Gå til innhold

Narkose

Gjest Problematique

Fremhevede innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg lå fem timer i narkose i tannlegen igår, begynte klokka åtte og var ferdig ett på formiddagen. Med en gang jeg våknet var jeg kjempekvalm, kastet opp to ganger, og greide ikke holde meg oppe selv. Sambo måtte nesten bære meg ut i drosja (jeg kunne fått bli der og slappe av lenger, men jeg ville hjem). Sov hele dagen igår. Prøvde å spise et par ganger og blei kjempekvalm. Idag er jeg fortsatt ikke bra, jeg har greid å spise uten å bli superkvalm, men jeg er svimmel, småuggen og har vondt i magen. Kjenner meg rett og slett rimelig fyllesjuk...

Er det normalt å bli så dårlig, også dagen etter narkose? Kjenner jeg er ganske bekymret her. Har heteslag innimellom og når jeg reiser meg slår hjertet mitt kjempefort og jeg blir svimmel.

Om jeg er like dårlig i morgen vurderer jeg å ringe legen, for jeg kan ikke skjønne at dette kan være normalt. På toppen av alt annet må jeg utsette eksamensprosjektet mitt, det skulle vært levert i morgen, men jeg er ikke i form til å greie å jobbe med det :gråte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes du skal ringe legen og spørre der.

Jeg har bare fått narkose en gang. Var veldig dårlig etterpå, men vet ikke om det var på grunn av narkosen, operasjonen eller stort blodtap. Jeg ble operert på natten, var på post operativ avdeling til ettermiddagen, på kvelden fikk jeg frostanfall med tempstigning, måtte tas blodkultuer fordi det var mistanke om sepsis (blodforgiftning), men det var ikke det. Jeg var dårlig i noen dager.

God bedring! Og lykke til med eksamen! :klemmer:

Skrevet

Mulig du er allergisk. Tanten min er allergisk mot all slags bedøvelse og narkose... Hun prøver å unngå det mest mulig, men noen ganger går det bare ikke, og hennes "dagen derpå" minner VELDIG om det du forteller om! Hun spyr, er kvalm, uggen, slapp, generelt bare dårlig i noen dager...

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Ja for meg var det jo ikke noen suuuuperstor operasjon da, åtte hull som skulle fikses pluss en melketann som skulle trekkes og preppes til implantat...

Jeg må virkelig bli bra til i morgen, måtte ta ut piercingen min og får ikke satt den i selv, så må inn til byen i morgen og få hjelp til å sette den inn... Og orker ikke reise noe sted når jeg er så dårlig :(

Heldigvis er sambo på butikken nå, han kjøper is og pepsi til meg siden det er det som gjorde at jeg følte meg bedre :)

Edit: Ja kanskje det Serenty. Har bare vært i narkose en gang før, da var jeg ti, var veldig dårlig i ettertid da og, sov to dager i strekk. Trodde det kom til å bli bedre nå siden jeg er ti år eldre, men tydeligvis ikke. Hmm. Noen måte å "sjekke" det på?

Endret av Grafica
Gjest linty
Skrevet

Jeg har hatt narkose opp til flere ganger og har aldri blitt dårlig av den grunn. Eneste var nokså groggy i tiden etterpå. Men ellers er det veldig individuelt.

Gjest StockDama
Skrevet

Ut av 4 ganger ble jeg bittelitt kvalm den ene gangen, og det varte max en time etter jeg våkna. Så ring legen din du, hvis du har allergi så kanskje det vet om noe som hjelper =)

Gjest Evalina
Skrevet

Ungen min har vært i narkose flere ganger. Hun blir kvalm og kaster opp, gir seg ikke før etter et par døgn. Har inntrykk av at det er en ganske vanlig bivirkning av narkose som mange får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...