Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min sofa så også helt forferdelig ut og jeg tok så kontakt med "Stenberg regnskap". De sa det ikke var noe de kunne gjøre lenger. Iom at firmaet var lagt ned hadde ikke de noe ansvar, og det er jo greit..

Så jeg dro på Elkjøp og kjøpte meg en nuppefjerner (genial dings), fjernet alle nuppene og la sofaen ut på finn.no. Ble solgt på 2 dager og fikk tilbake halvparten av det jeg ga for den. Strålende fornøyd jeg hvertfall :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

vi kjøpte en odense sjesalong til 2990 kr igjennom yabo.no i agust 09.

vi ble lovet 3-5dagers leveringstid noe som ikke ble overholdt,og etter 2,5uke ringt jeg å spurt hvor den ble av.

3uker tok det før vi fikk den.

da vi endelig fikk pakket den opp og satt den sammen ser vi at det var feil farve på sofan.vi kontaktet da yabo på nytt

og sa det.

de tilbydd seg å betale oss 1000kr tilbake mot at de slapp å sende en ny .og vi takke ja til det og ble lovet pengene på konto få dager

etter.

14 dager senere var det enda ikke kommen noen penger på konto og jeg ringte på nytt og klaget..d endte opp me 3 tlfsamtaler og 2 epost

før pengene kom på konto.

i slutten av oktober ser vi at sofan ikke ser ut etter 1,5mnd bruk.den ble full av nupper og tråder begynt å kom t av sofan.

den var og begynt å sig det folk hadde søtte så det var merker etter baken og der låran ha vørre.altså sell i sofan.

jeg kontaktet de på nytt igjenn og fikk beskjed om å sende bilder og de skulle kontakte oss.

tok bilder og send over men hør ikke noe fra de og etter 3uker tok jeg kontakt og da inrømte de at de ha ikke åpnet mailen

engang.

fikk tilbud om ny sofa eller pengene tilbake

vi ble enig om at jeg skulle kontakte de etter å ha diskutert det med mannen min.

noen dager senere tok jeg kontakt igjenn uten å få svar...fikk bare telenor mobilsvar og dette gjenntok seg gang på gang i flere

forsøk i å få tak på de.

i begynnelsen av januar skrev jeg mail til de i håp om å få svar men ikke en lyd...noen uker senere skrev jeg en ny i åp om svar men nei.

i slutten av januar ser jeg de annonserer på finn og prøvde å kontakte igjennom der,men ikke svar å få.

de har no nede nettsia si og ikke kontakt å få igjennom tlf..på finn står det at man kan besøke sia deres og kontakte på tlf,noe

jeg mener er veldig rart da de ikke har hatt internettsiden oppe eller tatt tlf siden nov.

• 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Yabo AS har skiftet navn til Møbel Engros AS!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har samme problem med min sofa som er kjøp juli 09. Etter litt leiting fant jeg at Stenberg Regnskap og økonomi er regnskapsførerene for yabo. har tatt kontakt men har ikke fått tilbakemelding om de er mulig å få hevet kjøpet enda.

Skrevet (endret)

Kjøpte sofa av Yabo mai 2008. Kort tid etter kjøpet reagerte vi på nupper og dårlige sømmer. Det dumme var at vi ikke tok kontakt med Yabo med en gang vi oppdaget manglene ved sofaen. I mars 2009 mailet jeg Yabo og gav beskjed om at sofaen nupper og at sømmene har raknet flere steder. Fikk ingen respons.

Har snakket med revisjonsselskapet til Yabo denne uken, oktober 2010, Sandberg revisjon. Sandberg revisjon AS anbefaler at jeg prøver komme i kontakt med konkursbostyrer.

Snakket med eier av Yabo 4.10.10. Han mente da jeg snakket med han at oppgjøret er ferdigbehandlet og at han ikke har noe med det. Jeg fortalte at jeg hadde førsøkt å komme i kontakt med Yabo i 2009, under 1 år etter vi kjøpte sofaen for å klage på den/reklamere.

Nå må vi snart kjøpe ny sofa. Hadde vært veldig greit å få penger igjen, men hva kan man gjøre?

Endret av Hilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...