Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Hei. Jeg begynte i ny jobb for halvannen uke siden. Jeg kjenner tegn til urinveisinfeksjon. Jeg har hatt det mange ganger før, en stund siden sist gang, 7-8 mnd, så jeg vet hvordan det føles ut. Det ble plutselig verre i løpet av kvelden. Jeg må nok oppsøke legevakten og få antibiotika. Eneste er at jeg skal på jobb i morgen, og jeg liker ikke tanken på å være borte når jeg ikke har vært der så lenge. Jeg kan sikkert få en sykmelding, en dag bare, for jeg vil gå neste dag når jeg har fått noe for det, men.. dårlig samvittighet om jeg melder meg syk. Jeg vil ikke at de skal tenke at jeg er en som blir syk i tide og utide. Og så verker det, og må på do hele tiden, svir som pokker'n. Jeg syns faktisk det hjelper å sitte på do da. Rart, kanskje. For noe herk. Jeg får ikke fred. Auaua. Hmm.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Er du syk, så få sykmelding og bli hjemme. De skjønner det på jobben din. Alle kan bli syke, og det er ikke sånn at man ikke kan bli syk rett etter man har begynt i en ny jobb.
Gjest Britt Banditt Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Alle kan bli syke, men husk at du ikke får betalt for den dagen du er borte siden du har jobbet der så kort.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar. Jeg gikk på legevakten med engang de åpnet, fikk antibiotika og sykmelding for i dag. Da får jeg betalt. Satser på å gå på jobb i morgen.
PoisonIvy Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar. Jeg gikk på legevakten med engang de åpnet, fikk antibiotika og sykmelding for i dag. Da får jeg betalt. Satser på å gå på jobb i morgen. Du har ikke krav på sykepenger før du har jobbet i bedriften i 1 måned...
Sol79 Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Du får ikke sykepenger uansett om du har sykemelding så lenge du ikke har jobbet der lenger, men uansett hvorfor må du ha fri en hel dag for en legetime?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Ah, ok. Da får jeg sjekke det. Jeg må ikke ha fri en hel dag for en legetime, men heller fordi når jeg har UVI, så føler jeg meg dårlig, og går frem og tilbake på do hele tiden. Man kan ha det i sterk eller svak grad, men jeg har iallfall skikkelig vondt når det står på som verst. Dessuten fikk jeg ikke sove heller. Laber form med andre ord.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Jeg kan legge til at jeg fortsatt har samme arb.giver (kommunen).
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Ville bare si at jeg skjønner godt du ikke orker å gå på jobb med UVI. Det er noe herk!! Så håper du har fått antibiotika og at du er på bedringens vei, for det er ikke noe godt å ha det sånn. God bedring! :-)
mann23 Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Jeg kan legge til at jeg fortsatt har samme arb.giver (kommunen). Går jo ikke an å få sparken når man er offentlig ansatt gjør det det???? :D Sykemeld deg i vei
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Takk for det. Mye bedre allerede takket være en pille eller ti. Jeg liker jobben min veldig godt, så.. Jeg er ikke borte med mindre jeg føler jeg har en viktig grunn til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå