Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Zalomine
Skrevet
Her i Danmark spekuleres det over om de har tatt feil av Norge og Danmark siden Danmark deltok i og støttet krigen mot Irak...

Jennifer

Det ble det spekulert i her i landet også, men noen mente den teorein var for svak, rett og slett siden han som fremsatte trusselen hadde fått asyl i danmark i 91, og derfor burde vite forskjell på Danmark og Norge. I alle fall leste jeg noe slikt i avisa (men hvilken avis var nå det? Jeg har lest mange....)

Videoannonse
Annonse
Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Det var KONSTATERT at kamel-rytterne hadde tatt feil land. Grunnen er bekreftet at det er fordi vi idag har norske ingeniørstyrker i Afganistan. Våre F16 jagerfly er til forveksling like de danske F16flyene, både i våpenkonfigurasjon og farger.

Og jeg kan ikke helt se problemstillingen med at vi deltar med å stoppe terroren, som i høyeste grad affekterer oss her hjemme på berget - siden vi også er en del av den økonomiske og sosiale verden. Men det ville jo vært typisk norsk, å sitte og plukke poteter i skrinn jord mens vi gjeter sauer.

Og for den saks skyld - norske ingeniørstyrker gjør en knakende flott jobb med å etablere infrastruktur og mulighet for leveverd for sivile, i disse dager. DET synes jeg vi skal være litt stolte av. Gi guttene og jentene der nede litt credit, millitæret betyr ikke bare smell og pang og død.

Gjest Zalomine
Skrevet

Vi har hatt norske jagerfly som har fløyet over afgansistan og bombet. Jeg husker ikke detaljene om hvor mang angrep (men av de landene som var der så sendte vi flest tokt sa de på tv'n) men jeg vet at de var der, det var folk som i utgangspunktet tilhørte den flybasen der min bror var inne til førstegangstjeneste (men de som var komemt inn neo tidligere enn ham) blandt annet.

Og med mindre det har skjedd noe veldig ekstremt mens jeg sov (ikke lest nyheter enda, sto opp for 5 minutter siden) så VET vi slett ikke noen ting om hvorfor.... Vi har bare mange teorier, og kanskje får vi aldri vite det.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Joda, norske fly var i Afganisthan, jeg tenkte mer på Irak denne gangen. Der var kun danske fly, og det er dette det spekuleres i på millitære nyhetsgrupper på nettet. Ryktene svirrer, men nå i dag tidlig virker det som at det meste heller spøkes med. Så jeg tror ikke alvoret er så veldig.. umh alvorlig.

Gjest Zalomine
Skrevet

I Irak var vi ikke nei, der var danskene. Men, nyhetene i dag tidelig har jeg altså droppa (orka ikke sette på tv'n, blir bare deppa uansett).

Men, om de spøker eller er dødsens alvorlig, jeg trur ikke de bomber meg uansett, så jeg engster meg ikke så mye (Men hadde ejg bodd i et muslimsk land, og vært norsk, da hadde jeg nok tenkt mer på det ja, for jeg trur helldr de evt går etter slike mål. I alle fall er det det jeg tenker i hodet mitt, kanskje fordi jeg bare ikke klarer ta det helt alvorlig at oen skal bombe stakkars lille Norge.....

Jaja, tiden vil vise. (Dessverre er jeg ikke så flink til å følge nyheter om slike tema jeg, rett og slett fordi jeg ikke klarer bry meg tungt nok i lengden. Under Irak-krigen slutta jeg å se nyheter på tv jeg, for de snakka jo aldri om noe annet....)

Skrevet

Jepp!Verden er gal,men det kom jo ikke som noen overraskelse... :roll:

Klemz fra:

Skrevet

Man må være dum for å skrive noe slikt(ref. til dette innlegget i denne danske avisen..)....Herregud,å være snytt fordi de ikke blir nevnt!Haha!Jeg personlig liker ikke at Norge er med på denne lista,så jeg kan ikke skjønne hvorfor danskene absolutt vil på lista,det er jo ikke akkurat noen bragd å være med i en krig som den...'

Klemz fra:

Skrevet

Nå var det vel en anelse ironi i den artikkelen da....

Jennifer

Skrevet

nåvel,jeg er ikke dum heller,men den er jo for god til å være sann..

Klemz fra:

Skrevet

På ingen måte overraskende, dette.....Islamistene (ekstremistene!!!) trakter jo etter verdensherredømme, så før el siden kommer nok alle 'vantro' på den listen der.....De byner vel bare m verstingene, og jobber seg systematisk gjennom geografien....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...