Gjest unpluged Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Noen har spist ca 1200-3400 mg c-vitaminer daglig i noen år. Det er ingen psysisk avhengighet, men har lest et sted at de tynne slimhinnene kan bli skadet, iflg ny dvs om man unngår å ta dosen pga at deler av kroppen har mistet sitt eget forsvarsverk pga netopp store daglige egendoser av c-vitaminer gjennom lengre tid. Kan høyt inntak av c-vitaminer være svært skadelig?
Saeria Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Høyt inntak av det meste kan være skadelig, men her kan du lese litt om for mye vitamin c: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322326
Gjest vimselot Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Takk for svar. Det er jeg som er ts, hadde ikke lyst til å skrive under nick ang det, men det er komplikasjoner, dvs jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte å spise c-vitaminer uten å få uvi f.eks, varm/feber rundt bryst (les lunger) partiet. Kan jeg bare trappe rolig ned? Jeg blir helt syk hvis jeg glemmer c-vitaminene mine hjemme... Jeg har ikke lest linken, men tror ikke noen er født til å spise vitaminer, og i så store megnder, så mye frukt klarer ikke engang en orangutang å spise daglig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå