Respect Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Hei, Er det noen her som har erfaring med å kjøpe møbler hos yabo.no. Jeg vurderer å kjøpe en sofa der. Med en ganske lav pris på både møbel og frakt virker det veldig gunstig for meg som ikke har bil.
*snuppis* Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Ja jeg så denne siden på finn.no i helgen jeg også og gikk inn å tittet på hjemmesiden deres og det var nesten for godt til å være sant. Så rimelige priser og frakt ja.. Ønsker også å høre om noen har erfaringer derfra;)
Karense Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Samboer og jeg har kjøpt sofa fra yabo.no og vi er veldig fornøyde. Vi tok kontakt på mail, og fikk svar samme dag. Vi avtalte å prøve sofaen deres på lageret, og fikk komme akkurat den dagen som passet oss. Vi prøvde sofaen på en tirsdag el onsdag, og selgeren skulle tilfeldigvis til vår hjemby kommende lørdag, så han tok den med for oss, fraktfritt. Ellers vil det vel vanligvis tilkomme et frakttillegg på ca 500,-, men fremdeles ingen upris. Vi har kjøpt Amsterdam Chaiselong i mørk grå/svart, og er veldig godt fornøyd, det eneste er at den nupper litt. Selger var meget koselig, serviceminded og behjelpelig, tilbød seg også å hjelpe oss å montere sofaen hjemme hos oss. Den kom i to deler, så det var bare å pakke opp, og skru på bena. Yabo.no kan definitivt anbefales, ta gjerne kontakt hvis dere ønsker mer info.
Karense Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Vil bare legge til angående YaBo, at da vi tok kontakt og fortalte at sofaen vår nuppet etter kort tid, så har vi fått en ny sofa, helt kostnadsfritt. Så igjen, største anbefalinger for yabo.no, ordentlig seriøst og godt selskap!
pittie Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 jeg har tenkt på den sofaen selv, og spurte om sittekomfort. De nevnte noe om at sitteputa er ganske fast? stemmer det at du ikke synker ned i denne sofaen?
Karense Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Det er helt korrekt, du synker ikke ned i sitteputa, den er stram, men likevel behagelig å ligge på. Så får du med syv løse puter som ryggputer, og de er ganske myke.
Bringebæret Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Drar opp denne jeg... Bor i nord-norge, så det passer meg ypperlig at de frakter varer over hele Norge. Er dette virkelig et seriøst firma? Er jo veldig billige møbler, er kvaliteten god? Trenger en ny seng og ny kommode...
Karense Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Jeg har hatt null problemer i forhold til Yabo.no, har truffet en av selgerne flere ganger, og det fremstår som et fullstendig seriøst firma. Nå kan det kanskje virke som om for noen at jeg er kjøpt og betalt av Yabo for å si positive ting om dem, men virkelig, jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale Yabo til andre kunder, min samboer og jeg er strålende fornøyd.
Gjest Gjest_Mariann_* Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Vi har bestilt sofa, Boston i svart. Skal legge inn kommentar når vi har fått den. Stemmer vel ikke helt at de har alt på lager for jeg bestilte i slutten av august og den kan leveres ca 17.okt, men dersom sofaen er så fin som den ser ut så spiller det ingen rolle om vi må vente på den til så billig pris :-)
Gjest Mongoloff Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Jeg kjøpte Berlin chaiselong og er svært fornøyd: http://mongoloff.wordpress.com/2009/01/11/...kj%C3%B8p-2008/
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #11 Skrevet 11. juli 2009 Har prøvd yabo mølene på messe, kvaliteten er dårlig og sofaene ser billige ut.
Respect Skrevet 12. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2009 Har kjøpt en sofa derfra. Dårlig kvalitet og utrolig mye tull med leveringa. Leveringstidspunktet ble utsatt hele fire ganger. Veldig irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Har kjøpt en sofa derfra. Dårlig kvalitet og utrolig mye tull med leveringa. Leveringstidspunktet ble utsatt hele fire ganger. Veldig irriterende. Hei har hatt det samme problemet, dem har utsatt leveringen nå 5 ganger!!!Er utrolig frustrerende når jeg har fått noe men ikke alt, står her med en halv full leilighet!! så anbefaler det ikke!! Varene er også i super dårlig kvalitet, men det værste er at det er noen sykt dårlige bruksanvisninger på garderobeskapene samt et bord.
Respect Skrevet 15. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2009 Hei har hatt det samme problemet, dem har utsatt leveringen nå 5 ganger!!!Er utrolig frustrerende når jeg har fått noe men ikke alt, står her med en halv full leilighet!! så anbefaler det ikke!! Varene er også i super dårlig kvalitet, men det værste er at det er noen sykt dårlige bruksanvisninger på garderobeskapene samt et bord. Ba du om å få avslag? For meg klikka det til slutt etter gjentatte utsettelser. Enden på visa var at jeg fikk gratis frakt og to gratis puffer som hørte til sofaen.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #15 Skrevet 19. januar 2010 Hmm vi kjøpte den mars 2009. I august 2009 oppdaget vi at sømmene hadde rakknet flere plasser. Kontaktet Yabo, fikk som svar at vi hadde 3 valg: 1. Ny sofa! 2. Nye puter! 3. Avslag på pris. Vi ønsket en ny sofa siden det ikke var gått 6 mnd siden vi kjøpte den. Sist vi var i kontakt med Yabo var i november 2009... Siden har vi ikke hørt fra de...
Blåmor Skrevet 4. februar 2010 #16 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Vi har kjøpt sofa fra yabo og var lenge svært fornøyd. Fikk ny sofa tre ganger, da den var av utrolig dårlig kvalitet. I høst bestemte vi oss for å heve kjøpet, da den nye sofaen vi skulle få aldri kom på lager. Vi tok kontakt for ørtende gang, men hørte ikke noe fra Yabo etter september. Etter utallige mail, telefonoppringinger til tre forskjellige nummere, tok vi kontakt med Forbrukerrådet, men ikke før vi truet med å gå til Tv2 hjelper deg i midten av januar, fikk vi svar fra regnskapsfører om at Yabo AS er lagt ned. Vi fikk endelig pengene tilbake, etter mange måneder, og har kjøpt oss ny sofa fra Skeidar. Endret 12. mars 2010 av Blåmor
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 Hei. Hvordan fikk du kontakt og fått penger i tilbake? Jeg kjøpte en seng i mai i fjor og etter mye om og men og magel på levering osv. Fikk jeg senga. Etter kort tid røk ene festet på sengebunn. Da jeg kontaktet yabo, skulle de sende meg nye deler. Det tok 3 måneder før jeg fikk noe. Og nå i dag røk en planke i sengebunnen. Og da satt jeg i senga.... veier 70 kg, og det bør den jo tåle.. :S Noen med tips om hvordan jeg skal gå frem?
Gjest pusn80 Skrevet 11. mars 2010 #18 Skrevet 11. mars 2010 Ja det lurer jeg også på. Kjøpte en sofa juli09- og reklamerte første gang på den tre uker etterpå. Fikk beskjed om å ta bilder å sende, å det gjorde jeg. Sendt dem flere mailer etter det uten svar. Sofaen ser ikke ut, full av nupper.. så skulle hjerne fått meg en ny en.
Melba Skrevet 24. mars 2010 #19 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Reklamasjon/klage på Yabo - hva gjør man? Interessant lesning. Kjøpte sofa i mai 2009. Etter noen få måneder raknet sømmene flere steder. Dessuten nupper stoffet og kvaliteten er generelt dårlig. Ønsker å komme i kontakt med Yabo og ser nå at Yabo er lagt ned. Men Blåmor i et innlegg over har fått kontakt med regnskapsfører, så det burde være mulig å reklamere. Endret 25. mars 2010 av Hilde
Tine Amalie Skrevet 14. april 2010 #20 Skrevet 14. april 2010 Jeg har samme problem med min sofa som er kjøp juli 09. Etter litt leiting fant jeg at Stenberg Regnskap og økonomi er regnskapsførerene for yabo. har tatt kontakt men har ikke fått tilbakemelding om de er mulig å få hevet kjøpet enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå