Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år og nyutdannet. Har fått tilbud om fast stilling, 100%, som konsulent i økonomiavdeling(offentlig sektor). Har relevant bachelorgrad, men ingen erfaring.

Tilbudet er på 301 300, er det greit? Jobben virker veldig grei, er 10 min gåavstand hjemmefra, og flexitid (som er veeldig greit med tanke på at jeg har ei lita på snart 1 år).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo, på alle måter, ut som en flott jobb for deg!

Skrevet

Lønna er jo generelt lavere i offentlig sektor, og med de andre fordelene høres det vel ikke helt galt ut. Jeg har lite økonomiutdannelse, 10 års jobberfaring, men bare litt er økonomi. Skal begynne i en ganske enkel økonomistilling i det private med noe av de samme fordelene, er tilbudt 330000. Jeg tror at du ville kunne få en bedre betalt jobb privat, men det kommer jo ikke bare an på lønn heller da, så lenge man synes man får greit betalt. Er jobben interessant for deg, hvordan er jobbmarkedet der dere bor, haster det med å finne en jobb etc. Er du i tvil kan du jo også prøve å forhandle opp lønna dersom det er flere lønnstrinn.

Gjest L@dy i.i
Skrevet

Som det er blitt sagt her så kan du vel få høyere lønn privat, men som nyutdannet og uten erfaring så hadde nok jeg takket ja til tilbudet. Mulig jeg hadde forsøkt å heve lønna noe, eller kanskje spurt om lønnsøkøknoing når prøvetiden var avsluttet.

Gratulerer med ny jobb! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...