Gjest Mrs Spot Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Hei. Jeg tror nok at jeg har et aktuelt spørsmål angående sola som forårsaker problemer i huden. Jeg har en gyldenbrun hud i ansiktet og når jeg er ute i sola (mens jeg har solfaktor 50 i trynet) så kommer jeg hjem med mange passe store hvite runde sirkler langs kinnbeina og panna. Hva er det som foregår??? Er det soleksem?? PS. jeg har snakket med apotekaren og hu mener at det IKKE er hudsopp fordi da må man klø mye . og det gjør jeg ikke. hun anbefalte noe som het ''Hydrocortisol'' Men kjenner dere til noe annet som kan være enda mer effektivt og kjapt å få tak i uten å nødvendigvis ha skaffet seg resept? Takker for hjelp og tips!
Saeria Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 (endret) Du kan få hydrokortison (1% mener jeg) uten resept. Hvis du spør på ris og ros om de kan flytte tråden til kropp og helse, evt. at du spør på ny der, vil du sikkert få flere svar. Endret 21. juni 2008 av Saeria
eximus Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Jeg synes ikke det høres ut som det jeg har lest om soleksem. Mitt soleksem ser ut som små blemmer og jeg blir rød og det svir. Men noe med sola må det jo nesten være siden det er når du er i sola du får utslettet. Eller kanskje du reagerer på solkremen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå