Gjest 9696EA Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hvor langt skal en tampong inn? Den stoppet liksom opp før den var helt inne hos meg.. Hvor langt inne sitter jomfuhinnen?
choop Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 den skal så langt inn at du ikke kjenner at den er der(omtrent ) At den stopper opp kan jo være fordi du ikke blør nok.Litt vanskelig å svare på,men håper du fikk litt "hjelp"
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg dytter den inn så langt fingeren rekker. Men det funker ikke om du er tørr, da stopper det opp og kan evt gjøre vondt. Det hjelper også å sette seg litt på huk.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Om det er for tørt så stopper det gjerne opp før den er helt på plass. Som det er nevnt over her, så skal den så langt inn som fingeren går. Dersom tampongen stopper pga tørrhet, så kan du smøre litt på tuppen av den. F.eks glidekrem. Helsesøster anbefalte Vaselin, men det er jeg ikke sikker på om er et fornuftig råd.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 De skal så langt inn som du når med fingeren. Tamponger skal i teorien fint gå forbi jomfruhinnen. Hinnen er ikke helt tett nemlig, det er små åpninger som blant annet blodet kommer gjennom, og der skal det være plass til tamponger også. Om den stopper på grunn av at det er for tørt bør du heller bruke en mindre tampong. Den gule ob'en er liten, og er i tillegg laget med tanke på de dagene man blør lite. De har ikke bomullsoverflate, men har noe glatt utenpå seg slik at de veldig lett glir inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå