Gå til innhold

Jeg sliter litt...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Begynner å få bryllupsnerver som tar litt overhånd. Jeg er sikker på mitt valg - elsker min kommende over alt på denne jord, men har i det siste begynt å drømme om eksen min!!! Hjelp! Det er ikke noe mellom oss i drømmene, men han dukker opp både titt og ofte....slitsomt... Noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har ikke noen råd, men jeg kan bare si at jeg gjør det samme.

Tror kanskje det har litt med underbevisstheten å gjøre.

Du tenker sikkert veldig mye på om du har gjort det rette valget osv osv. Det har du sikkert gjort, men så dukker tankene dine opp i drømmene dine også.

Ikke tenk noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hjelp! Jeg sliter også! Men det er ikke x-en, det er den aller første kjæresten min som jeg var med fra jeg var 15 til jeg var 16.. Vi holdt kontakten i 7 år etter at det ble slutt, og det holdt på å bli "noe" igjen opptil flere ganger, men stor avstand gjorde dette litt vanskelig.

Vi har alltid hatt spesiell kontakt, og nå etter 4 år uten en lyd, har jeg mailet litt med ham bare for å "lufte" tankene litt. Jeg føler meg sååå råtten, men samtidig er det jo min kommende mann jeg vil ha! Jeg tror panikken begynner å ta meg siden det bare er 3 måneder igjen.. Tenk hvis ditt, og tenk hvis datt...

Så nå etter at jeg fortalte at jeg skulle gifte meg, fikk jeg en liten mail tilbake der han sa han ikke hadde tid akkurat da, men han hadde visst tenkt mye på meg, og jeg kunne vente meg en LANG mail... Hjelp! Men nå har det snart gått en uke, og jeg har fremdeles ikke fått noen mail.. Så det begynner så smått smått å gå over, helt til jeg får svar, tenker jeg... J

enter, dere er ikke alene, og det går nok over. Det er vel tanken om å binde seg for livet som "skremmer" litt, selv om det er noe jeg virkelig ønsker!

Klem C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner faktisk ikke at folk synes det er skummelt å binde seg og p.g.a. dette kanskej får kvaler!!!

Jeg gleder meg enormt og hadde jeg fått slike tanker hadde han jo ikke vært den rette for meg. Jeg har ingen betenkligheter med å gifte meg og jeg vet at det er dette jeg ønsker. Jeg mener at er man i den minste lille tvil skal man ikke gifte seg, da er han ikke den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke snakk om å tvile, heller å være litt nervøs!! Jeg gleder meg kjempemasse til å gifte meg, og jeg vet han er den rette, jeg har bare så masse rare tanker for tiden!

C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur det er ganske vanleg.

Å gifta seg er jo ganske definitivt, eller skal i alle fall vera det (det er vel derfor me gjer det..?), og sjølv om det er noko me ønsker og gleder oss vilt til, så er det likevel litt "skummelt" å tenka på at ein binder seg for resten av livet.

Det betyr ikkje at me ønsker det mindre, det har kanskje litt med å gjera at vår generasjon er van med å kunne ha fleire val, ein binder seg t.d. nødvendigvis ikkje til eitt yrke sjølv om ein tar ei bestemt utdanning lenger, færre og færre vert verande i same jobben heile livet, m.m., mens ekteskap og familie skal vera for resten av livet.

(Det er vel også difor dei som vert verande i sambuarskap gjer akkurat det, for å ha fridomen til å lettare (?) bryta ut om dei skulle ønska det...?)

Dette er berre mine tankar om det, eg veit ikkje om det er sånn det egentlig er.

Det er også forskjell på å vera nervøs for å gifta seg, og å tvila.

Klem frå den til tider litt smånervøse men aldeles ikkje tvilande12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tanker tror jeg er helt vanlige før man skal gifte seg. Vi har 2 par som har vært samboere som har gått fra hverandre etter at vi sendte innbydelsene og de har begge hvert sammen lnger en vi! Fikk vite om det andre paret i går. Blev litt betenkelig etter dette... Men jeg vet at min kjære er den jeg vil dele resten av mitt liv med! Jeg tror det er litt sunt også å tenke over sine valg her i livet så at man kan være helt sikker på at man gjør det rette.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er skikkelig dårlig gjort å begynne å maile og ta opp kontakten med ekser rett før bryllupet uten at forloveden vet noe. Skjerp dere jenter - tenk om det var mannen deres det gjaldt! Tror ikke dere hadde likt heller at en slik kontakt skjedde i det skulte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke noe galt i å maile med eksen sin vel? Det gjør jeg fra tid til annen uten at det er noe galt i det. Det er jo en person som har betydd mye for meg, og det er vel ikke såå rart om man har kontakt for å høre hvordan eksen har det? eller?

Nå er jeg absolutt ikke i tvil om at jeg ønsker å gifte meg med samboeren min heller da. Men jeg regner med at nervene kommer til å komme mer og mer når det nærmer seg datoen vår. Bryllupsnerver er også helt naturlig icon_smile.gif Og det vil absolutt ikke si at man ikke elsker sin tilkommende.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo-det er galt å ta opp kontakten med eksen igjen dersom det skjer i det skjulte.

Både jeg og min forlovede har sporadisk kontakt med ekser, men det er ikke noe skjult og han får lese mailene jeg får dersom han ønsker det. Det er noe annet når det er åpenhet omkring det. Men jeg hadde blitt rasende dersom han telefonerte og mailte eksene sine i det skjulte uten at jeg skulle vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

oioi - dette er ingen enkel debatt! Og det går jo ikke an å ha noe bestemt syn på hvordan man skal forholde seg til eks-kjærester. Dette må vel være opp til hver enkel. Men det er fint å være åpen om at man har kontakt. Men det å levere regnskap hjemme over alle ord, det er kanskje å dra det litt langt?? Kalde føtter tror jeg er helt vanlig. Herlighet, det er jo litt av et valg, men man velger jo bort noe fordi man får noe verdifullt igjen. Det kanskje kan hjelpe på tvilen litt. Jeg tror alle mennesker tviler litt innerst inne, selv om det er mange her på listen som hardnakket krever at de er 100% sikre. Alle jeg kjenner i hvertfall, går gjennom tro og tvil. Jeg også, og kjæresten min også. Vi har snakket mye om det. Om hva vi velger, men også hva ektekteskapet er og hva vi velger bort.

Vel, jeg har valgt å løse dette med mannlige venner, for jeg har jo noen slik: jeg har informert min kommende ektemann om hvem jeg har kontakt med og hvordan kontakt jeg har, og omtrendt hvor ofte vi har kontakt. Men hva vi snakker om må jo strengt tatt være vår sak.

Her finnes det ingen fasitsvar, og det er vel slik til slutt at kjærligheten er et valg, og også et valg om å velge bort.

Det er rart hvordan eks-kjærestespøkelser kan dukke opp i de mest absurde livsfaser.

pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Slapp av jenter.....

det er faktisk dette som er deler av det å ha bryllupsnerver. Det er helt normalt.

Jeg begynte med denne drømmingen for flere måneder siden og holder forsatt på. Jeg har nå drømt meg gjennom hele "registeret" av seriøse og useriøse ekser, og jeg har kommet frem til at dette er en del av prosessen. det å løsrive seg skikkelig fra det som har vært for å kunne stige inn i noe helt nytt uten at ting fra fortiden ligger der. Så mine damer..........nyt tanken på at det er akkurat HAN dere skal gifte dere med og ikke en av eksene (som det faktisk er en grunn til at dere ikke er sammen med...).

Er det forresten andre som drømmer om selve byllupsdagen. det gjør jeg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer hverken om ekser eller andre menn, men jeg har hatt et par stygge mareritt om bryllupsdagen. Når jeg våkner ser jeg hvor idiotiske drømmene var, men der og da er jeg skikkelig fortvilet. Det går aldri ut på forholdet mellom meg og kjæresten min, men det som skjer den dagen. I natt drømte jeg bla. at jeg sto hysterisk og lagde bordkort mens alle gjestene var på vei inn til middag. Og jeg lager ikke bordkortene en gang... icon_smile.gif

Det er nok helt normalt å ha masse følelser og tanker i komplett kaos før man gifter seg. Og det er helt greit, bare man ikke lar seg rive med.

Som jeg skrev i et annet innlegg så er vi alle sammen under mye stress for tiden, både følelsesmessig og i det at vi skal arrangere en større og mer kostbar "fest" en vi noen gang har gjort før. Selv om vi egentlig vet at vi har alt under kontroll, så murrer ett eller annet i bakhodet hele tiden. Det være seg taleskrekken eller om man virkelig husket å... ett eller annet + at hverdagen skal takles. Det er ikke rart om vi blir småhysteriske og får tull i følelseskartoteket. Bare ikke flytt egne grenser til noe som fort kan bli ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg må bare skrive inn her jeg også icon_smile.gif ingen drømmer om ex typer, men de siste to ukene har jeg hatt stor mangel på søvn det har dreid seg om alt fra klærne til at maten går adundas - at presten ikke møter opp osv.

Ikke bedre er at alle på jobben spør "gruer du deg nå" "er nervene i høyspenn" blir stressa da jeg selv om de mener godt.

Men det er vel ikke så unormalt å ha tanker om sine exer da er det ? Tenk man skal gifte seg her med en person og da er det kanskje naturlig for mange å ha litt kontakt med sine ex typer, men jeg ville ikke gått bak noens rygg heller da.

Uansett nå nærmer det seg slutten for meg her inne på KG og for å være helt ærlig kjenner jeg at jeg trenger en laaang pause fra det som dreier seg om bryllup og planlegging icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...