Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor er dørene på de aller fleste toalett ikke hel, men et ca 30 cm åpning mellom gulvet og nederst på døra og det samme mellom taket på døra og øverst på døra? Jeg har hørt at det er for å hindre narkomane i å ta narkotika siden de vil ha fred og ro, noe som er vanskeligere med slike dørerer. Men det er jo sånn nesten på alle offentlige toalett, på jobben, på kjøpesenter, ja til og med på barneskolen jeg gikk på. Hvis det er for å gjøre det vanskelige for narkomane så er det jo greit at det er sånn på kjøpesenterene og lignende . Man vet jo ikke hvem som er narkomane heller, men er det nødvendig på en barneskole og ungdomsskolen også? Det er vel ikke et så stort problem med narkotika der at man må "overvåke" toalettene? Med mindre ikke lærerene kunne være det. Og da lurer jeg, hva er egentlig grunnen til dette? Hvorfor ikke ordentlige dører? Åpningen er jo uansett ikke så stor at en voksen skulle komme seg gjennom om døren skulle gå i vranglås. Dørene er jo så tynne uansett at de skulle ikke være noe problem å sparke opp. Hva synes dere om dette? Jeg liker det ikke. Ikke at jeg gjør noe galt på toalettet, men jeg vil ha fred og rod og liker ikke at folk kan se beina mine da jeg er der.
Chimamanda Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Greit aa vite om det ligger en bevissloes person der inne da, saa kan han/hun faa hjelp saa fort som mulig. Det har jeg alltid tenkt.
Wildy Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Med den lille åpningen kan man faktisk se om det er noe galt. Jeg har opplevd at det har vært særdeles nyttig. Det medførte en mindre elegant klatretur for meg, men det var så absolutt verdt det!
Gjest Catwoman Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Tipper det har mest med pris å gjøre jeg - de er sikkert billigere å sette opp. Men jeg synes det har blitt flere og flere skikkelige toaletter på offentlige steder de siste årene.
Fantomina Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå