Gå til innhold

Selgerne på Elkjøp

Fremhevede innlegg

Gjest hyggelig
Skrevet

Jeg har kjøpt både mobil og pc på elkjøp de siste månedene, og hver gang har selgeren spurt meg om jeg ville ha forsikring. Det kostet nesten 2000kr (for å forsikre pcen, husker ik hva tlfforsikring kostet) , så jeg takket nei. Men han ville ikke gi seg. Bablet i det vide og brede hvor viktig og smart det var å kjøpe forsikring, og at han engang mistet tlf sin i vann blabla og da var det bra han hadde forsikring,gitt osv osv. Jeg tror jeg måtte takke nei i alle fall 4-5 ganger, og hver gang sa jeg det uten nøling e.l. i stemmen.

derfor begynte jeg nesten å lure... får de provisjon hvis de selger forsikring med et produkt? hvordan virker dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tnita
Skrevet

Som jeg har fått beskjed om, så dekker ikke forsikringen telefonen om du mister den i ei bøtte med vann så det var et dårlig argument fra selgeren.

Jeg har også handla på elkjøp da jeg skulle kjøpe min siste mobil, og fikk INGEN som helst vettug veiledning fra selgeren, og måtte spørre og grave om hvordan den og den mobilen fungerer. Det tok derfor lang tid før jeg fikk bestemt meg for hvilken mobil jeg ville ha... Ikke elkjøp neste gang, men er Expert noe særlig bedre?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har kjøpt både mobil og pc på elkjøp de siste månedene, og hver gang har selgeren spurt meg om jeg ville ha forsikring. Det kostet nesten 2000kr (for å forsikre pcen, husker ik hva tlfforsikring kostet) , så jeg takket nei. Men han ville ikke gi seg. Bablet i det vide og brede hvor viktig og smart det var å kjøpe forsikring, og at han engang mistet tlf sin i vann blabla og da var det bra han hadde forsikring,gitt osv osv. Jeg tror jeg måtte takke nei i alle fall 4-5 ganger, og hver gang sa jeg det uten nøling e.l. i stemmen.

derfor begynte jeg nesten å lure... får de provisjon hvis de selger forsikring med et produkt? hvordan virker dette?

Ja, de får provisjon. Samtidig så er forsikring på laptop veldig fornuftig;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Som jeg har fått beskjed om, så dekker ikke forsikringen telefonen om du mister den i ei bøtte med vann så det var et dårlig argument fra selgeren.

Jeg har også handla på elkjøp da jeg skulle kjøpe min siste mobil, og fikk INGEN som helst vettug veiledning fra selgeren, og måtte spørre og grave om hvordan den og den mobilen fungerer. Det tok derfor lang tid før jeg fikk bestemt meg for hvilken mobil jeg ville ha... Ikke elkjøp neste gang, men er Expert noe særlig bedre?

Nå vet jeg ikke hvor du har kjøpt forsikring, men dette er hen helt vanlig forsikringssak hos elkjøp.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Selgere i elkjøp/lefdal får IKKE stykkprovisjon for forsikringer de selger, men som i en hvilken som helst annen jobb hvor man er selger vil man jo selge mest mulig. På lik linje med andre firmaer har man bonuser dersom man leverer bra resultater.

Gjest Gjest
Skrevet

Men når man har sagt nei, så får de godta det. Det er ikke vanskelig, det er bare å slutte å gnåle. Skjønner ikke hvorfor de tror at de kan få prakket på noen noenting når man bare står og irriterer kunden.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg handler ofte på Elkjøp, og opplever ikke selgerne der som innpåslitne. Tvert imot, man må jo lete med lys og lykte for å finne dem! ;)

Men når det gjelder å ikke gi seg på f.eks. det at du takker nei til forsikring, så har jeg ikke opplevd det heller. De har alltid sagt "ok" og gått videre i bestillingen. Ingen overtalingsforsøk. En gang da vi kjøpte et kompakt digitalkamera og takket nei til forsikring, sa faktisk selgeren "helt enig, ingen vits". (Det var så dyrt for forsikring i forhold til prisen på produktet)

Jeg har hørt masse negativt om Elkjøp, men har selv nesten utelukkende positiv erfaring med dem. Det eneste jeg kan "klage" på er at det ved et par anledninger har tatt usannsynlig lang tid å få ordnet det praktiske rundt et kjøp. En gang sto vi der i over en halv time og ventet mens selgeren prøvde å få orden på papirene. Men fyren var fersk i jobben og det var mye som skulle registreres og ordnes. Så han var unnskyldt! :)

Skrevet

De fikk bonus for salg av forsikringer for noen aar siden, men dette ble det slutt med. Det er ikke alle selgere som tar seg bryet med aa prakke paa den forsikringen.

Det er en del som benytter seg av den, men de fleste jeg kjenner som gjoer det benytter den mest fordi man lett kan ha et 'uhell' og vips har de en ny mobil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...