Gå til innhold

Min drømmeverden


Amandine

Anbefalte innlegg

Hei! Etter å ha lest andres dagbøker (litt i smug :ler:) har jeg bestemt meg for å starte min egen :) Jeg har mye å henge fingrene i om dagen, men tenkte at dagboken kunne bli et slags pusterom. Misforstå meg ikke, jeg koser meg masse i livet mitt, men til tider blir det vel hektisk, som det vel ofte gjør i de flestes liv!!!

:fnise: Som nevnt har jeg lest en del i andres dagbøker, og jeg vil bare si til alle at dere kan lese så mye dere vil i min! Velkommen skal dere være :velkommen:

Endret av Amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så litt om meg selv: Jeg er en kvinne på 29 år, som bor et stykke fra en av Norges storbyer sammen med mannen min, og en golden retriever. Jeg arbeider med HR i et middels stort firma, og trives godt i en kjempehektisk hverdag:) Jeg har alltid drevet med trening og sport på fritiden, men ettersom helsen dessverre har blitt svekket pga diverse får jeg ikke beveget meg så mye som jeg ønkser... Men nok om det, det blir nok litt syting og klaging her inne, men skal prøve å ikke mase for mye :sjenert: Dessuten kan man finne på mye selv om helsen er redusert, vi har fått reist en god del, samt at jeg har gått på diverse kurs om kvelden, og nå kan jeg strikke mens jeg snakker om vin på italiensk :hoho: Jeg har faktisk fått en del ut av de forskjellige kursene, og etter sommeren gleder jeg meg til å ta fatt på nye! Sannsynligvis kommer helsen seg også, og jeg kan begynne å trene igjen :danse: Jeg er ikke syk pga en spesiell sykdom, men flere, som sammen fører til at jeg ikke akkurat kan sies åvære i topp form...

Endret av Amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en liten oppdatering: I dag har jeg ikke gjort særlig mye, bare gått noen korte turer med hunden. Etterpå ble jeg svimmel og måtte legge meg litt på sofaen, og gjett om jeg ikke sovnet? Mannen er bortreist i helgen, han er på fjelltur den heldiggrisen! Skulle gjerne blitt med, men formen er ikke god nok. Kvelden tilbringer jeg hjemme, skal brodere litt på bunaden min!!! Gleder meg sånn til den blir ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ta en telefon. Mannen ringte med siste oppdatering, været var ok, og de koste seg, men han gledet seg til å komme hjem til meg i morgen!

Huff, ang. bunaden så håper jeg at den blir passelig... Var nemlig veldig slank da jeg begynte å sy den, ogsp ble jeg syk og gikk først ned en hel del, men etterhvert så har jeg gått opp ganske mye i vekt... Har aldri slanket meg tidligere, men ser at jeg kanskje må gjøre noe med de ekstra kiloene. Vurderer å gå på vekten snart, men tør ikke... Vet i alle fall at noen av klærne mine sitter som støpt, og andre går ikke på :sur: Vekten har ligget stabilt på 55-60kg, men er redd den er nærmere 70kg nå... Uansett, jeg regner med at noen av kiloene forsvinner når jeg blir frisk! Likevle, jeg må kanskje sette i gang med slankingen nå, sånn at det ikke går helt galt! Vurderer å begynne nå, skal sjekke litt på nettet, tror jeg, hvis jeg tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke mer skriving på meg i går gitt, surfet litt på nettet og la meg rundt 23. Har forresten gode nyheter, dvs. bedre enn jeg trodde i alle fall. Veide meg i går og veier 65kg, ikke så galt det, skal nok få av 5kg ganske raskt. Problemet er bare at jeg ikke får beveget meg så mye, turene med hunden er ikke lange nok. Jeg har funnet ut at jeg burde gå ned dersom jeg holder meg til 1300kcal pr dag, det burde gå rimelig greit. I dag føler jeg meg ganske frisk også, så da blir det husarbeid på meg! Faktisk gleder jeg meg litt til det, fordi helgene ofte bare har gått med til soving, uten energi til å gjøre noen ting... Det har jeg vært nødt til dersom jeg i det hele tatt skal ha sjanse til å jobbe. Hater å være sykemeldt, men noen ganger må det til..

Mannen ringte, ha er hjemme til middag, lurer på hva jeg skal lage, må jo helst være noe sunt og lavkalori, skal sjekke litt på nettet. Vi er invitert til kaffe hos noen venner av oss i kveld, håper mannen er klar for det! De har nettopp fått barn, og jeg synes det er så fryktelig koselig å besøke dem :hoppe: Ønsker meg en liten en jeg også snart! Mannen har faktisk snakket om å få barn ganske lenge nå, så jeg vet ikke helt hvorfor vi ikke prøver... Har jo både jobb, hus og et godt samliv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg masse sammen med mannen i går! Var dessuten veldig hyggelig å besøke min venninne!

Og formen er rimelig ok i dag, men har tatt fri fra jobben ettersom jeg må en tur til sykehuset for å ta diverse prøver, samt hørselstest. I henhold til fastlegen kom dette til å ta hele dagen, så jeg ba om fri i dag, og sa at jeg heller kan jobbe det inn igjen i helgen... Elsker jobben min, og vil helst være borte så lite som mulig, og vil heller ikke at noen skal måtte gjøre ekstra arbeid pga at jeg er syk. Litt tullete, jeg skulle egentlig vært på sykehuset kl åtte, men ble oppringt halv åtte, det var ikke nødvendig å komme før kl 11... Kunne jo vært på jobb de timene før..

Huff, jeg gruer meg ikke så mye til prøvene, men fryktelig til hørselstesten. Tok en raskt test hos fastlegen, og han mente jeg burde ta ytterligere tester. Det var mannen som mente at hørselen var blitt dårligere, han syntes at jeg hadde tv'en veldig høyt på og mente at jeg ofte svarte feil når han spurte meg om noe. Merker det selv også, noen ganger må jeg spør om folk kan repetere det de sier mer enn et par ganger, og ender ofte opp med å nikke og smile uten å vite hva de snakker om... Dessuten sliter jeg når vi har møter på jobben, vanskelig å få med meg det som blir sagt. Har blitt veldig klar over dette etter testen hos fastlegen, kan jo hende at jeg bare innbiller meg at jeg hører så dårlig, uansett så skal det bli godt å få det undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...