Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hvis man klager på karakterene man får på skolen, er det sant at det vil bli vurdert av en annen lærer og at man da kan få dårligere enn man først fikk? Som 2 kan bli 1, 6 kan bli 4, 3 kan bli 2 for eks.
Gjest Tigress Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Det er rett, for det ein får er ei ny vurdering, og den kan jo vere ulik den som blei gitt først. Derfor er det alltid litt skummelt å klage på karakteren 2...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Ja, det stemmer. Hvis det var siste året mitt på skolen og jeg trengte bestått for å få vitnemål, ville jeg nok vært engstelig for å klage, nesten uansett karakter. Mens hvis jeg feks hadde et år igjen på skolen og fortsatt kunne tatt opp det faget året etter uten å bli forsinket, så ville jeg kanskje tatt sjansen.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Hvis man bare kunne vinne på å klage så hadde jo alle klaget på alle karakterer dårligere enn seks bare for å "sjekke" Det sier seg at det hadde skapt en papirmølle av dimensjoner. Så ja, det kan gå begge veier.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Hvis man bare kunne vinne på å klage så hadde jo alle klaget på alle karakterer dårligere enn seks bare for å "sjekke" Det sier seg at det hadde skapt en papirmølle av dimensjoner. Så ja, det kan gå begge veier. Mhm, dermed er nok mye av det vi hører om folk som går ned ved klaging bare skremselspropaganda.
mari Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 aldri hørt om noen som går ned, de fleste beholder den karakteren de har tror jeg, men en del går opp også (det gjorde jeg da jeg klagde på mappe evaluering, der sensor tydligvis ikke likte meg særlig godt...)
Chica Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Jeg har hørt om mange som har gått ned, og til og med noen som har gått fra B til stryk da den nye sensoren fant ut de ikke hadde svart på problemstillingen, men svart bra på noe annet som ikke var relevant for oppgaven. Så man bør nok tenke seg om to ganger før man klager
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå