Gjest Trenger hjelp Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Skal i bryllup neste helg, og har i den anledning kjøpt en lang, rød kjole. La inn et emne i under Velvære, klær og kosmetikk for å få hjelp til å finne tilbehør, men nå ser jeg at synet på rødt i bryllup er ganske delt. Derfor ønsker jeg å spørre dere forhenværende og kommende bruder, og andre erfarne bryllupsgjengere om deres syn på saken. Jeg trodde regelen om svart og rødt var dødd ut, eller i hvert fall så godt som, og det mente de i kjolebutikken også. Men stemmer det? Kan jeg bruke en rød kjole uten at noen tror jeg står i ledetog med djevelen, har hatt meg med brudgommen eller forsøker å stjele brudens oppmersomhet? Samme lengde og farge som denne, men litt annen modell
Mrs B Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Jeg brydde meg ikke noe om det da vi giftet oss, det var både røde og sorte kjoler i bryllupet vårt For meg er det gammeldags å ikke "tillate" det, men kan du ikke lufte det for brudeparet? Er jo ikke noen hemmelighet hva du skal ha på Håper det ordner seg!!!
NovaFlare Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg hadde aldri gått i rødt, nei. Jeg synes pastellfarger og duse kremfarger funker fint i bryllup.
Transmogrifier Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Jeg hadde aldri gått i rødt, nei. Jeg synes pastellfarger og duse kremfarger funker fint i bryllup. Jo, men hva hvis TS ikke liker pastellfarger da? Litt dust å bruke masse spenn på å kjøpe en pastellfarget kjole om hun bare kommer til å bruke den i et bryllup.
NovaFlare Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 (endret) Litt dust å bruke masse spenn på å kjøpe en pastellfarget kjole om hun bare kommer til å bruke den i et bryllup. Det er sant, men hun nevnte ikke at hun mislikte de fargene, så det tok jeg ikke i betraktning når jeg svarte Det er jo ikke verre enn å spørre bruden. Jeg hadde ikke bare troppet opp i rødt uten å spørre, like lite som jeg ville gått i svart. Ikke at det gjør meg noe personlig, men fordi det kan hende at bruden er veldig tradisjonell, og siden det er hennes dag, vil jeg respektere hennes ønske. Det er viktigere enn at jeg får velge farge synes jeg Endret 20. juni 2008 av NovaFlare
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 HVORFOR i hele verden må noen på død og liv bruke kjoler som enten er røde, svarte eller hvite i bryllup når dette er de eneste fargene som ikke er akseptert? Det finnes da vel tusenvis av kjoler i andre farger!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 HVORFOR i hele verden må noen på død og liv bruke kjoler som enten er røde, svarte eller hvite i bryllup når dette er de eneste fargene som ikke er akseptert? Det finnes da vel tusenvis av kjoler i andre farger!!! Hvorfor i all verden skal farger på død og liv bety noe i dette årtusen ? Er jo helt idioti. Hva med den stakkars brudgommen da... burde det ikke være likt ? Ingen andre får gå i svart dress for det skal brudgommen gjøre ???
*Aprin* Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Gjestene er hjertlig velkommen til å bruke både rødt og svart i mitt bryllup!! Syns derimot forslaget om kremfarger over her var utrolig dårlig. Er da bedre å gå i rødt enn å kle seg i samme farge som bruden?!?!
Gjest Trenger hjelp Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 HVORFOR i hele verden må noen på død og liv bruke kjoler som enten er røde, svarte eller hvite i bryllup når dette er de eneste fargene som ikke er akseptert? Det finnes da vel tusenvis av kjoler i andre farger!!! Det har seg sånn at jeg bruker str 46-48, og da er det ikke et kjempestort kjoleutvalg butikkene tilbyr. De eneste kjolene jeg fikk igjen glidelåsen på i butikken var den rød og en lys isblå som nesten var hvit. Og da ble det den røde. Hadde jeg vært str 38 hadde det blitt grønn kjole, for det var det jeg hadde mest lyst på, men det gikk ikke gitt. Nå kjenner ikke jeg bruden så godt at jeg har lyst å ringe henne på mobilen for å høre, derfor jeg spør her. Men skal det ikke mye til for å overgå en brud på hennes bryllupsdag? Jeg er tross alt bare en av 85 gjester.
sommerglede Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Gjestene er hjertlig velkommen til å bruke både rødt og svart i mitt bryllup!! Syns derimot forslaget om kremfarger over her var utrolig dårlig. Er da bedre å gå i rødt enn å kle seg i samme farge som bruden?!?! helt enig:)
kelte Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Gjesten våre er velkommen til å bruke alle farger utenom helhvit kjole.. Hadde jeg ikke ønsket noen spesielle farger hadde jeg satt på kleskode i invitasjonen
Solstrålejenta Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes ikke det gjør noe å bruke rødt i et bryllup så lenge man har pene klær som passer kleskoden på invitasjonen... Det eneste som er fyfy er å bruke hvitnyanser som kan minne om brudekjole...
Bomull Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Den rødfargen på linken din var ikke knallrød, men mer burgunder så den synes jeg du absolutt kan bruke
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 Det har seg sånn at jeg bruker str 46-48, og da er det ikke et kjempestort kjoleutvalg butikkene tilbyr. De eneste kjolene jeg fikk igjen glidelåsen på i butikken var den rød og en lys isblå som nesten var hvit. Og da ble det den røde. Hadde jeg vært str 38 hadde det blitt grønn kjole, for det var det jeg hadde mest lyst på, men det gikk ikke gitt. Nå kjenner ikke jeg bruden så godt at jeg har lyst å ringe henne på mobilen for å høre, derfor jeg spør her. Men skal det ikke mye til for å overgå en brud på hennes bryllupsdag? Jeg er tross alt bare en av 85 gjester. Hvis du ikke har noen andre alternativer så sier jo saken seg selv og da er det vel heller ikke noe å spørre om??
Gjest Trenger hjelp Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 Hvis du ikke har noen andre alternativer så sier jo saken seg selv og da er det vel heller ikke noe å spørre om?? Alternativet blir jo å ta på seg et skjørt og en topp, og det er jo et alternativ selv om jeg ikke syns det er videre bra. Eller så må jeg kjøre tre timer til nabobyen og se om de kan ha et annet utvalg, derfor spør jeg.
Gjest LindaKristin Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville hørt med bruden jeg,om hun syntes det var greit For meg er det viktigst at ikke forloveren min går i "slike" farger egentlig..
pinkybride Skrevet 20. juni 2008 #17 Skrevet 20. juni 2008 Tor den går helt bra den fargen der. Den er ikke knallrød liksom. Var i bryllup hvor både brudegommens mor og søster gikk i den fargen, så tror ikke det er så farlig:)
Solstrålejenta Skrevet 20. juni 2008 #18 Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville hørt med bruden jeg,om hun syntes det var greit For meg er det viktigst at ikke forloveren min går i "slike" farger egentlig.. Ja, det er viktig at alle som er i brudefølget og som skal være på bilder ikke har klær som skiller seg veldig ut med som harmonerer med resten...
Jade Skrevet 20. juni 2008 #19 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har ikke kjent til denne rød kjole-regelen (eller svart, for den saks skyld) før jeg meldte meg inn i KS. Det skal visst bety at du har hatt deg med brudgommen. Hvis noen seriøst tror at du har hatt noen runder i høyet med han, for så å kunngjøre det i bryllupet etterpå med kjolen din, så får de heller bare tro det, sier nå jeg. Spør gjerne bruden for sikkerhets skyld tilfelle de er veldig opptatt av disse kles-tradisjonene. Vi vil vel ikke at bruden forlater brudgommen ved alteret pga budskapet til kjolen din? Det skal noe til å stjele oppmerksomheten fra brudens kjole. Hvis hun har en veldig "ordinær" kjole, bør hun heller sette kleskoden deretter hvis det kan bli et problem.
Gjest Ansjoni Skrevet 20. juni 2008 #20 Skrevet 20. juni 2008 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå