Gå til innhold

Vondt...

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg har laget en tråd ang c-vitaminer, jeg har ikke hatt sex men har fått smerter, dvs som å sitte på piggtråd...

Må ikke løpe ofte på toalettet, men det gjør så vondt. Joda, jeg kan ringe legevakta, de vil bare be meg komme dit. Men jeg har ikke uvi. Jeg var uten c-vitaminer noen dager, en dagsdose c-vitaminer for meg er 1400 mg minium...

Så har jeg lest (husker ikke hvor) at tynne slimhinner, blir beskyttet men også forstyrret når du tar så daglige doser, høye... jeg er dødstrett, har smerter, veksler mellom å være varm og kald...

Ingen som vet? Dvs inge som har hørt om farene med å overdrive vitamininntak...

Klarer ikke skrive mer nesten, har tatt en p.forte. Har like vondt, og jeg klarer ikke sitte på legevakta i kveld.

Bør jeg dytte i meg c-vitaminer (magen min takler ikke så mye, har kastet opp i to døgn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har så vondt, virker det som om dette er på vei til å utvikle seg til en nyrebekkenbetennelse, og da er det uansett ikke c-vit du trenger. Ta deg for himmelsens skyld en tur på legevakta!

Forresten, for å drive tilbake en begynnende urinveisinfeksjon hiver jeg innpå rundt 6000 mg c-vit fordelt utover dagen, til et par dager etter at symptomene har gitt seg. Hvis du vet at magen din ikke tåler store doser c-vit bør du ikke ty til det ved urinveisinfeksjon. C-vit er vannløslig, så du får ingen "overdose" av det.

Endret av Page
Gjest Gjest
Skrevet

Du klarer ikke å sitte på legevakten, men du klarer å ha det vondt? Misforstå meg rett, det er ikke ment som en fornærmelse, men som et hyggelig spark i rumpa. Gå til lege.

Gjest Piper
Skrevet

C vitmainer er ikke farlig, for det kroppen ikke behøver pisser du ut igjen.

Men det høres ut som du har Uvi, for jeg hadde kjempe vondt og jeg måtte heller ikke mye på toalettet.

Gjest vimselot
Skrevet
Hvis du har så vondt, virker det som om dette er på vei til å utvikle seg til en nyrebekkenbetennelse, og da er det uansett ikke c-vit du trenger. Ta deg for himmelsens skyld en tur på legevakta!

Forresten, for å drive tilbake en begynnende urinveisinfeksjon hiver jeg innpå rundt 6000 mg c-vit fordelt utover dagen, til et par dager etter at symptomene har gitt seg. Hvis du vet at magen din ikke tåler store doser c-vit bør du ikke ty til det ved urinveisinfeksjon. C-vit er vannløslig, så du får ingen "overdose" av det.

Takk for svar, har ingen link, men selv om c-vit. er vannløselig har nyere forsking funnet ut at ved DAGLIGE høyt inntak vil slimhinnene miste noen av sine egne naturlige funksjoner...

Skal prøve få i meg c-vit. nå, men hva gjør man når det går over (om jeg skriver litt rart nå er det pga at jeg har tatt p.forte...men har enda vondt).

Nei, det er ikke nyrebekkenbetennelse, har ikke noe vondt lenger oppe eller i ryggen, bare midt mellom bena, nederst. Det svir som f.... og jeg har ikke hatt sex.

I natt gikk det over, da konsentrerte jeg meg om å puste, vet jo at jeg spenner alle muskler når det er så vondt.

Men har ingen hørt om eller lest om at det kan være skadelig å ta for høye doser c-vimtaminer?

Jeg glemte de hjemme, dette er ikke første gangen, sist gang gikk det over, men da måtte jeg begynne å gi meg selv høye doser med c-vit. igjen.

Jeg vet at det er ok hvis man er forkjølt f.eks. (jeg er aldri det), men jeg trodde det var sunt og tenkte aldri over at et for høyt inntak kunne gjøre slimhinnene mine ekstra utsatte UTEN c-vitaminer, dvs at noen av kroppens logiske funksjoner slutter å virke naturlig...

For du kan spise så mye frukt du vil, ingen får i seg 2000 mg c-vitaminer kun gj.om det...

Men dette er ikke nyrebekken betennelse, og nå har jeg tatt og slukt c-vitaminer og håper det virker, sterke smertestillende hjelper ikke.

Men det var egentlig ikke meningen å spørre om jeg bør ringe legen, det var en c-vitamintråd, altså, om det kan bli for mye av det gode?

Tror jeg leste det enten i en utenlandsk avis, eller på forskning. no, men tror det var i en avis. Men det skrives så mye rart, så jeg tenkte ikke så mye over det, før nå. Dvs når jeg har vært uten c-vit. i tre dager.

Gjest vimselot
Skrevet
C vitmainer er ikke farlig, for det kroppen ikke behøver pisser du ut igjen.

Men det høres ut som du har Uvi, for jeg hadde kjempe vondt og jeg måtte heller ikke mye på toalettet.

Piper, jeg vet at c-vitaminer er vannløselige. Beklager at jeg ikke har noen link, håper noen klara klok finner noe slikt...

Joda, jeg har hatt uvi før, og det er vondt, men nå har jeg altså dyttet i meg 3000mg c-vit. igjen, drikker vann og håper jeg slipper plage legen.

Ved en vanlig hodepine, ville smertene vært borte nå, jeg tok p.forte for en time siden og det hjalp ikke. Men det går helt sikkert bedre når jeg legger meg, (nå er jeg vekselsvis varm og kald, også i hodet, hele kroppen), men ja. Jeg drar til legevakta hvis ikke det går over.

Beklager, ingen link, så det høres ut som jeg har diktet dette opp.

Men det har jeg ikke.

Skrevet

En kur med c-vit over et begrenset antall dager er ikke farlig. Men jeg ville absolutt ikke tatt 6-7000 mg daglig over flere uker eller måneder, nei.

Neida, det er ikke sikkert at du har nyrebekkenbetennelse, jeg skrev at det kan være at det er i ferd med å utvikle seg til det. Ubehandlet urinveisinfeksjon gjør ofte det. Derfor bør du til lege.

Gjest vimselot
Skrevet
En kur med c-vit over et begrenset antall dager er ikke farlig. Men jeg ville absolutt ikke tatt 6-7000 mg daglig over flere uker eller måneder, nei.

Neida, det er ikke sikkert at du har nyrebekkenbetennelse, jeg skrev at det kan være at det er i ferd med å utvikle seg til det. Ubehandlet urinveisinfeksjon gjør ofte det. Derfor bør du til lege.

Takk Page, men jeg venter og ser til i morgen tidlig. Hvis det er like ille da, da går jeg til legen. Har hatt uvi før, veldig sjelden og alltid når jeg har glemt å spise c-vitaminene "mine". Vet at jeg trodde det var sunt og helt ok å spise c-vitaminer (høy dose) daglig, men det var veldig naivt av meg.

Startet ikke denne tråden for å klage på smerter, mer for å lage en debatt ang c-vitaminer (nå har jeg tatt 3000 mg og håper jeg slipper lege, men jeg vil helst kutte ut å ta så høye doser vitaminer, som sagt har lest at det er skadelig for kroppens slimhinner ved daglig høyt bruk).

Skrevet

Ok, men lov at du tar en tur på legevakta i morgen, da... Ønsker deg god bedring!

Gjest vimselot
Skrevet
Ok, men lov at du tar en tur på legevakta i morgen, da... Ønsker deg god bedring!

Jeg lover ingenting, håper c-vitaminene hjelper slik at jeg er ok i morn. Men takk. Supersunne vimselot, tror at ingenting hender når hun overdriver inntak av vitaminer (selv om de er vannløselige).

Ja. Har lest om det, ny forsking viser at kroppen har godt av det, men straks du ikke spiser disse pillene mer, f.eks. i par dager, er kroppens slimhinner spesielt utsatte.

Så egentlig skal man ikke forsøke å være for sunn, og medisinere seg med vitaminer. Men nå måtte jeg, skal ringe en alt.klinikk til uka og spørre der, for dette vil jeg gjerne vite mer om.

I morgen kommer jeg til å ligge kvalm, p.forte har den bivirkningen på meg. Håper c-vitaminene mine har hjulpet med uvien, men jeg må jo kutte ned på forbruket...

Dette er andre gangen det skjer, og en venn av meg har forsøkt å gi meg råd, men jeg trodde ikke egentlig at vitaminer kunne skade, ikke c- og b-vitaminer, de vannløselige.

Men det virker jo logisk, for hvor mye må du spise av frukt for å få i deg 2-3tusen mg c-vitaminer per dag? Daglig...

Det vet ikke jeg, orker ikke linke, noen her på kg vet det kanskje hvis de kan litt mer om ernæring enn meg, men det høres jo egentlig logisk ut at det er usunt å sluke vitaminer som om det er mat...

Skrevet

Jeg foreslår at du ringer til Dr. Luneng på Klinikk Nydalen - det er legen i denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531224.html

Han er ekspert på vitaminer og mineraler i kroppen, er utdanna lege, har jobba med ortomolekylær (også kalt biologisk) medisin siste 15 år, og har peiling. Ortomolekylær medisin handler om vitaminer og mineraler, og andre naturlige ting som behandling i stedet for syntetisk fremstilte preparater.

Jeg har vært hos han, og han er en utrolig sympatisk, behagelig, flink og smart fyr. Anbefaler deg virkelig å i alle fall slå på tråden og prate med han.

Her er link til klinikken og Lungengs side: http://www.klinikknydalen.no/article.asp?w...741&x=12559

Lykke til, og god bedring!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i all verden spiser du så mye c-vitamin til daglig, når du tydeligvis er klar over at det er mye mer enn du trenger?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor i all verden spiser du så mye c-vitamin til daglig, når du tydeligvis er klar over at det er mye mer enn du trenger?

Les tråden. Det forebygger UVI for mange.

Gjest nextlife
Skrevet

Det er ikke det at du har overdrevet inntaket av c-vit noe innmari? Selv om vitaminet er vannløselig påvirker det kroppen og slimhinnene, og jeg vet av erfaring med min datter at hun får enormt vondt i urinveiene og nyrene ved overdrevet inntak av vit.c.

Gjest vimselot
Skrevet

Takk for svar og for link. Jeg var bra i hele går, bortsett fra at jeg har sovet mye og hadde frysninger og tendenser til feber, men i dag merker jeg svake smerter igjen, men ingenting sammenlignet med fredag. Har ikke spist mer smertestillende siden fredag kveld, men en venninne kom med tranebærtabletter til meg, som skal hjelpe mot uvi iflg henne og det som står på pakningen.

Akkurat nå tør jeg ikke slutte med høy dosering med c-vitaminer, men skal trappe ned straks faren for uvi er over, dvs. denne uvien.

Det var mange grunner til at jeg begynte å ta høye doser c-vitaminer (bl.annet for å forhindre uvi, forkjølelse m.m.) og jeg visste ikke at det var skadelig, men hadde jeg tenkt, burde jeg forstått det, dvs at man i alle fall ikke skal ta høye doser over lengre tid.

Kroppen har visst vent seg til min egenmedisering med c-vit, nå er bare spørsmålet hvordan jeg skal få kroppen tilbake til normalen igjen. Skal sjekke linken.

Gjest vimselot
Skrevet
Det er ikke det at du har overdrevet inntaket av c-vit noe innmari? Selv om vitaminet er vannløselig påvirker det kroppen og slimhinnene, og jeg vet av erfaring med min datter at hun får enormt vondt i urinveiene og nyrene ved overdrevet inntak av vit.c.

Men jeg har erfart det motsatte, dvs. at det er når jeg ikke tar høye doser av c-vitaminer jeg får vondt i urinveiene. Alle er forskjellige og jeg betviler ikke at det du skriver også er riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...