Gå til innhold

Noen her som har ørkenrotte?


En som vet

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg ørkenrotte. Kan dere som har eller har hatt ørkenrotte komme med litt tips og erfaringer? Kan de være kosete eller bare flyr de rundt hele tiden? Kan de tåle å være hjemme alene en helg om jeg passer på å gi dem nok vann og mat? Gjør det noe å ha bare en, eller blir de ensomme? Er de "økonomiske" dyr å ha? (Høres kanskje litt fælt ut, men er altså student ;) )

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lamia Lenis

Det er veldig hypre dyr og de gnager på absolutt alt! Jeg tror det blir vanskelig å få dem tamme, men det går sikkert an.

Jeg tror nok de klarer seg selv et par dager, men ikke noe særlig lenger enn det. (De klarer seg nok med mat og vann, men noe kan jo skje)

De trives best hvis de har en liten flokk. Disse dyrene skal ikke være alene.

Du må kjøpe et bur som er tilpasset ørkenrotter, vanlige bur gnager de seg rett ut av. Altså, du må ha et bur med gitter i bunnen og på alle sidene, eller et mer akvarielignende et. Får de tak i et hjørne, er de raske med å gnage seg ut!

Så buret koster jo en del, men ellers tror jeg nok ikke de blakker deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg kjøpte ørkenrotter for et par dager siden. Jeg må bare si at de er fantastikse dyr :hjerter: !! Men jeg har også merket at de tygger mye på nesten allt de finner :biggrin:

Men hvis du vil ha et dyr som du kan sitte å kose med, så passer ikke ørkenrotter. Når de først er ute av buret kan det være vanskelig å ha kontroll på dem. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...