Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at det finnes legemidler mot pigmentflekker og kommer nok til å ta turen til hudlege i løpet av vinteren (laang ventetid) hvis ikke noe annet hjelper.

Har fått et par pigmentflekker for noen år siden , sannsynligvis grunnet p-pillebruk (alle kom samtidig og jeg har aldri solt meg spes. mye. Brukt solkrem, men muligens ikke høy nok faktor før)

Kanebo har et serum som skal "lysne pigmentflekker, peele huden og forebygge nye flekker. Skal gi glød til huden, jevne den ut og skal brukes etter rens og før vanglig dagkrem."

Serumet koster bortimot 600 kroner for 75 ml og selgerdamen snakket varmt om produktet.

Noen som har erfaring med denne typen kremer? Kan dette ha noen som helst effekt eller er det kun legemidler som kan bleke en pigmentflekk?

Har et slikt serum noe annet for seg? Fikk prøve på hånden og huden ble jo kjempemyk, men gjør det noe mer egentlig..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet
Jeg vet at det finnes legemidler mot pigmentflekker og kommer nok til å ta turen til hudlege i løpet av vinteren (laang ventetid) hvis ikke noe annet hjelper.

Har fått et par pigmentflekker for noen år siden , sannsynligvis grunnet p-pillebruk (alle kom samtidig og jeg har aldri solt meg spes. mye. Brukt solkrem, men muligens ikke høy nok faktor før)

Kanebo har et serum som skal "lysne pigmentflekker, peele huden og forebygge nye flekker. Skal gi glød til huden, jevne den ut og skal brukes etter rens og før vanglig dagkrem."

Serumet koster bortimot 600 kroner for 75 ml og selgerdamen snakket varmt om produktet.

Noen som har erfaring med denne typen kremer? Kan dette ha noen som helst effekt eller er det kun legemidler som kan bleke en pigmentflekk?

Har et slikt serum noe annet for seg? Fikk prøve på hånden og huden ble jo kjempemyk, men gjør det noe mer egentlig..?

Her var det mye å svare på :-)

Etter fødsel har jeg fått ekstremt mye pigmentflekker i ansiktet. Synes det er svært plagsomt.

Mary Kay har et serum som skal bleke pigmentflekker og hindre forekomsten av nye. Dette serumet koster ca. 500,-, og inneholder solfaktor 25.

Derfor er det også aldringsforebyggende. Der har dokumenterte resultater på forbedring av utseende på huden, og det utsetter forekomsten av nye rynker. Gjør huden myk og god også...

Det som er fint med Mary Kay er at du kan booke et kurs (med noen venninner), eller en facial (veiledning fra en konsulent alene), og uansett så

får du individuell veiledning, og prøve alle produktene i ansiktet. Litt annet enn på hånden!? Det er jo ikke der det skal være!!!

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Som hudterapeut er det kun to serier som jeg har jobbet med som har produkter som virkelig kan hjelpe mpt pigmentflekker. Disse seriene er Exuviance og MD formulations.

Det som er problemet er at det ofte ikke er nok å bruke produktene hjemme men at man må inn i salong og ta behandlinger med sterkere syrepreparater i tillegg...

Jeg ville anbefalt deg å ta laser først som sist jeg, og etter det bruke høøøøøy faktor i en tid etterpå og ALLTID i sol i alle følgende år.....

Grunnen til at jeg anbefaler deg laser er fordi disse syreproduktene og behandlingene til sist vil koste deg omtrent like mye som å ta laser... Særlig om pigmentflekkene sitter dypt slik at produktene ikke virker optimalt eller du må bruke dem veldig lenge.

Prisene på hjemmeproduktene er ganske lik som de du nevner TS. Exuviance noe rimeligere....

Når det gjelder å få prøve produktene i ansiktet så har faktsk ikke det noe for seg når man er på kurs. For å finne ut om produktet passer for din hud må man faktisk bruke det noen uker..... Det eneste man egentlig får testet ut ved å prøve kremen på hånden eller i ansiktet er om man liker konsistens og lukt...

Gjest Gjest
Skrevet

Takker for svar.

Tror jeg sparer pengene mine foreløbig og starter med en tur til hudlege. (og frem til det - høy faktor!)

Har en kollega som fikk en slags blekekrem på resept hos hudlege, den hjalp henne ihvertfall. Jeg er litt skeptisk også til å rote for mye med huden på egenhånd, bortsett fra pigmentflekkene har jeg aldri hatt noen form for hudproblemer, så det føles tryggest å holde seg til mild rens og fuktighetskrem.

Gjest Gjest
Skrevet
Takker for svar.

Tror jeg sparer pengene mine foreløbig og starter med en tur til hudlege. (og frem til det - høy faktor!)

Har en kollega som fikk en slags blekekrem på resept hos hudlege, den hjalp henne ihvertfall. Jeg er litt skeptisk også til å rote for mye med huden på egenhånd, bortsett fra pigmentflekkene har jeg aldri hatt noen form for hudproblemer, så det føles tryggest å holde seg til mild rens og fuktighetskrem.

Høres ut som en fornuftig løsning :)

Den blekekremen, heter den aberela?

Slike blekekremer fungerer på samme måte som syrene jeg pratet og over her. Det er syrer i den kremen også.

Det som er litt skummelt med kremene og syrene ellers er at de skader huden mye over tid i stedet for med laser der det er nok med et par behandlinger kanskje, og huden leger seg serlvfølgelig etterpå. Og uten at du har irritert den over laaaang tid. Men også da må du bruke høy faktor etterpå.

Så jeg holder en knapp på laser for deg, og så en mild rens og fuktighetskrem og faktor i mellomtiden som du selv sier :)

"hudterapeuten"

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hva den kremen het, men det var sterke saker som utelukkende skulle smøres på selve flekken.

Vet du sånn cirkus hva jeg må regne med av kostnader for laser?

Og hva mener du med høy faktor? Jeg har hud som i utgangspunktet tåler solen godt, jeg blir raskt brun og sjeldent brent. De siste årene har jeg brukt faktor 30 på sydenferier, noe lavere her hjemme. Høyt nok?

Takk for svar, forresten. :)

Gjest *lucky*
Skrevet

Du får aberela på resept av fastlegen din, trenger ikke hudlege pga pigmentflekker. Be om at det blandes inn 4% hydrokinon i kremen. Dette er et bleikemiddel.

Vær forsiktig med sol. Bruk spf 50 på flekkene og minimum spf 30 hver dag hele året.

Ellers er det veldig bra å bruke produkter med syrer siden dette bleiker huden. Jeg har også hørt at c vitamin serum skal ha en bleikende effekt. C vit serum beskytter også huden så dette er fint å bruke på dagtid.

Være veldig forsiktig med solen visst du skal bruke aberela, egentlig er det best å bruke den kun om vinteren. Jeg har fått bort mine pigmentflekker med denne kremen. Og jeg bruker syrer og c vit daglig for å forebygge.

Aberela har også flere positive virkninger på huden som å fjerne og forebygge rynker og kviser så det har blitt en av mine favoritter!

Det finnes flere merker som har kremer med hydrokinon i så det er bare å søke på nettet:)

Skrevet
Du får aberela på resept av fastlegen din, trenger ikke hudlege pga pigmentflekker. Be om at det blandes inn 4% hydrokinon i kremen. Dette er et bleikemiddel.

mener du hyrokortison? eller skal det være hydrokinon slik du skriver?

må man be legen om å skrive dette på resepten?

Skrevet
Den blekekremen, heter den aberela?
Jepp, det gjør den.

Link til felleskatalogen.

Er en krem med vitamin a. Koster 65 kr. og fåes på resept av lege. En billig og virkefull løsning.

Gjest Gjest
Skrevet
Jepp, det gjør den.

Link til felleskatalogen.

Er en krem med vitamin a. Koster 65 kr. og fåes på resept av lege. En billig og virkefull løsning.

Jeg er gjesten som refererte til en kollega som hadde fått en krem av hudlege, det var Aberela hun hadde fått.

Skal Aberela smøres over hele ansiktet eller kun utelukkende på pigmentflekkene?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er gjesten som refererte til en kollega som hadde fått en krem av hudlege, det var Aberela hun hadde fått.

Skal Aberela smøres over hele ansiktet eller kun utelukkende på pigmentflekkene?

Går litt fort i svingene her; det var IKKE Aberela hun hadde fått. (men nå har jeg selvsagt glemt navnet igjen..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...