Barbie Skrevet 21. mai 2003 #1 Skrevet 21. mai 2003 - Ville du levd en gang til? Hva ville du i så fall gjort annerledes? Tror dere på gjenfødelse? Selv ville jeg takket nei til en ny sjanse,livet er liksom ikke SÅ mye og hige etter... Interessant og høre hva andre mener. Barbie
birgitte242 Skrevet 21. mai 2003 #2 Skrevet 21. mai 2003 Nei, jeg vil nok ikke det.. -Men jeg skulle gjerne spolt litt tilbake og slettet litt eller gjort noen ting annerledes. Jeg tror igrunnen på gjenfødelse... tror jeg..
VesleBråka Skrevet 21. mai 2003 #3 Skrevet 21. mai 2003 Livet er ikke så mye å hige etter?? Alternativet er ingenting, og det er ivertfall ikke noe å hige etter.. Hadde jeg fått tilbud om å leve om igjen (ikke før jeg er ferdig med dette da..) så hadde jeg nok gjort det. Selv om det er mye pes innimellom. Om igjen så tror jeg at jeg hadde utsatt utdannelse et tiår ivertfall, og etter gymnaset hadde jeg tatt på meg sekken og ut å reist. Tatt småjobber hist og her. Opplevd masse og møtt masse morro mennesker. Sett mange steder. Kanskje slått meg til på en øy i karibien med en eller annen jobb. Gått på stranden og badet hver dag. Funnet meg en mann der, kanskje startet barnehjem (med støtte fra gode gamle Noreg). Jeg tror ikke at jeg hadde siktet på å gjøre ferdig utdannelsen min midt i lavkonjunkturen ivertfall... (vanskelig å beregne sånt da men) Trodde jeg var lur jeg og skulle få spennende jobber ved å ta lang utdannelse. Jo takk!
Arwen Skrevet 21. mai 2003 #4 Skrevet 21. mai 2003 Jeg ville gjerne levd en gang ting. Har så mye jeg gjerne skulle gjort i dette livet at jeg tror ikke jeg rekker alt. Det er bare dumt jeg ikke tror på gjenfødelse.. :-?
Gjest Lea Skrevet 21. mai 2003 #5 Skrevet 21. mai 2003 Jeg ville ikke gjort noe om igjen. Selvsagt har jeg gjort ting jeg har angret på, men jeg har lært av alt sammen. Hvis disse tingene hadde blitt "slettet", så hadde jeg vært temmelig naiv tror jeg. Men det er ting jeg skulle ønske at jeg hadde gjort da.. På den annen side er det fortsatt ikke for sent. Jeg tror ikke på gjenfødelse.
Arwen Skrevet 21. mai 2003 #6 Skrevet 21. mai 2003 Jeg ville ikke gjort noe om igjen, men et helt nytt liv skulle jeg gjerne hatt.. vet ikke om jeg misforstod spørsmålet ditt litt..
Octavia Skrevet 21. mai 2003 #7 Skrevet 21. mai 2003 Jeg skulle gjerne levd om igjen - men bare litt. Ville absolutt ikke vært 14-16 igjen. Men, gi meg årene fra 19 og oppover hvor endel valg ble tatt - bl.a. utdannelse. JEG ER 34 OG DRITTLEI JOBBEN SOM LÆRER. HVORFOR BLE JEG IKKE ARKITEKT I STEDET
Gjest Starya Skrevet 21. mai 2003 #8 Skrevet 21. mai 2003 - Ville du levd en gang til? Tja. Hva ville du i så fall gjort annerledes? Vært raskere på labben med skilsmissen. Tror dere på gjenfødelse? Ja.
Piglet Skrevet 21. mai 2003 #9 Skrevet 21. mai 2003 Tror jeg ville levd en gang til, men kanskje et bedre og fredeligere sted...? Jeg ville gjort noen av de tingene jeg ikke har turdet i dette livet! Nei. Piglet
bluesky Skrevet 21. mai 2003 #10 Skrevet 21. mai 2003 Sier nei takk til en ny runde. Er glad jeg har kommet så langt som jeg har og vil ikke ha noen reprise. Skulle jeg fått startet med blanke ark fra en gitt alder så hadde jeg nok takket ja til det, men jeg måtte hatt den erfaringen jeg har i dag.
Gjest salma Skrevet 22. mai 2003 #11 Skrevet 22. mai 2003 Tja, er det noen vits i å sørge over de valg man har tatt, da? Selv har jeg fylt opp tabbekvoten og vel så det, til gjengjeld har jeg lært veldig mye av det og kan bruke lærdommen senere i livet. Hadde takket nei til en runde til. Må vel gjøre det beste utav det nå når jeg først er her, men hadde jeg fått velge hadde jeg nok takket nei til en runde til. Tror jeg.
Gjest sexysadie Skrevet 22. mai 2003 #12 Skrevet 22. mai 2003 får jeg en runde til vil jeg bruke ett liv på å elske mer....
Sheba Skrevet 22. mai 2003 #13 Skrevet 22. mai 2003 Ja takk - jeg tror jeg ville hatt en runde til hvis jeg fikk muligheten. Men da helst med å bli født 25 år gammel - årene før der kan jeg godt stå over (ok - bortsett fra de første 10 da, det var jo morsomt å være barn! - men tenåring og ung "voksen" er ikke den perioden i mitt liv så langt som jeg ser tilbake på med størst glede..) De 10 siste årene i midt liv - fra 25 og oppover har vært de 10 beste så langt. Skulle ønske jeg kunne trykke på "pause-knappen" nå og være 35 i en 20-30 år til.. Når det gjelder reinkarnasjon - tanken er besnærende, men jeg har en anelse om at det kun er "wishful thinking". Desverre.
Gjest salma Skrevet 22. mai 2003 #14 Skrevet 22. mai 2003 Kanskje vi skal gjøre opprør, Sheba? Kreve å få være 30 resten av livet? Hadde vært deilig, det
Gjest Cruella Skrevet 22. mai 2003 #15 Skrevet 22. mai 2003 Octavia, det er aldri for sent å snu.... Mener ikke nødvendigvis at du skal begynne fra scratch, men som lærer er det sikkert mange andre jobber du kan få utenom skoleverket. Kanskje trenger du bare et par kurs for å få en kompetanse som åpner mange nye veier.
Ursula Skrevet 22. mai 2003 #16 Skrevet 22. mai 2003 Jeg er litt todelt...på mange måter var det nok endel ting jeg ville gjort annerledes/ikke gjort om jeg fikk leve livet mitt på nytt, men samtidig er det en god del erfaringer jeg er veldig glad jeg har og dem er det jo ikke så sikkert jeg hadde fått om jeg hadde begynt fra scratch.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 23. mai 2003 #17 Skrevet 23. mai 2003 Ville nok gjort mye anderledes, men jeg ville vært den jeg er. Definitivt. Jeg trives sammen med meg selv. Det jeg absolutt ville gjort anderledes, var den genistreken min om å verve meg med en gang jeg fyllte 18. Skulle holdt meg på skolen, uansett hvor møkk ting var hjemme. Og et par forhold jeg idag vet jeg hadde klart meg uten, ikke minst. Og så skulle jeg holdt meg hjemme i senga den dagen jeg knuste kneet på jobben!! Ringt sjefen og hostet litt, og sagt at jeg hadde grå hunder og røde stær. Ja, ellerno.
Brommservice Skrevet 23. mai 2003 #18 Skrevet 23. mai 2003 Det er jo helt klart at jeg angrer på en del "saker og ting" jeg ville ha hatt ugjort i livet. Det er jo en del av "opplæringen" i livet over alle aktuelle plan, som gjør meg til den jeg er idag. Idag så har jeg mange sår, men flere gleder og gode minner. Vondskapen, hatet og selvdestruktive tanker er noe jeg holder meg unna, så godt jeg kan. Disse elementene ødelegger positiv kraft og fjerner energi som gir liv. Destruktive mennesker fjerner jeg fra min omgangskrets, slik at grunnlaget blir positivt og godt. Derfor ville jeg ikke levd om igjen, fordi mitt livs smerter til nå er levd med få katastrofale konsekvenser. Jeg har med dette oppnådd en balanse i livet som det er få muligheter til ødelegge, ryste eller sette ut av spill.
Anglofil Skrevet 23. mai 2003 #19 Skrevet 23. mai 2003 Nei,tror ikke jeg ville levd livet mitt en gang til,selvom jeg i grunn er fornøyd og lykkelig... Klemz fra:
Gjest ButtHead Skrevet 23. mai 2003 #20 Skrevet 23. mai 2003 Jeg ville nok ikke levd en gang til, men jeg vil gjerne ha evig liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå