Gjest Elize Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hvilket forhold har du til mobiltelefonen din? Ringer du mye eller lite? Sender du mye SMS? Føler du at du må svare på alle meldinger og telefoner? Har den med deg overalt?
Thera Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Jeg er veldig avslappet i forhold til det der. Jeg stresser ikke med å svare, og selv om mange irriterer seg over det, nekter jeg å være tilgjengelig hele døgnet. Jeg bruker mobilen veldig lite, bortsett fra som vekkeklokke.
Skade Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har godt forhold til mobilen min... Den er med meg så og så hvoren jeg går... Kan jo gå glipp av noe... Jeg sender jo endel meldinger, og jeg ringer litt til mamman min og kjæresten så klart... Men det går nok mest i meldinger, og når jeg først er i gang kan jeg sende masse meldinger! Når jeg liker de som sender melding til meg, så svarer jeg, men føler jeg for ikke å svare, så svarer jeg ikke.... Det skjer veldig sjelden da... Så jeg er sikkert litt avhengig... :gjeiper:
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er veldig avslappet i forhold til det der. Jeg stresser ikke med å svare, og selv om mange irriterer seg over det, nekter jeg å være tilgjengelig hele døgnet. Jeg bruker mobilen veldig lite, bortsett fra som vekkeklokke. Samme her, jeg har den mest med tanke på at barna kan få tak i meg og hvis det skulle dukke opp noe uventet. Og den er en veldig praktisk vekkeklokke.
Jigva Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 (endret) Jeg er veldig avslappet i forhold til det der. Jeg stresser ikke med å svare, og selv om mange irriterer seg over det, nekter jeg å være tilgjengelig hele døgnet. Jeg bruker mobilen veldig lite, bortsett fra som vekkeklokke. Signerer denne.. Endret 20. juni 2008 av Jigva
Antagonist Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Mobiltelefonen er den eneste telefonen jeg har, bortsett fra telefonen på kontoret på jobb. Jeg bruker som regel kontortelefonen for henvendelser til offentlige kontorer, men ellers bruker jeg mobilen til alt. Jeg ringer svært lite, og foretrekker sms eller epost hvis jeg må henvende meg til folk. Jeg bruker som regel sms for å avtale ting med venner og andre, og ringer stort sett bare til samboeren min. Telefonen brukes generelt sett sjeldent - har kanskje i gjennomsnitt 1 sms-utveksling annenhver dag. Jeg bruker den dog hver dag som vekkerklokke og kalender. Hvis jeg er ute og reiser, sjekker jeg epost og internett med den hvis det finnes trådløst nett.
Arkana Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har et avslappet forhold til mobilen min. Den er stort sett med overalt, fordi det er litt av poenget med å ha en mobil, å være tilgjengelig for andre (spesielt om noe skulle skje) og også fordi jeg synes det er en trygghet for meg selv hvis noe skulle skje meg. Jeg sender SMS mer enn jeg ringer, fordi det er enkelt og betyr at man får gitt en beskjed uten at vedkommende trenger å være tilgjengelig akkurat der og da, de kan svare når de har tid eller lyst. Bruker også kalenderfunksjonen flittig, veldig praktisk.
Gjest nextlife Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Tidligere var jeg nærmest manisk med den mobilen, sendte meldinger, svarte så snart jeg fikk en, sjekket mobilen i tide og utide. Fikk meldinger om alt mellom himmel og jord, det meste svært lite viktig. Nå har jeg den med meg overalt, men satser på at jeg hører den når den ringer, sjekker aldri etter sms, og sender svært lite sms. Mine omgivelser har forstått dette, og gir meg mer "fred" enn før, og tro meg,, det er skjønt. I forhold til avtaler når det gjelder barnas aktiviter, verv man har etc foretrekker jeg at mail brukes kommunikasjon.
momajoja Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Jeg bestemte meg for et par år siden at selv om jeg har mobiltelefon, trenger jeg ikke å være tilgjengelig 24/7. Bruker den nok ganske mye ja, har ikke fasttelefon, men synes det er godt å kunne slå den av innimellom og fokusere på det som skjer der jeg er
Abraxas Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 (endret) .... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Gjest vimselot Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Hvilket forhold har du til mobiltelefonen din? Ringer du mye eller lite? Sender du mye SMS? Føler du at du må svare på alle meldinger og telefoner? Har den med deg overalt? Ja. (sett bort fra at jeg ikke må svare på alle sms og tlfoner)
lillesky Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Jeg liker min nåværende mobil (Nokia 7370) så godt at jeg ikke har lyst til å skille meg fra den, selv om den begynner å bli småslitt og har dårlig batterikapasitet.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Jeg synes den er veldig nyttig. De siste årene har jeg lært meg spansk, og da er det fint å bruke ledige stunder til å lese artikler på www.elpais.com. Og så leser jeg norske nyheter selvsagt. Men jeg er faktisk ikke så glad i å være tilgjengelig hele tiden, så det hender jeg avviser anrop hvis jeg ikke har lyst til å snakke med noen akkurat når det ringer.
Gjest Bond Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 Jeg bruker ikke mobilen for noe annet enn å ringe og sende sms, og er ikke så veldig hyppig med det heller. Har ikke sans for å høre på musikk eller ta bilder med mobil. Glemmer også ofte å lade batterier, så telefon kan like godt ligge i vesken slått av uten at jeg vet det.
Ethereal Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 Mobilen er min beste venn hvis jeg kjeder meg på skolen, noe jeg ofte gjør. Er vel litt mobilavhengig, hehe.
Gjest Tnita Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 Jeg bruker mobilen som vekkerklokke og har den som eneste telefon. Sender ikke så mye meldinger, men ringer når det er noe viktig. Når avtaler skal gjøres, foretrekker jeg at folk ringer og ikke sender sms da jeg kan la telefonen ligge i fred i timesvis uten å sjekke den da jeg tenker at hvis det er noe viktig så ringer de. Jeg svarer på de meldingene jeg får da men det kan komme noe forsinket da jeg ikke sjekker den så ofte. Har den alltid med meg i veska og kjekt å ha som klokke.
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. juni 2008 #17 Skrevet 20. juni 2008 Jeg ønsker ikke å ha noe forhold til mobilen min, fordi jeg syns det er mest mas. Jeg savner faktisk den tiden hvor folk hadde fasttelefon, og mang ringte hverandre om kvelden og avtalte møter (som man overholdt, fordi man ikke kunne sende melding om at man var forsinket). Men jeg har alltid på lyden og har den stort sett med meg. Svarer rimelig raskt på meldinger også. Jeg innser at andre forventer at de kan få tak i meg raskt, sånn som samfunnet har blitt, så jeg har tilpasset meg det.
Gjest Tnita Skrevet 20. juni 2008 #18 Skrevet 20. juni 2008 (endret) Enig i det at det er lettere å bryte avtaler i siste liten pga man bare kan sende en melding. Og det er jo ikke noe positivt for de andre. Endret 20. juni 2008 av Tnita
Pauline Skrevet 20. juni 2008 #20 Skrevet 20. juni 2008 Har den med over alt. Svarer stort sett på sms-er med det samme, event. rett etter. Ringer ikke så mye. får og sender ganske mange sms i løpet av en dag, både jobb og privat. Bruker den til vekkerklokke, og er nok nesten tilgjengelig 24/7. Irriterer meg over folk som ikke svarer på meldinger eller svarer på tlf.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå