Gjest Gjest_Glad_* Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hei. Jeg skal begynne på en doktorgrad (samfunnsvitenskapelig). Er kjempespent, og lurer på om noen har noen erfaringer å dele. Lurer på alt!
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Hva faen???, sponser de doktorgrad på de fakultene også. Hva skal du bruke dette til?, kan du ikke få deg et arbeid i stedet for å studere slikt tull?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg holder på med doktorgrad i et matematisk fag. Jeg har holdt på i 2,5 år nå, og jeg er ærlig talt drittlei.. Jeg kommer overhodet ikke overens med veileder. I slike realfag er det vanlig med tett samarbeid med veileder, ettersom man er så avhengig av noen med erfaring som kan si at "Nei, det ligningssystemet er på den og den formen, og da er det uløselig ved den og den metoden", og andre slike ting som ikke står i noen bøker, men som folk bare "vet". Og dette utnytter mange veiledere, og bruker dette til å presse stipendiatene sine til å gjøre det drittarbeidet de ikke gidder å gjøre selv. Så nå er jeg stuck med et prosjekt som ikke er det jeg egentlig ble satt til å gjøre, og som jeg hadde lyst til å gjøre, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det, siden det ikke er noen andre veiledere som er ledig. Det er også veldig ensomt på mitt institutt, alle kommer og går til ulike tider. Jeg spiser lunsj alene på kontoret mitt, det er ikke noen andre å spise sammen med. Jeg har halvannet år igjen (har undervisningsplikt i tillegg) og det virker utrolig lenge
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Hva faen???, sponser de doktorgrad på de fakultene også. Hva skal du bruke dette til?, kan du ikke få deg et arbeid i stedet for å studere slikt tull? Hvordan trodde du egentlig at man fikk doktorgraden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå