Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg unnar meg ikkje mange frisørbesøk i året, men i helga var eg. Hadde ikkje klipt det sidan des/jan. Eg har langt hår med fall og skulle ha det klipt opp og ta litt av lengda, ca fem cm. Etterpå såg eg at det kom på 375 kr! Syns det var litt dyrt, eg......

Er det dyrt med 375 kr for ein klipp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet

Jeg syns ikke dette var dyrt.... Fikk du vasket håret og eller bare fuktet de det?

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

Her i Bergen tar de galant 500+ for en hårklipp. Det var et lite sjokk for en som meg, som hadde bodd i utlandet i mange år. I USA tok de 15 dollar + tips. (Jeg tipset 5, så da ble det 20 dollar, ca 100 kr for en klipp)

Skrevet

375 kr for klipp er ikke dyrt.

Regner med de satte av 45 min på deg, det utgjør 500 kr i timen, hvor mange andre håndtverkere med fire års utdannelse tar bare 500 kr timen? Ikke mange! Frisøryrket er fortsatt et kvinneyrke og derfor dårligere betalt enn f.eks elektriker.

Om 375 er mye penger, er en annen sak, det kommer jo an på økonomien og øyet som ser, men hvis du ikke har klipt deg siden desember så bruker du jo ikke mye penger på hårklipp i året. Lærlinger, eller skoleelever som noen nevner, er et alternativ om man synes det blir for dyrt hos utlærte.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Det var faktisk billig syntes jeg! Min forrige klipp kostet 750 kr i oslo sentrum. ble helt sjokkert jeg. Var en utrolig flink frisør, men allikevel....

Etter å ha drevet selvstendig i skjønnhetsbransjen selv forstår jeg hvorfor det koster så mye som det gjør. Det er så mye utgifter som vanlige folk ikke tenker over. Det er lett å tenke at noe er dyrt, fordi det er mye penger, men frisører er ikke så godt betalt, og det koster veldig mye å drive en frisørsalong.

Tenk bare på regnskapsfører, annonser, skilter til å ha ute, produkter, sakser til flere hundrekroner for en saks, dataprogram som registrerer kundene, husleie, strøm, arbeidsgiveravgift, timelister som ikke fylles opp.. :)

Skrevet

Betaler litt over 300 for en klipp jeg ... Og jeg klipper meg ca annenhver måned.... Syns ikke det er spesielt dyrt... egentlig... :)

Gjest Oxford
Skrevet

Jeg betaler stort sett 500,- for hvert frisørbesøk, og da stusser jeg bare. Vasker konsekvent håret selv før jeg møter opp til frisørtimen, da vask & føn koster mye i tillegg.

Skrevet

Jeg var hos frisøren idag, Adam & Eva.. Betale 730 kr, syns det var drøy pris, men ble veldig førnøyd=) Har vært et annet sted et par ganger hvor de tok 400, men forskjellene er at på Adam & Eva er det både vask og annen stæsj.. MEN syns fortsatt at det er for dyrt;)

Men syns hårvasken er så digg, at det nesten er verdt det=P

Gjest Gjest
Skrevet

Betalte 450,- for klipp. Endret litt frisyre og klippet gangske mye. I tillegg fuktet hun håret mitt i vasken (ikke vasking men hadde i balsam uten å spørre) og fønte håret tørt (også uten å spørre). Helt grei pris. bor midt i Norge i en middels stor by.

Skrevet

Stort billigere enn 375 kr for en dameklipp får du ikke, med mindre du får en barberer fra Irak på Grønland til å klippe deg for en hundrings.

Gjest gninnot
Skrevet

jeg råder folk til å ikke klippe seg hos kjedene, der er det ofte ganske så dyrt. I stedet klipper jeg meg hos lokale små frisører og betaler 150 kr for en dameklipp. Enest forskjellen jeg vet om er at de billige ikke dra like ofte på kurs for å lære de siste nye frisyrene. Men hvis en bare skal ha en standardklipp eller gradering av håret duger de like bra.. synes ikke ejg selv ble skamklipt i hvert fall..

Skrevet

Da jeg bodde i nord betalte jeg 300kr for en skikkelig klipp med vask og styling, og jeg trodde det var helt normalt helt til jeg flyttet til Bærum :P

Ble lettere sjokkert når det billigste jeg fant her nede var 530kr for en middels bra klipp, i motsetning til en super frisør i nord for 300kr :)

Skjønner nå at man må bruke litt mer penger hvis man skal bli fornøyd her nede. Hvis noen har noen anbefalinger å komme med, så tar jeg gjerne imot :)

Gjest hairy
Skrevet

Jeg flyttet til Oslo i fjor, og fikk sjokk over klippeprisene her. Betaler jo rundt 600 for en klipp. Men likevel, har det vært verdt det. Her har frisørene tatt seg god tid, og man merker at de ikke bare haster seg gjennom håret.

Ellers er jeg vant med priser på maks 400 kr, fra hjembyen min. Men der bruker frisørene maks 15 min på håret mitt (jeg har langt og tjukt hår).

Dermed klipper jeg meg nå som oftest i hjembyen når jeg er på besøk, pga jeg må klippe meg relativt ofte. Men likevel må jeg ta meg råd til en klipp her i Oslo, når det skal tas mer på håret. Da unner jeg meg det rett og slett fordi det er mer konkurranse her, ergo, dyktigere frisører.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor tre mil utenfor Oslo og betaler 450kr for klipp, med vask og føn. De tar seg tid. Dette syns jeg er ok.

Men klipp for 750,- !! Da har ikke jeg råd (les: tar ikke jeg meg råd til) å klippe meg ofte...

Skrevet

Hos min "egentlige" frisør, hun jeg har brukt i flere år betaler vi 285 for dameklipp... :) Dette er i ei bittelita bygd, så det har jo en del å si... Desverre har jeg flytta derifra, så nå må jeg kjøre i 2-3 timer for å komme meg dit, så jeg har vært på salong her i byen de siste gangene...

Skrevet

Jeg betaler ca 250 hver gang jeg er hos frisøren. Men jeg går ofte også, så jeg hadde blitt ranet om jeg skulle betalt overkant av 500 hver gang. Men jeg klipper meg hos lærling. hørtes skummelt ut første gang jeg ble anbefalt det, men det viste seg å være det motsatte.Nemlig at de er mer nøyaktig og flinkere. Ja det tar litt lengre tid, men vi snakker ikke timesvis heller. De er heller mer nøye og forsiktig, så synes det er litt bedre, da jeg trossalt er litt redd for håret mitt!

Skrevet

Nå er jeg mann og slipper unna slike priser som dere beskriver her inne, men om noen hadde kommet med en regning på 7-800.- til meg hadde jeg forventet å ha kjøpt med meg en hårføner og en del styling produkter på kjøpet.

Skrevet

Jeg betaler 370,-

Før klipte jeg meg på en übertrendy salong og da betalte jeg 790,- Men det var så mye pes med å style frisyren, så jeg bytta frisør og salong :)

Gjest tullin
Skrevet

:gjeiper: du må gå til lærling! det funker helt supert. i alle fall når det bare er snakk om stussing. jeg betalte 100 kr for stussing / oppklipping av mitt skulderlange hår. resultatet ble perfekt, og jeg kommer aldri til å gå til utdannet frisør igjen - waste of money!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...