Mona32 Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Planlegger å kjøpe ny baderomsinnredning, og har sett på et Makkerbad (Byggmakker) til 4000 kroner. Dette skal kun være en midlertidig løsning til jeg har råd å totalrenovere badet mitt. Problemet er at jeg ikke har lyst på en helt hvit baderomsinnredning, og har vurdert å male den perlegrå. Er det galskap å kjøpe ny innredning, for så å male den med en gang? :smile: Og hvilken farge bør jeg male våtromstapetet mitt? Noen forslag?
Leo Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Neida, det er ikke galskap! Jeg har nemlig gjort det samme selv , men da med en innredning i noenlunde samme prisklasse fra IKEA. Det tar lang tid siden du må bruke oljebasert heftgrunn og oljemaling, men det blir fint og innredningen vår er like fin nå etter to år. Hvis mulig, gjør det selvfølgelig jobben enklere hvis du maler innredningen før den er montert. Veggene ville jeg kanskje ha malt i en lysere gråtone enn innredningen, men det kommer jo strengt tatt an på hvordan du selv vil ha det...
Mona32 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2008 Neida, det er ikke galskap! Jeg har nemlig gjort det samme selv , men da med en innredning i noenlunde samme prisklasse fra IKEA. Det tar lang tid siden du må bruke oljebasert heftgrunn og oljemaling, men det blir fint og innredningen vår er like fin nå etter to år. Hvis mulig, gjør det selvfølgelig jobben enklere hvis du maler innredningen før den er montert. Veggene ville jeg kanskje ha malt i en lysere gråtone enn innredningen, men det kommer jo strengt tatt an på hvordan du selv vil ha det... Heldigivis er det ikke den store innredninga, så det kan vel ikke ta såååå lang tid??? Har planer om å få den malt før jeg monterer den ja. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å skifte servant på min 120 cm baderomsløsning + male de gamle skapene, men det viser seg at det nesten lønner seg å kjøpe en ny innredning. Pussig... Grå innredning + gråe vegger... Blir ikke det veldig mye grått da? Alle forslag mottas med takk!
Leo Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Det er ikke selve malingen som tar tid, det er tørkeprosessen! Oljemaling bruker 24 timer på å tørke og med 3 - 4 strøk og litt snuing av de forskjellige delene for å få et jevnt resultat, tar det lang tid. På veggene så jeg for meg en veldig lys grå mot hvitt ton-i-ton med innredningen.
Mona32 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 Har sittet og surfet litt rundt omkring på interiørsider, og oppdager at det er mange som har vanlig panel på veggene på badet... Kom til å tenke på at et alternativ til å male våtromstapeten kan være å legge på vanlig smartpanel, og male det i våtromsmaling... Selve dusjen har fliser... Regner med at smartpanel ikke er så "dypt" som våtromspanel... Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå