Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er "på jakt" etter et yrke som gir god lønn (helst minst 500 000, gjerne mer) og hvor egenskaper som estetisk sans og kreativitet spiller en viktig rolle.

Noen tips til yrke?

Lengden på utdannelsen spiller forresten ingen rolle. Er villig til å jobbe hardt og lenge for drømmejobben. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
bli lege...

Plastisk kirurg da, om trådstarter skal få utfolde sin estetiske sans :ler: Men det er faktisk ikke så håpløst forslag...

Eller hva med arkitekt? Det må vel være et av de estetiske fagene man tjener mest og har jevnest med jobb innen. Ellers er det min bestemte mening (uttalt med noe tyngde ettersom jeg jobber innen noe slikt selv og også har endel arbeidserfaring fra helt andre felt) at man kan få utløp for kreative evner i mange andre yrker enn kunst og estetiske fag, så om du føler deg tiltrukket av et fag du i utgangspunktet tenker på som "kreativt" kan det likevel ha mange muligheter for selvstendig og kreativt arbeid. Samtidig som mange jobber innen "det kreative" slett ikke svarer til forventningene.

Gjest Gjest
Skrevet
...et fag du i utgangspunktet IKKE tenker på som "kreativt" ...
Skrevet

Klesdesigner?

Eller design av noe annet?

Gjest Gjest
Skrevet
bli lege...

For å få en slik lønn så må man minst være spesialist. Dessuten så er vel neppe dette yrket kreativt?

Hvorfor i hele verden er lønn et av hovedkravene TS??

Man kan tjene mye i de fleste kreative yrker om man er best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...