Muffin! Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Neste sommer skal både jeg og samboeren min skifte jobber fordi vi skal flytte. Vi planlegger også bryllup, og lurer på om vi skal gifte oss neste høst. Vi skal gifte oss i utlandet, og trenger derfor en uke fri. Spørsmålet mitt i denne sammenhengen er: Hvordan er det med ferie når man begynner i ny jobb? Tror dere det går greit for de nye arbeidsgiverne våre at vi får fri den uka vi skal reise bort, i og med at det er bryllupet vårt? Vet at noen arbeidsplasser har bestemte perioder de ansatte kan ta ut ferien sin. Dette må jo bestemmes og bestilles en stund før vi får nye jobber.
Yummy_Mummy Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 De fleste arbeidsplasser er ganske fleksible når det gjelder bryllup. Og når dere heller ikke vet hvor dere jobber, så synes jeg dere skal planlegge bryllupet og gi arbeidsgiver beskjed ved ansettelse om at dere må ha fri den uka. (Noen steder for man også permisjon dersom man gifter seg på en ukedag). Dersom dere gir beskjed om det, så synes jeg det er ærlig og redelig, og da vil stort sett arbeidsgiver prøve å finne en løsning den uka det gjelder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå