynne på kveldstellet til barna. Treffer ikke mye folk på den måten nei... Jeg har bodd her nå i snart 2 år og må si jeg lengter fremdeles tilbake til hjembyen min. Vet ikke hvorfar, for jeg har det bra her, men det mangler noe uten å egentlig vite hva det er :-) Hjalp kanskje ikke så mye, men tiden er jo til hjelp da det må jeg si. Hadde det ille etter den første vinteren her husker jeg...huff... Lykke til :-)
Rosalie Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jeg flyttet til ny by for fire år siden, og det er først siste året jeg har begynt å få en ny omgangskrets. Fram til da har jeg levd på min samboers krets. Så det tar tid når man er blitt voksen. Og å skaffe seg ny omgangskrets når man er i jobb tar mye lenger tid og kreer mye mer enn når man er student.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå