Nabodama Skrevet 24. juni 2008 #61 Del Skrevet 24. juni 2008 Er selv alene med to gutter på 8 og 11. Personlig så syns jeg menn som har barn fra før, er mest interessante. Jeg har ikkje tenkt å føde flere ganger, og syns derfor det hadde vært ideelt med en fyr som visste hva det ville si å være far. Da hadde jeg sluppet noe mas om å få flere.. c",) Men syns jo selvsagt det ville holdt lenge om han var helgepappa til en eller to, siden jeg også har. De som ikkje har barn er på et litt annet plan i livet, og har ofte litt andre verdier. En modnes en del av å bli foreldre. Er egentlig litt skeptisk til de som blir veldig interessert og ikkje har barn fra før.. I disse tider er det jo lett å tenke at de kanskje er litt FOR glade i barn.. Og de må jo absolutt styres unna.. Statistikkene for overgrep er jo skummelt høye. Dette synes jeg var litt "over the top". For meg er det ikke lett å tenke slik om menn som tilfeldigvis ikke har barn fra før. Det skal faktisk MYE mer til før jeg i det hele tatt nærmer meg den tanken. Og skal en først tenke tanken, så kan en jo like godt tenke den om de som har barn fra før også. De er faktisk ikke særlig annerledes. Og en mann som har barn fra før er heller ikke nødvendigvis en god far. Til ts: jeg ville nok ikke innledet et forhold med en mann som har 4 barn fra før. Det ville blitt altfor mye styr for meg, og jeg er generelt ikke så glad i barn at jeg frivillig går inn og skal dele hverdagen med 4 som ikke er mine. Jeg er ferdig med barn nå, og jeg begynner ikke en gang til med andres. Når det er sagt, så var min eks-mann ferdig med barn han også, da vi ble skilt. Men han har nå i flere år vært sammen med en dame som har 4 barn. Han sier det blir litt mye styr og ståk for ham til tider, og da tar han seg et ærend ut, men han trives visst veldig godt med livet sitt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #62 Del Skrevet 24. juni 2008 Ble virkelig nysgjerrig på hvor du bor. I Nord-Norge eller? Syns det er ganske teit av deg å være frekk.Det er normalt i Norge i dag med mine dine og våre barn.Så jeg syns du skal jobbe litt med fordommene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 24. juni 2008 #63 Del Skrevet 24. juni 2008 Syns det er ganske teit av deg å være frekk.Det er normalt i Norge i dag med mine dine og våre barn.Så jeg syns du skal jobbe litt med fordommene dine. Du syns kanskje det er normalt siden du er i en tilnærmet situasjon selv, men flertallet av oss andre syns ikke det er normalt å ha tre barn med tre forskjellige fedre. Syns synd på barna jeg. Hva slags reaksjoner ønsker du egentlig når du starter en slik tråd? Spør du for å få ærlige svar eller for å få trøst? Jeg er uansett nysgjerrig på hvor i Norge det er så normalt med en slik familiesituasjon. Jeg har bodd flere steder og har aldri fått med meg at dette blir sett på som normalt, men mulig det har noe med type omgangskrets å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #64 Del Skrevet 24. juni 2008 Ble virkelig nysgjerrig på hvor du bor. I Nord-Norge eller? Ja Sol79, vi nordnorske jenter elsker menn! Men du liker vel heller å gnukke med bikkja di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #65 Del Skrevet 24. juni 2008 Du syns kanskje det er normalt siden du er i en tilnærmet situasjon selv, men flertallet av oss andre syns ikke det er normalt å ha tre barn med tre forskjellige fedre. Syns synd på barna jeg. Hvem har skrevet at de har 3 barn med 3 forskjellige fedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 24. juni 2008 #66 Del Skrevet 24. juni 2008 Sånn hadde jeg det med far til de to minste iforhold til de store.Jeg syns en sånn ordning er trist.Skal ikke han ha noe økonomisk ansvar når han velger å bo med deg?Hvis du i tillegg har lavere lønn enn han er jo dette en økonomisk tragedie. Ikke bare stiller du med fire barn og to ekser, hvorav den ene er vanskelig, du forventer også at ny kjæreste skal overta forsørgeransvar for dine fire, i tillegg til at han ikke må ønske (flere) barn selv. Hva er tragisk med at et en voksen kvinne har ansvar for å forsørge sine barn, med tillegg av barnetrygder og bidrag? Hvilken tragedie er det å ikke ha tilgang til en annens inntekt? Fire barn ville vært veldig mye for meg hos en partner, til og med om alle barna var helsøsken og han var enkemann. Legg til et par ekser og halvsøskenskap, så hadde jeg blitt skikkelig skremt. Ikke fordi det er galt å ha troen og satse på nytt etter at det første forholdet med barn har røket, men fordi jeg har muligheten til å ikke plassere meg midt oppi konflikter, stress og kamelsvelging som vanligvis følger med en så komplisert familiesetting. Jeg vil ha et samliv som ikke stiller med så store odds mot det. Jeg vil også ha egne barn, noe som er vanskelig når det allerede er fire der. Som singel og med ønske om et forhold og etterhvert familie, ville jeg heller ikke hatt et sex-og hygge-forhold til noen som det ikke skal bli noe videre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #67 Del Skrevet 24. juni 2008 Ikke bare stiller du med fire barn og to ekser, hvorav den ene er vanskelig, du forventer også at ny kjæreste skal overta forsørgeransvar for dine fire, i tillegg til at han ikke må ønske (flere) barn selv. Hva er tragisk med at et en voksen kvinne har ansvar for å forsørge sine barn, med tillegg av barnetrygder og bidrag? Hvilken tragedie er det å ikke ha tilgang til en annens inntekt? Fire barn ville vært veldig mye for meg hos en partner, til og med om alle barna var helsøsken og han var enkemann. Legg til et par ekser og halvsøskenskap, så hadde jeg blitt skikkelig skremt. Ikke fordi det er galt å ha troen og satse på nytt etter at det første forholdet med barn har røket, men fordi jeg har muligheten til å ikke plassere meg midt oppi konflikter, stress og kamelsvelging som vanligvis følger med en så komplisert familiesetting. Jeg vil ha et samliv som ikke stiller med så store odds mot det. Jeg vil også ha egne barn, noe som er vanskelig når det allerede er fire der. Som singel og med ønske om et forhold og etterhvert familie, ville jeg heller ikke hatt et sex-og hygge-forhold til noen som det ikke skal bli noe videre med. Akkurat som du ikke ønsker et forhold med en som har flere barn,ønsker jeg en kjæreste som ikke vil ha flere.Jeg kan ikke få flere barn så jeg ser ikke poenget i å kritisere meg for det. Jeg sier heller ikke at en ny kjæreste skal forsørge sin partner og hans/hennes barn.Men når man er samboere skal man dele på utgiftene,en med hovedomsorg får bidrag og barnetrygd...selvfølgelig forsørger den barna sine mer enn samboer.Nå er det også slik at etter ett år mister man rettighetene som enslig forsørger,får man felles barn forsvinner skatteklasse 2.Derfor må selvfølgelig kjærester tenke seg nøye om når de vurderer ett felles samliv med særkullsbarn.Jeg tror at det er veldig usunt at barn opplever at steforeldre ser på de som en økonomisk belastning.Selv om jeg har litt konflikter med eks,gjorde han aldri forskjell på mine og hans barn.Det skal han ha for!! Igjen så respekterer jeg at folk ikke ønsker full pakke familie,selv om jeg er alene men 4 barn og 2 ekser må jeg da få ha meninger om hvordan mann jeg ønsker meg jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #68 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Du syns kanskje det er normalt siden du er i en tilnærmet situasjon selv, men flertallet av oss andre syns ikke det er normalt å ha tre barn med tre forskjellige fedre. Syns synd på barna jeg. Hva slags reaksjoner ønsker du egentlig når du starter en slik tråd? Spør du for å få ærlige svar eller for å få trøst? Jeg er uansett nysgjerrig på hvor i Norge det er så normalt med en slik familiesituasjon. Jeg har bodd flere steder og har aldri fått med meg at dette blir sett på som normalt, men mulig det har noe med type omgangskrets å gjøre. Nå må det være lov å starte en tråd uten å få fordomsfull drittprat tilbake. Mystic girl skrev hun har 3 barn med 2 menn. Om jeg trenger trøst er det så farlig??Nei jeg kan jo bare takke meg selv...det er jo helt klart noe galt med damer som har barn med to fedre og begge forholdene har gått til helvete.Det er folk som deg som gjør at alenemødre fortsatt blir satt i bås. Jeg søker ikke trøst,jeg er en oppegående jente som lurer,samtidig som jeg er veldig klar over at jeg sannsynligvis vil være singel en stund.Noe som forøvrig går helt utmerket. Jeg må være ærlig å si at 3 fedre kan få meg til å undres også,men jeg er ikke så fordomsfull at jeg stempler kvinner som har det slik-.Det kan være et lass med grunner til at det har blitt sånn. Igjen...wake up call:Det er IKKE unormalt med 2 fedre!!! Endret 24. juni 2008 av Honey Bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 24. juni 2008 #69 Del Skrevet 24. juni 2008 Akkurat som du ikke ønsker et forhold med en som har flere barn,ønsker jeg en kjæreste som ikke vil ha flere.Jeg kan ikke få flere barn så jeg ser ikke poenget i å kritisere meg for det. Jeg kritiserer deg ikke for det, jeg mente bare å påpeke at det gjør deg uattraktiv for alle som kan tenke seg (flere) egne barn. Jeg sier heller ikke at en ny kjæreste skal forsørge sin partner og hans/hennes barn.Men når man er samboere skal man dele på utgiftene,en med hovedomsorg får bidrag og barnetrygd...selvfølgelig forsørger den barna sine mer enn samboer.Nå er det også slik at etter ett år mister man rettighetene som enslig forsørger,får man felles barn forsvinner skatteklasse 2.Derfor må selvfølgelig kjærester tenke seg nøye om når de vurderer ett felles samliv med særkullsbarn.Jeg tror at det er veldig usunt at barn opplever at steforeldre ser på de som en økonomisk belastning.Selv om jeg har litt konflikter med eks,gjorde han aldri forskjell på mine og hans barn.Det skal han ha for!! Hvis barn opplever seg som en økonomisk belastning for en steforelder, må det være fordi bioforelder pålegger partner utgifter knyttet til barna som partneren ikke er enig i. Hvem sitt ansvar er det? Man deler på FELLESUTGIFTENE som samboere. Noen deler på ALLE utgifter, men det må nesten den som da må betale for den andre være enig i. Igjen så respekterer jeg at folk ikke ønsker full pakke familie,selv om jeg er alene men 4 barn og 2 ekser må jeg da få ha meninger om hvordan mann jeg ønsker meg jeg også. Selvfølgelig. Og hvis du får en slik som du ønsker deg, er jo alt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #70 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvis barn opplever seg som en økonomisk belastning for en steforelder, må det være fordi bioforelder pålegger partner utgifter knyttet til barna som partneren ikke er enig i. Hvem sitt ansvar er det? Herregud men....den er for enkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 24. juni 2008 #71 Del Skrevet 24. juni 2008 Herregud men....den er for enkel Nei, det er den ikke. Det går helt fint an å forklare barn at det er mor og far som gir det økonomiske grunnlaget for dem, ikke mors og fars kjærester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #72 Del Skrevet 24. juni 2008 Nei, det er den ikke. Det går helt fint an å forklare barn at det er mor og far som gir det økonomiske grunnlaget for dem, ikke mors og fars kjærester. Ja det er greit,men det er ikke bioforeldre som pålegger...den er for enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 24. juni 2008 #73 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Ja det er greit,men det er ikke bioforeldre som pålegger...den er for enkel. Hvordan det? Det er jo nettopp det du gir uttrykk for, når du sier at det ikke skal være gratis å bli sammen med en aleneforelder... Skulle være null problem å forsikre partner om at en tar det økonomiske ansvaret for barna selv, og at eventuell deling av utgiftene er en frivillig sak og at du ikke vil se ned på ham som partner om han ikke ønsker en slik løsning. Vi snakker vel neppe om at ikke partner kan tenke seg å spandere en is, eller legge ut busspenger til skolen uten å få hetta, og dette er tydelig for barna? Edit: skrivefeil Endret 24. juni 2008 av men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 24. juni 2008 #74 Del Skrevet 24. juni 2008 Igjen...wake up call:Det er IKKE unormalt med 2 fedre!!! Det er heller ikke så veldig vanlig alle steder å ha avsluttet to forhold som det har blitt barn av mens en fortsatt er ung, jeg stusset også litt på at dette presenteres som noe så dagligdags. De eneste jeg kjenner som har 2 kull og blitt alene igjen, er gjennom barnevernet. Ikke for å si at det er bare sosialetatens klienter som finner på slikt, men for å si at der jeg er fra, og i mine senere omgangskretser, er det langt fra vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 24. juni 2008 #75 Del Skrevet 24. juni 2008 Ja det er greit,men det er ikke bioforeldre som pålegger...den er for enkel. Kan du ikke utdype litt hve du mener her? Foreldrene til barna har jo forsørgeransvaret for dem. Det er jo derfor man får bidrag. Når man flytter sammen med en ny person, mister man fordelene man hadde som eneforsørger, men det betyr likevel ikke at den nye partneren har noe økonomisk ansvar for den andres barn. Det betyr bare at en er to til å dele kostnadene knyttet til det å bo. For meg ville det ikke vært noen selvfølge i det hele tatt å være med på å betale for partnerens 4 barn. Det forventer jeg at foreldrene gjør. Voksen + 4 barn bruker atskillig mer i hverdagen av mat, toalettsaker, utstyr og andre ting enn det jeg ville gjort, som er bare 1 person, og derfor blir det riktig (i mine øyne) at man deler på de kostnadene som er forbundet med det å bo, og at den andre parten betaler forholdsmessig mer av husholdningsutgiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Samboer_* Skrevet 24. juni 2008 #76 Del Skrevet 24. juni 2008 Det er heller ikke så veldig vanlig alle steder å ha avsluttet to forhold som det har blitt barn av mens en fortsatt er ung, jeg stusset også litt på at dette presenteres som noe så dagligdags. De eneste jeg kjenner som har 2 kull og blitt alene igjen, er gjennom barnevernet. Ikke for å si at det er bare sosialetatens klienter som finner på slikt, men for å si at der jeg er fra, og i mine senere omgangskretser, er det langt fra vanlig. Må si meg enig med deg. Jeg syns på en måte det virker veldig løssluppent å ta så lett på det å ha barn med flere forskjellige fedre, for det er da virkelig ikke så normalt? Jeg vet om kun ei jente i samme alder som TS, som har tre barn med tre forskjellige fedre, og hun kommer riktignok fra nord-norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 24. juni 2008 #77 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvem har skrevet at de har 3 barn med 3 forskjellige fedre? Ser at jeg leste feil, men jeg vil likevel påstå at TS's situasjon ikke er spesielt vanlig, selv om det påstås det av folk i samme situasjon. Og jeg er fortsatt interessert i å høre hvilken landsdel detter er så veldig vanlig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 24. juni 2008 #78 Del Skrevet 24. juni 2008 Ser at jeg leste feil, men jeg vil likevel påstå at TS's situasjon ikke er spesielt vanlig, selv om det påstås det av folk i samme situasjon. Og jeg er fortsatt interessert i å høre hvilken landsdel detter er så veldig vanlig i. Tja, jeg har bodd flere steder i landet, og ingen av stedene har det vært spesielt uvanlig å ha barn med to forskjellige fedre. Da kan man også spørre hvor du bor selv, ettersom du oppfatter akkurat det som så uvanlig at du må kommentere med flere innlegg. Og selv om jeg påstår at det ikke er uvanlig å ha barn med to menn, er jeg ikke i samme situasjon selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 24. juni 2008 #79 Del Skrevet 24. juni 2008 Må si meg enig med deg. Jeg syns på en måte det virker veldig løssluppent å ta så lett på det å ha barn med flere forskjellige fedre, for det er da virkelig ikke så normalt? Er ikke enig at det nødvendigvis er løssluppent. Det kommer an på hvilket grunnlag man har før man bestemmer at man vil bringe barn inn i forhold nummer to, og jeg har ikke noen grunn til å tro at ikke trådstarter tenkte nøye gjennom det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 24. juni 2008 #80 Del Skrevet 24. juni 2008 Og jeg er fortsatt interessert i å høre hvilken landsdel detter er så veldig vanlig i. *Si meg hvor du bor og jeg skal fortelle deg hvordan du er* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå